Дана презентація познайомить вчителя із структурою уроку в технології розвитку критичного мислення.Ви дізнаєтесь на що необхідно звернути увагу на кожному етапі уроку.
Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів. Вчитель початкових класів. ЗОШ.№24 м. ЧернівціМатоніна Раїса Дем’янівна«Критичне мислення - модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього»Н. Вукіна.
Номер слайду 2
Структура уроку в технології розвитку критичного мислення
Номер слайду 3
Технологія розвитку критичного мислення пропонує набір конкретних методичних прийомів, які потрібні для використання на різних рівнях освіти (від дитячого садочка до ВНЗ), в різних предметних галузях, видах та формах роботи. Технологія розрахована не на запам’ятовування, а осмислений творчий процес пізнання світу, на постановку проблеми та її розв’язання.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Завдання вчителя – не передавати учням власне розуміння певної інформації, а надати допомогу у розширенні та реструктуризації вже набутих знань під впливом одержаної нової інформації; стимулювати школярів брати активну участь у пошуках відповідей на власні запитання.
Номер слайду 6
Основа ТРКМ – трифазна структура уроку. Актуалізація. Усвідомлення. Міркування. Встановлення рівня власних знань. Виявлення неточності, неправильності у знаннях. Активізація мислення учнів. Створення зацікавленості, спрямування на дослідження проблеми. Отримання нової інформації. Перевірка власного розуміння прочитаного, дослідженого. Роздуми, зародження нових знань. Постановка учнем нових цілей (завдань на перспективу).
Номер слайду 7
Номер слайду 8
В процесі реалізації фази актуалізації дуже важливо, щоб учні могли висловлювати свою точку зору з приводу теми, що вивчається, вільно, без боязні помилитися і бути виправленим вчителем чи однокласниками.
Номер слайду 9
При цьому важливо навчити учнів не критикувати відповіді однокласників, навіть якщо вони неточні або неправильні. На цьому етапі немає " правильних" або " неправильних" висловлювань. Будь-яка думка цінна.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
В процесі стадії осмислення учень набуває вмінь та навичок: пояснювати найголовніші поняття та давати визначення явищ; досліджувати та інтерпретувати текст; аналізувати прочитане і порівнювати з особистим досвідом; оцінювати засоби, якими автор передає головну ідею; знаходити головні ідеї та їх підтвердження; розрізняти факти та думки; робити висновки; бачити та розуміти структуру тексту.
Номер слайду 12
На етапі осмислення змісту учні:1) здійснюють контакт з новою інформацією;2) зіставляють цю інформацію з уже наявними знаннями і досвідом;3) акцентують свою увагу на пошук відповідей на питання і труднощі;4) звертають увагу на неясності, намагаючись поставити нові питання;5) прагнуть відстежити сам процес знайомства з новою інформацією, звернути увагу на те, що саме їх приваблює, які аспекти менш цікаві й чому;6) готуються до аналізу та обговорення почутого або прочитаного.
Номер слайду 13
Вчитель на цьому етапі:1) Може бути безпосереднім джерелом нової інформації, у цьому випадку його завдання полягає в її ясному і привабливому викладі.2) Відстежує ступінь активності роботи, уважності при читанні, якщо школярі працюють з текстом.3) Пропонує для організації роботи з текстом різні прийоми для вдумливого читання і роздумів про прочитане.
Номер слайду 14
Фазу осмислення змісту можна назвати смисловою стадією. Ця фаза займає найбільший час та складніша для організації. У представленій системі інформація є основним засобом та матеріалом для розвитку критичного мислення. Знайомство учнів з новою інформацією відбувається в процесі читання. Це буде індивідуальне прийняття і відстеження інформації.
Номер слайду 15
РЕФЛЕКСІЯ На цьому етапі розвитку КМ формується особливий вид мислення, яке фокусує увагу, передбачає ретельне зважування, оцінку і вибір. В процесі рефлексії та інформація, яка була новою, стає присвоєною, перетворюється на власне знання.
Номер слайду 16
Завдання стадії рефлексії: цілісне осмислення, привласнення і узагальнення отриманої інформації; вироблення власного відношення до матеріалу, що вивчається, виявлення ще непізнаного - тем або проблем для подальшої роботи; аналіз усього процесу вивчення матеріалу.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Технологія «Розвиток критичного мислення» - універсальна, вона дозволяє здобути такі освітні результати, як уміння працювати в різних галузях знань з інформацією, висловлювати свої думки усно чи письмово, формувати особисту точку зору на підставі різноманітних ідей та уявлень, уміння працювати в команді.