Визначені мета і очікувані результати виховної роботи згідно програми Виховні орієнтири 1-11 кл.
Завдання ВР та очікуванні результати на 2019 - 2020 н.р.
Напрямок |
Мета і завдання |
Очікувані виховні досягнення (компетентності) |
||
Ціннісне ставлення до суспільства і держави :
|
||||
Національне, громадянське, військово – патріотичне виховання, краєзнавча робота. |
1. Виховати громадянина – патріота з формуванням і розвитком почуттів: - громадянської свідомості розвиненої крізь призму історичної та культурної спадщини українського народу , - громадського боргу, готовності служити народу України , готовності до захисту держави, її суверенітету та територіальної цілісності , розвиненої при вивченні бойових традицій та героїчних сторінок історії українського народу, його збройних сил, - шанобливого ставлення до героїв і захисників України, засобами формування психологічних та морально – вольових якостей: стійкості, мужності, чіткого усвідомлення приналежності до української нації , готовності до подвигу та військової служби у Збройних Силах України. 2. Виховання учнів і молоді як суб’єктів громадянського суспільства : - формування свідомого ставлення до власної ролі в суспільному житті. - усвідомлення ідеї соборності, єдності, суверенності держави, необхідності духовній консолідації суспільства, згуртованості громадян. - виховувати в учнів любов і повагу до української мови, бажання вивчати, спілкуватися рідною мовою, формувати мовленнєву культуру. - сприяння процесам європейської інтеграції , формування у молоді демократичних, європейських цінностей, розуміння прав і свобод людини, високих соціальних, культурних, освітніх стандартів; - розвиток у дітей і молоді активної життєвої позиції, готовності брати участь у суспільному, культурному та міжнародному житті країни. |
Наскрізні компетентності : громадянська , соціальна , комунікативна та соціокультурна
Учнів 1—4-х класів : - сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу, - сформовані навички спілкування українською мовою, почуття поваги до національних символів та гордості за приналежність до рідного краю, народу, культури і народної спадщини. Учнів 5-7-х класів : усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини, народом в цілому. Розвинені почуття патріотизму , сформована мовленева культура. Усвідомлення значення народної спдщіни. Учнів 8-9-х класів : сформованість потреби у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу, відповідальності особистості за долю Батьківщини. Учнів 10-11-х класів : сформованість активної громадянської позиції та відповідальності за долю України, - усвідомлення національної ідеї розбудови Держави - сформоване почуття патріотизму, національної свідомості, усвідомлення необхідності національної єдності. - розуміння процесів європейської інтеграції, демократичних, європейських цінностей, прав і свобод людини.
|
||
Ціннісне ставлення до себе :
|
||||
Превентивне виховання (правова освіта, формування здорового способу життя, моральне здоров’я, недопущення всіх форм насильства, профілактика суіцидальної поведінки ,) |
- Формування правової культури : прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, Законів України, - Розповсюдження серед школярів знань про форми правової відповідальності , - Виховання сукупності соціальних компетенцій і соціально значущих якостей: протидії порушникам законів, непримиренності до аморальних вчинків , пропаганди здорового способу життя, культури поведінки, то що. - Попередження злочинів , асоціальних проявів в поведінці учнів і випередження формування шкідливих звичок. - Розвиток навичок протидії будь яким формам і проявам насилля.
|
Наскрізні компетентності : здоров'язберігаюча , соціальна , життєва, соціокультурна , ціннісно – смислова.
Учнів 1—4-х класів : сформованість основ духовно-морального розвитку особистості: самооцінювання, самоконтролю, знання та навички ведення здорового способу життя , усвідомлення цінності власного життя і необхідності збереження здоров'я з раннього дитинства . Учнів 5-7-х класів : усвідомлення норм та правил власної поведінки та норм соціально важливих для суспільства; - наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я людини; - сформованість активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі; Учнів 8-9-х класів : усвідомлення наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я людини; - розуміння необхідності подолання стигматизації та дискримінації людей, що живуть з ВІЛ; - вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, регулювати власну поведінку; - розуміння учнем своїх прав, свобод, обов'язків. Учнів 10-11-х класів : сформованість життєвих компетенцій, активної життєвої та громадської позиці, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов'язків - імунітету до асоціальних впливів , чітке розуміння необхідності ведення здорового способу життя; - готовності до виконання різних соціальних ролей;- наявність життєвих пріоритетів та ідеалів.
|
||
Спортивно – оздоровча і туристична діяльність |
Організація активної фізкультурно – оздоровчої діяльності учнів, спрямо-ваної на зміцнення потреби у заняттях фізкультурою і спортом , розвиток фізичних сил і здоров'я , вироблення санітарно – гігієнічних навичок і звичок , формуван-ня свідомого ставлення до зміцнення власного здоров'я |
Учнів 1-4-х класів : знання та навички ведення здорового способу життя (дотримання правил гігієни, рухового режиму) Учнів 5-7-х класів :прагнення бути фізично здоровою людиною;. Учнів 8-9-х класів : сформованість знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічний стан, своє здоров'я Учнів 10-11-х класів : сформованість навичок особистої культури здоров'я. |
||
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей :
|
||||
Родинно – сімейне, гендерне виховання , випередження булінгу |
- Підготовка дитини до життя з розумінням пріоритету виховання в повній родині та усвідомлення необхідності гуманних взаємин між її членами, важливості ролі родини у житті суспільства і країни і самої людини. - Залучення до традицій родинно – побутової культури, активної участі у сімейних і шкільних святах. - Формування культури поведінки в родині на основі принципів гендерної рівності. - Поглиблювати психолого – педагогічну підготовку батьків, зміцнювати взаємозв’язки школи з батьками. |
Наскрізні компетентності : громадянська , життєва, соціальна , соціокультурна , комунікативна, інформаційна
Учнів 1-4-х класів : сформованість навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди. Учнів 5-7-х класів : розуміння особистих, родинних та загальнолюдських цінностей. Учнів 8-9-х класів : засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей, ідеалів сім'ї, родини, відносин у колективі . Учнів 10-11-х класів : реалізації активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції; розуміння пріоритетів подружнього життя, збереження та примноження сімейних традицій, забезпечення єдності поколінь; гендерної культури. |
||
Формування толерантного світогляду і політичної культури |
- Формування вміння осмислювати моральні цінності народів України, її звичаї, уміння йти на компроміси, виховувати почуття унікальності життя на землі, повагу до всіх народів, формування розуміння світу як єдності і різноманітності, системи держав, що мусять мирно співіснувати на засадах європейських ідеалів і принципів. - Виховання політичної компетенції учнів, формування знань про типи держав, політичні організації, виборчу систему України, - Стимулювання школярів до самостійного і свідомого визначення свого шляху соціалізації. |
Учнів 1-4-х класів : сформованість уміння і навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирне розв'язування конфліктів. Учнів 5-7-х класів : усвідомлення цінностей соціального спілкування, вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі та в колективі, прощати та вибачати. Учнів 8-9-х класів : вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, уникати конфліктних ситуацій Учнів 10-11-х класів : сформованість соціально – комунікативних компетенцій. |
||
Ціннісне ставлення до праці і до природи :
|
||||
Трудове та екологічне виховання, профорієнтаційна робота, туристична діяльність. |
- Формування працелюбної особистості з усвідомленням життєвої потреби в трудовій активності і працьовитості, як вищої моральної цінності людини і суспільства - Готовності до життєдіяльності і праці в умовах ринкових відносин - Формування розуміння особистої причетності і відповідальності за збереження і примноження природних багатств, усвідомлення екологічних проблем навколишнього середовища; залучення учнів до активної практичної діяльності з перетворення і охорони оточуючого середовища. |
Наскрізні компетентності : екологічна , економічна, соціально-трудова , життєва
Учнів 1-4-х класів : сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини , сформованість понять та уявлень про довкілля. Учнів 5-7-х класів : сформованість потреби в праці, усвідомлення себе як невід'ємної частини природи, взаємозалежності людини та природи, взаємозв'язок стану довкілля та здоров'я людей. Учнів 8-9-х класів : сформованість поняття професійного самовизначення, сформованість почуття особистої причетності до збереження природних багатств . Учнів 10-11-х класів : сформованість готовності до творчої праці, сформованість екологічної культури особистості .
|
||
Ціннісне ставлення до мистецтва:
|
||||
Художньо – естетичне виховання
|
Формування у учнів полікультурної компетентності шляхом формування основ естетичних поглядів, смаків, переконань і принципів, які ґрунтуються на народній естетиці та найкращих надбаннях цивілізації. Вироблення умінь власноруч приумножувати культурно - мистецьке надбання, відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті |
Наскрізні компетентності: загальнокультурна, інформаційно – комунікативна, художньо – естетична, ціннісно –смислова.
Учнів 1-4-х класів : сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті і мистецтві. Учнів 5-7-х класів : сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності . Учнів 8-9-х класів : розуміння ролі мистецтва і естетики як основи морально-духовного розвитку особистості . Учнів 10-11-х класів : сформованість естетичної культури особистості, художньо-естетичних цінностей, створених світовою культурою, цінностей інформаційної культури.
|
||