Створення штучного бонсаю Виконала: майстер виробничого навчання Воробйова Вікторія Сергіївна
Номер слайду 2
Що таке бонсай? Бонсай - мистецтво вирощування карликових дерев у невеликих посудинах. Не кожне деревце в низькому контейнері — бонсай, японські традиціоналісти обмежують список видами: сосна, ялинка, ялівець, клен, азалія, рододендрон.
Номер слайду 3
Стилі бонсаю Теккан Моеґі Сока Сяка. Кеґай
Хан-кенґай Нецунарі Літерал СекідзедзюІсізукі Хокідаті Есе Ое
Ікадабукі
Номер слайду 4
Теккан. Формальний прямий стиль (теккан) — в цьому традиційному стилі стовбур залишається прямим, потовщені біля кореня.
Номер слайду 5
МоеґіУ дерева, вирощеного в неформальному прямому стилі (моеґі) гілки або стовбур можуть бути трохи викривлені. Верхівка стовбура завжди знаходиться на прямій лінії, що виходить перпендикулярно землі в тому місці, де починається корінь.
Номер слайду 6
Сока. Соку («здвоєний стовбур») — являє собою композицію, що відрізняється від решти наявністю двох стовбурів. Вони можуть бути різними за розміром і утворювати одну крону.
Номер слайду 7
Сяка. Похилий стиль (сяка) відрізняється від формального прямого стилю тільки тим, що зростання дерева йде під кутом до землі.
Номер слайду 8
Кенґай. Каскад (кенґай) імітує зростання дерев біля води або на горах. У повному каскаді вершина дерева зростає за межами горщика і опускається значно нижче ґрунту, що знаходиться в горщику.
Номер слайду 9
Хан-кенґай. Хан-кенґай — напівкаскадний стиль. У напівкаскаді верхівка дерева залишається на рівні ґрунту каганця.
Номер слайду 10
НецунаріНецунарі — стиль, що імітує вид дерев, у яких частина стовбура затоплена або засипана землею. Гілки такої рослини ростуть як окремі дерева.
Номер слайду 11
Літерал Літерал» — характеризується прямим стовбуром дерева, з мінімумом гілок. Літерал — китайське слово, у Японії цей стиль називають бундзін-ґі.
Номер слайду 12
Секідзедзю. Секідзедзю — «корінь на камені» — дерево (часто інжир) росте на камені. Стовбур знаходиться прямо на камені, а коріння вигадливо обплітають його.
Номер слайду 13
ІсізукіІсізукі або «зростаючий-на-камені» стиль схожий зі стилем секідзедзю, але в цьому випадку коріння дерева ростуть в ущелинах каменю. Так як місця для коріння в цьому випадку небагато, цей стиль використовують для ілюстрації витривалості дерева.
Номер слайду 14
ХокідатіХокідаті — «Стиль мітли» — застосовується на деревах з розлогими гілками. Стовбур залишається прямим, а гілки ростуть навколо нього приблизно на 1/3 висоти дерева, внаслідок чого листки утворюють форму, схожу на кулю.
Номер слайду 15
Есе ое. Есе Ое або група дерев — стиль, в якому кілька дерев вирощують в одному горщику. Кількість їх може варіюватися, але майже ніколи не дорівнює 4 (слово «сі» — «чотири» на японському співзвучне зі словом «смерть»). Часто в горщик садять дерева одного й того ж виду, а краса композиції полягає в поєднанні висот і віку цих дерев.
Номер слайду 16
ІкадабукіБагатостовбурний стиль, ікадабукі, відрізняється тим, що всі стовбури дерева ростуть з одного кореня. Вони формують розкидисту крону, а найпотужніший стовбур утворює вершину.
Номер слайду 17
Ґрунти Деякі любителі використовують тільки неорганічні ґрунти, інші — звичайні, треті — рясно удобрюють землю реагентами, і всі ці техніки мають право на існування. Всі ґрунти для бонсаю повинні бути легкими і пропускати воду, найчастіше беруть суміш на основі гравію, керамічних черепків, кори, грубого піску, вулканічної глиняно-пемзової землі або коксу. Найпопулярнішим ґрунтом серед японських майстрів є Акадама. Акадама — це обпечений при певній температурі гранулят глини. Акадама володіє чудовою аерацією та вологоємністю, що сприяє хорошому розвитку кореневої системи дерева.
Номер слайду 18
Горщики У кожного горщика повинні бути дренажні отвори, аби зайва вода могла проникнути в піддон. Кожен отвір повинен бути прикритий керамічним черепком або шматочком пластику, щоб уникнути висипання ґрунту. У бонсай застосовують глазуровані (блискучі) і неглазуровані, різнокольорові або гладкі горщики. Для більш формальних композицій вибирають гострокутні прямі контейнери; для вічнозелених дерев — неглазуровані. Важливо, щоб колір горщика підходив до кольору рослини. Гончарна індустрія розвинена по всьому світу, однак виділяють особливо досвідчених у цьому мистецтві майстрів давнього Китаю та Японії, чиї горщики збирають колекціонери. Хоча колекціонери також високо оцінюють горщики європейських майстрів, наприклад, Байрона Олбрайта і Гордона Даффета.
Номер слайду 19
Цікаве про бансаі Деякі дерева потребують особливого захисту взимку, тому інтенсивність технік, що використовуються в холодну пору, залежить насамперед від того, наскільки дерево адаптовано до клімату. Якщо у рослини є період сплячки, то в жодному разі не можна переривати його, особливо в листяних рослин. Щоб вберегти рослину від холоду в квартирі, її можна помістити в додаткову ємність або покрити землю в горщику шаром перегною, що доходить до першої гілки.