Сучасний урок, зорієнтований на реалізацію компетентнісного підходу в навчанні.
Під поняттям компетентнісний підхід розуміють спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових (базових, основних, надпредметних) і предметних компетентностей особистості.
Найбільш універсальними є ключові компетентності, які формуються засобами міжпредметного і предметного змісту.
СУЧАСНИЙ УРОК Урок (традиційно) – це форма організації діяльності постійного складу вчителя та учнів у конкретний період часу, що систематично використовується для вирішення задач навчання, виховання та розвитку учнів. Сьогодні урок – це форма навчання, діяльність учня, а також – основа професійного зростання вчителя. Л. Швалюк
ЗАВДАННЯ СУЧАСНОГО УРОКУ{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Підвищення рівня мотивації учнів. Використання суб’єктивного досвіду набутого учнями. Ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці. Формування в учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел. Здійснення організаційної чіткості та оптимізації кожного уроку. Підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів. Створення умов для інтенсифікації навчально-виховного процесу. Наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання. Формування моральних цінностей особистості. Розвиток соціальних та комунікативних здібностей учнів,створення ситуації успіху . Л. Швалюк
ВНЕСОК НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}Предмет. Основні компетентностіУкраїнська мова. Комунікативна, соціокультурна, уміння вчитися. Літературне читання. Читацька компетентність, комунікативна, інформаційна, уміння вчитися. Математика. Математична, уміння вчитися. Природознавство. Природознавча, дослідницькі уміння. Я у світіСоціальна, громадянська, уміння вчитися. Музичне мистецтво. Основи музичної культури. Трудове навчання. Предметно-перетворювальна, соціально- трудова. Основи здоров’я. Здоров’язбережувальнаІнформатикаІнформаційно-комунікаційна, уміння вчитися. Л. Швалюк
ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ УРОКУЧітко визначені цілі та завдання уроку. Визначення типу уроку, органічний зв'язок всіх частин уроку. Зв'язок уроку з попереднім уроком і закладені перспективи на наступний урок. Вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу. Оптимальність домашнього завдання. Л. Швалюк
ВИМОГИ ДО ПІДГОТОВКИ УРОКУПідготовку та використання демонстраційного і роздавального матеріалу. Можливість для учнів одержувати частину завдань самостійно під керівництвом педагога. Використовувати контроль і самоконтроль учнів у процесі виконання навчальних завдань, перевірку і самоперевірку після виконання ними завдання. При підготовці виділити складні моменти нової теми, продумати методику їхнього пояснення. Л. Швалюк
ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ УРОКУУрок повинен сприяти розвитку пізнавальних процесів в учнів (сприйняттю, пам'яті, уваги, мислення, мовлення). Формувати якості особистості школярів (дисциплінованість, акуратність, ініціативність. Урок повинен сприяти формуванню мотиву позитивного ставлення учнів до навчання. Л. Швалюк
ВИМОГИ ДО ТЕХНІКИ УРОКУПевний ритм і темп уроку оптимальний для учнів класу. Сприятливий психологічний клімат на уроці (взаємна доброзичливість, готовність учителя прийти па допомогу учневі. Взаємне співробітництво вчителя й учнів, педагогічний такт. Використання різних видів діяльності учнів, підтримувати інтерес до уроку. Л. Швалюк
ВИСНОВОКСучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом із ними. Його характеризує не навчання словом, а навчання справою. Особливістю сучасного уроку є компетентнісна спрямованість, що стає особливо актуальною в умовах модернізації освіти й сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей, діяльнісний та особистісно-орієнтований підходи. Л. Швалюк