Презентація "Сутність і структура педагогічного процесу: комплексний підхід до освіти"

Про матеріал
Сутність і структура педагогічного процесу: комплексний підхід до освіти. Педагогічний процес — динамічна система, яка об'єднує процеси навчання, виховання, розвитку і самовдосконалення особистості. Процес, сутність якого полягає у забезпеченні єдності навчання, виховання і розвитку на основі цілісності та загальності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сутність і структура педагогічного процесу: Комплексний підхід до освіти

Номер слайду 2

Роль педагога полягає в тому, щоб відчиняти двері, а не проштовхувати в них учня. Артур Шнабель Педагогі́чний проце́с — динамічна система, яка об'єднує процеси навчання, виховання, розвитку і самовдосконалення особистості. Процес, сутність якого полягає у забезпеченні єдності навчання, виховання і розвитку на основі цілісності і загальності.2

Номер слайду 3

Освітній процес. Етапи організації:цілепокладання;планування; реалізація; аналіз; рефлексія.3

Номер слайду 4

Цілепокладання- результат, якого повинні досягти здобувачі освіти після певного етапу навчання. Процес визначення мети є основою для організації педагогічної діяльності. У сучасній школі результатом освітнього процесу вважається сукупність компетентностей, з якими випускники «виходять у доросле життя». Цілепокладання слід розглядати не лише як процес зовні заданих вчителем цілей, а й як процес самостійного визначення власних (внутрішніх) цілей, вважаючи його первинним по відношенню до цілей зовнішніх. Цілепокладання має пронизувати весь освітній процес і виконувати функцію мотивації діяльності учнів, оскільки саме мотивація дає змогу поступово перевести учнів зі стану об'єкта в положення суб'єкта навчання, створити умови для прояву і розвитку їхніх природних здібностей.4

Номер слайду 5

Планування освітнього процесу. Вивчення та використання професійної літератури. Дотримання вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу. Планування роботи вчителя:календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей;поурочне планування;планування виховної роботи;планування професійного саморозвитку. Організація взаємодії із профільними фахівцями щодо планування освітнього процесу. Педагогічна діагностика учня.5

Номер слайду 6

Реалізація освітнього процесу. Коригування освітнього процесу шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими. Добір доцільних методів, форм та засобів навчання. Використання систем теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом. Використання методик навчання освітніх галузей. Формувальне та підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів. Відстеження динаміки та забезпечення підтримки особистісного розвитку здобувача освіти. Надання батькам порад і рекомендацій щодо підтримки освітньої діяльності учня за межами закладу освіти. Організація взаємодії з батьками у різних формах. Коорцинація взаємодії зацікавлених осіб для гармонійного розвитку здобувачів освіти.6

Номер слайду 7

Аналіз освітнього процесу дозволяє:виявляти й систематизувати проблемні стани;використовувати потенційні можливості для розвитку;визначати структуру ресурсів, на які доцільно спиратися;обирати оптимальний шлях розвитку й уникати ризиків;приймати зважені рішення;розуміти потреби учнівського колективу;орієнтуватися на запити батьків щодо розвитку й виховання дітей.7

Номер слайду 8

Рефлексія та професійний саморозвиток. Усвідомлення своєї ролі як педагога, а також системи цінностей, мети і завдань професійної діяльності. Аналіз власної професійної діяльності щодо реалізації цілей і завдань закладу освіти. Визначення сильних і слабких сторін власної педагогічної діяльності. Усвідомлення потреби в саморозвитку. Відстеження власного благополуччя, фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я, їх урівноваження. Самооцінювання результатів застосування засобів педагогічного впливу із забезпечення якості навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти.8

Номер слайду 9

Категорії навчання, виховання і розвитку тісно взаємодіють одне з одним. Виховання і навчання цілеспрямовано впливають на розвиток особистості. Сприяють розвитку успадкованих фізичних особливостей і природних здібностей, набуттю нових рис і якостей. Розвитку умінь переборення внутрішніх суперечностей відповідно до особливостей суспільного розвитку. Психічному розвитку людини.Інтелектуальному, творчому розвитку особистості. Розвитку здатності до спілкування з оточуючими. Розвитку потреб людини. Розвитку особистості, яка постійно вдосконалюється, будучи не лише об’єктом, а й суб’єктом виховного процесу. Під впливом виховання й навчання формуються свідомість і самосвідомість, власне «Я».9

Номер слайду 10

Створення освітнього середовища. Створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу. Створення здоров’язбережувального освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів. Змістове наповнення освітнього середовищавідповідно до вимог Держстандарту. Урахування індивідуальних потреб учнів.10

Номер слайду 11

11 «Середовище- система впливів і умовформування особистості, а також можливостей для її розвитку, що містяться в соціальному і просторово-предметному оточенні». В. Ясвін Середовище, на його переконання, будучи системою умов, впливів, можливостей, що знаходяться в соціальному й просторово-предметному оточенні, робить учня реальним суб’єктом власного розвитку, а «компетентності» і сам викладач стають засобами й умовами цього розвитку й тим самим формують освітнє середовище. Це певним чиноморганізоване педагогічне середовище, що стимулює розвитокі саморозвиток кожного включеного в нього індивіда, це система умов для особистісного і творчого розвитку дітей та педагогів – усіх суб’єктів освітнього процесу, це середовище розвитку й виховання особистості. Педагогічна взаємодія: учень, педагог, освітнє середовище

Номер слайду 12

Дякую за увагу!Посередній учитель розповідає. Хороший вчитель пояснює. Чудовий вчитель показує. Геніальний вчитель надихає.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
5 листопада
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку