Історична довідка. Вперше робота з кейсами в рамках навчально-виховного-процесу була реалізована в Гарвардській школі бізнесу в 1908 р. В Україні ця технологія стала впроваджуватися лише останні чотири роки.
Номер слайду 3
Кейс-стаді (case study) – система навчання, що базується на аналізі, вирішенні та обговоренні ситуацій, як змодельованих, так і реальних.
Номер слайду 4
Мета методу кейс-стаді – спільними зусиллями групи учнів проаналізувати представлену ситуацію, розробити варіанти проблем, знайти їх практичне рішення, закінчити оцінкою запропонованних алгоритмів і вибором кращого з ним.
Номер слайду 5
До кейс - технологій відносяться: • метод ситуаційного аналізу ситуаційні завдання та вправи, аналіз конкретних ситуацій; • метод інциденту; • метод розбору ділової кореспонденції; • ігрове проектування; •метод ситуаційно-рольових ігор; • метод дискусії.
Номер слайду 6
НАВИЧКИ, ЯКІ ФОРМУЮТЬСЯ: аналітичні практичні творчі комунікативні соціальні самоаналіз
Номер слайду 7
При створенні кейса слід враховувати: Для кого і з якою метою пишеться кейс?Чому повинні навчитися діти?Які уроки вони з цього матимуть?
Номер слайду 8
Етапи, які відображають класичну форму роботи учнів з кейсом: I етап- знайомство з ситуацією, її особливостями;II етап- виділення основної проблеми;III етап- пропозицію тим для «мозкового штурму»;IV етап- аналіз наслідків прийняття рішення;V етап- рішення кейса.
Номер слайду 9
Кейс-метод – це ділова гра в мініатюрі, так як поєднує в собі професійну діяльність з ігровою. Сутність даної технології полягає в тому, що матеріал, що подається – у вигляді мікропроблеми, а знання набуваються в результаті їх активної дослідницької і творчої діяльності із розробки рішень.
Номер слайду 10
Метод «кейс-стаді» відноситься до інтерактивного і має наступні характеристики: Використання фактичних організаційних проблем;Можлива участь максимальної кількості людей в їх вивченні, з’ясуванні інших точок зору, порівнянні різних поглядів і прийнятті рішень;Мінімальна ступінь залежності учнів один від одного;Наявність у кожного права на вірні і невірні відповіді;Організатор аняття проводить навчання через всі етапи сценарію і застосовує функції експерта, каталізатора навчального процесу та тренера.
Номер слайду 11
Порядок роботи за методом «кейс-стаді»Групова робота 50% часу. Уточнення проблем і їх ієрархій. Формування альтернатив рішення. Складання переліку переваг та нестачі кожного рішення. Оцінка альтернатив.Індивідуальна та групова робота 20% часу. Обгрунтування можливості застосування альтернатив. Підготовка звіту і презентації результату Індивідуальна робота 30% часу. Ознайомлення з ситуацією ( за текстом або за повідомленням)Виявлення проблем. Уззагальнення інформаціїАналіз інормації.
Номер слайду 12
Чим корисні кейси? 1. Вони дозволяють учням самостійно організовувати процес засвоєння матеріалу2. Швидко виникає мотивація розібратися в усьому та одразу системно 3. Вони дають можливість роботи з різними джерелами інформації 4. Вони дозволяють ефективно організовувати командну роботу 5. Кейси -технологія сучасного контекстного навчання