Презентація "Світовий ринок товарів та послуг"

Про матеріал
Презентація " Світовий ринок товарів та послуг" створена за текстом підручника "Географія" (9) Бойко В.М., Дітчук І.Л., Гринюк Т.А., Смаль І.В., Харенко І.М. Дану презентацію доцільно використати як унаочнення в складній темі, яка допоможе успішно засвоїти матеріал теми.
Перегляд файлу

Світовий ринок товарів та послуг (презентація і блок-схеми)

Виконала вчитель Чернівецької 

СШ ОРТ І-ІІІ ступенів №41  Мадей Г.В. 

ТОРГІВЛЯ. ФОРМИ ТОРГІВЛІ

  Торгівля – вид економічної діяльності, що забезпечує обіг товарів, тобто їхнє переміщення  із сфери виробництва у сферу споживання

Натуральний    Товарно-грошовий обмін:    обмін:

                                           товар - товар                 товар – гроші - товар

ФУНКЦІЇ ТОРГІВЛІ: 

1)           Доставляє товари до споживачів;

2)           Продовжує процес виробництва у сфері  товарного обігу (сортування, комплектування, пакування);

3)           Змінює форму власності;

4)           Надає торгові послуги населенню 

 

ФОРМИ  ТОРГІВЛІ

      Торгівля товарами і послугами

(реалізація речей чи послуг)

      Для конкретної країни: 

- внутрішня (всередині країни)

                                                                                         гуртова і роздрібна  і                                       (за

                                                                                                     стадіями товарообігу)                                            

- зовнішня  (з іншими країнами)

 

МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ ТА 

СВІТОВИЙ РИНОК

                                               МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ – 

це обмін товарами та  послугами між продавцями та покупцями різних країн 

наслідок                          Переміщення товарів через митні кордони різних держав, де на них накладають мита 

Світовий ринок товарів  і послуг

результат

СВІТОВИЙ РИНОК -  СУКУПНІСТЬ ПРЯМИХ

ДОГОВОРІВ, СПРЯМОВАНИХ НА

ЗАДОВОЛЕННЯ ПОТРЕБ У ТОВАРАХ І

ПОСЛУГАХ, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕСУРСАМИ ТА ОТРИМАННЯ ДОХОДУ 

УЧАСНИКИ СВІТОВОГО РИНКУ

ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ РІЗНИХ РІВНІВ 

ПІДПРИЄМСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ОКРЕМІ ОСОБИ, які мають право на зовнішньоекономічну діяльність.

ТНК 

                    (ТРАНСНАЦІОНАЛЬНІ КОРПОРАЦІЇ, 

      МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ  (СОТ – світова організація торгівлі, Міжнародна торгова палата)

      РЕГІОНАЛЬНІ МІЖНАРОДНІ 

ОБ’ЄДНАННЯ (експортерів та імпортерів н-д, АСЕАН)


СВІТОВИЙ РИНОК. ОСНОВНІ ЦЕНТРИ ФОРМУВАННЯ

МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ

                                    МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ

        ЕКСПОРТ – ПРОДАЖ ТА ВИВЕЗЕННЯ ТОВАРІВ ЗА

КОРДОН (ЧИ НАДАННЯ ПОСЛУГ ЗАКОРДОННОМУ СПОЖИВАЧЕВІ

        Реекспортце вивезення товарів , раніше ввезених з-зі

2 кордону, які не піддавалися переробці у даній країні (товари, продані на міжнародних ярмарках, біржах) 

        ІМПОРТ – КУПІВЛЯ ТА ВИВЕЗЕННЯ ТОВАРІВ З-

ЗА КОРДОНУ (ЧИ ОТРИМАННЯ ПОСЛУГ ВІД

ЗАКОРДОННОГО ПРОДАВЦЯ)

        Реімпорт – ввезення з-за кордону раніше вивезених з даної країни товарів без переробки в закордонній країні

(нереалізовані товари на міжнародних ярмарках, забраковані)

 

ПОКАЗНИКИ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ

        РЕЕКСПОРТ 1) ОБСЯГ ЕКСПОРТУ ТА 2) ОБСЯГ ІМПОРТУце вивезення товарів, раніше  

       ввезених У НАТУРАЛЬНИХ ПОКАЗНИКІХ (КГ, Т,  БАРЕЛЯХ) ТА  ВАРТІСНИХ (ЗАЗВИЧАЙ У ДОЛЛАРАХ)       

 

3) ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНИЙ

ОБІГ – СУМА ВАРТІСНИХ

ОБСЯГІВ ЕКСПОРТУ ТА ІМПОРТУ

САЛЬДО  

                                            ЗОВНІШНЬОЇ                           ТОВАРНА             ГЕОГРАФІЧНА СТРУКТУРА

                                                   ТОРГІВЛІ                             СТРУКТУРА        ТОРГОВЕЛЬНИХ ПОТОКІВ

                                                 (Експорт -                            ЕКПОРТУ ТА        ЗА ОКРЕМИМИ ПОТОКАМИ

                                                     Імпорт)                                 ІМПОРТУ               ТА  ГРУПАМИ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ

МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ

        швидке зростання: у другій половині XX ст. – початок XXI ст. темпи приросту  світової торгівлі  у 1,5-2 рази перевищували темпи зростання ВВП;    4,8 ТРЛН.ДОЛ.

ПОСЛУГИ

        2016 р.    15,5  ТРЛН.ДОЛ. 

        З 2012 р.      ЕКСПОРТ 

ТОВАРІВ    зниження темпів росту ВВП і світової торгівлі

   (майже однакові або приріст торгівлі не випереджав приріст економіки)

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У СВІТОВІЙ ТОРГІВЛІ

       1) збільшення питомої ваги готових виробів і зниження частки сировинних товарів;

       2) зростання частки машин, обладнання і транспортних засобів;  3) інтенсифікація обміну  продукцією інтелектуальної праці;

       4) стрімке зростання експорту та імпорту послуг

МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ

ПОСЛУГАМИ

 ЗРОСТАЄ ВИПЕРЕДЖУВАЛЬНИМИ ТЕМПАМИ

(ВІД 1/4 ДО 1/3 ОБСЯГІВ  СВІТОВОЇ ТОРГІВЛІ)

ОСНОВНІ ВИДИ ПОСЛУГ:

ТРАНСПОРТНІ, БАНКІВСЬКІ,  

+ ІНФОРМАЦІЙНІ, ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНІ,

УПРАВЛІНСЬКІ, КОНСУЛЬТАЦІЙНІ,  ДІЛОВІ, ОРЕНДА

МАШИН ТА УСТАТКУВАННЯ; зростання витрат  на

НАУКОВО-ДОСЛІДНІ Й ДОСЛІДНИЦЬКО-

КОНСТРУКТОРСЬКІ РОБОТИ, поява 

ІНЖИНІРИНГОВИХ ПОСЛУГ 

(для  зв’язку науки і в-ва) 

ГЕОГРАФІЧНА СТРУКТУРА МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ

 

У 50-60-Х РОКАХ XX СВІТОВІ ЛІДЕРИ : 

ГРУПА ЕКОНОМІЧНО РОЗВИНУТИХ КРАЇН 

(країни “Великої сімки”, Нідерланди, Швеція інші)

 

 

 

 

 

 

 

У 70-80-Х РОКАХ +  КРАЇНИ НІК 

СХІДНОЇ АЗІЇ (Республіка Корея,

Тайвань, Гонконг, Сінгапур),

ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ  (Мексика),

 

На початку ХХІ ст. -  Китай

 

Джерела інформації

       Географія (підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів). Бойко

В.М., Дітчук І.Л.,Гринюк Т.А., Смаль І.В., Харенко І.М. Тернопіль. Видавництво “Підручники і посібники”, 2017, п.38.

       Фото з вільного доступу мережі Інтернет

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pdf
Додав(-ла)
Галина Мадей
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
20 лютого
Переглядів
1362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку