Презентація "Техніки надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу"

Про матеріал
Корисний матеріал для роботи психологу з педагогічним колективом у наш нестабільний та стресовий час роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Техніки надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу Психологічні хвилинки на уроках Практичні психологи: Григор'єва Марія Миколаївна. Проскурова Інна Іванівна13.09.2023

Номер слайду 2

Домовленості:

Номер слайду 3

ЗгуртовуєСупроводжуєУбезпечує

Номер слайду 4

Я - СОНЦЕ

Номер слайду 5

https://drive.google.com/file/d/16v. Yp. Hw-o. ZT4 CUWm7 Ur. Kcc. Iocea. L-yv. Os/view

Номер слайду 6

Емоційний стан та стресостійкість педагога безпосередньо впливають на емоційний стан дітей. Це як правило в літаку: спочатку дорослий одягає маску, опісля вже дитина. Тому що якщо зі мною щось станеться – я не зможу допомогти дитині. Саме тому, нам освітянам вкрай важливо: Піклуватися про себе в часи невизначеності та стресогенностіВикористовувати техніки заземлення та саморегуляціїЗнаходити час для відпочинку. Розставляти пріоритети та чіткі ціліІнвестувати у професійні та особистісні стосунки. Віднаходити власні ресурси стійкості та життєвої енергії.

Номер слайду 7

Справи, які я можу зробити коли мені потрібно заспокоїтись: Відчути свій улюблений аромат. Стиснути щось. Слухати музику. Рахувати у зворотному порядку. Натиснути і відпустити долоні разом. Спостереження за природою. Гра з домашніми улюбленцями Загорнутися у ковдру. Порахувати удари серця

Номер слайду 8

Перша психологічна допомога – це сукупність заходів загальнолюдської підтримки та практичної допомоги ближнім, які відчувають емоційне напруження та страждання.«Перша психологічна допомога. Алгоритм дій».

Номер слайду 9

Професійна підготовкаhttps://hryoutest.in.ua/ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ПРОЄКТ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ ТА ПОБУДОВИ КАР’ЄРИКУРС ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ДЛЯ ОСВІТЯН «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій»https://hryoutest.in.ua/modules/bazoviy-modul-5 - базовий модуль

Номер слайду 10

П’ять Правил Стійкості Педагога І. ДБАЄМО ПРО ВЛАСНУ БЕЗПЕКУ ТА ЗАХИЩЕНІСТЬ ТИХ, ХТО ПОРУЧІІ. РЕАГУЄМО НА СВОЇ ПОЧУТТЯ ТА ДОПОМАГАЄМО ДІТЯМ ПРОЖИВАТИ ЇХНІІІІ. ВРАХОВУЄМО МОЖЛИВОСТІ МОЗКУ, ЩО ПРАЦЮЄ У СТРЕСІIV. СТВОРЮЄМО СЕРЕДОВИЩЕ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙV. ПЛЕКАЄМО МАЙСТЕРНІСТЬ ДБАТИ ПРО СЕБЕ

Номер слайду 11

Чому так важливо піклуватися про безпечні умови в освітньому середовищіІ. ДБАЄМО ПРО ВЛАСНУ БЕЗПЕКУ ТА ЗАХИЩЕНІСТЬ ТИХ, ХТО ПОРУЧ

Номер слайду 12

Що потрібно знати

Номер слайду 13

1. Діти по-різному реагують на сигнал тривоги.

Номер слайду 14

2. У стресовій ситуації діти в колективі поводяться нетипово.

Номер слайду 15

3. Дітям може бути некомфортно в замкненому просторі сховища

Номер слайду 16

4. Як допомогти дитині у стресі.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Будь ласка, НІКОЛИ не підвищуйте голос, навіть коли відчуваєте роздратування через те, що хтось із дітей уповільнюється.

Номер слайду 21

Використовуйте для зняття напруги та скутості в тілі — техніку «Овації для тіла»

Номер слайду 22

ІІ. РЕАГУЄМО НА СВОЇ ПОЧУТТЯ ТА ДОПОМАГАЄМО ДІТЯМ ПРОЖИВАТИ ЇХНІЧому в умовах війни важливо говорити з дітьми про емоції та почуття?

Номер слайду 23

1. Втрата стабільності викликає скутість м'язів, збудливість, агресивність і тривожність.2. Рівновага дітей залежить від врівноваженості дорослих поруч.3. Негативні емоції «заразні».4. Емоції, почуття і стани воєнного часу незнайомі нам з мирного життя і зазвичай проходять.

Номер слайду 24

Що робити1. Започаткуйте щоденний ритуал оцінювання власного емоційного стану разом із дітьми. 2. Кожні 10–15 хвилин робіть короткі паузи і приділяйте увагу власному тілу.3. Під час занять робіть емоційну перекличку.4. Знайдіть у просторі або створіть умовне місце для емоційної схованки, у якій можна безпечно прожити свої надмірні емоції. 5. Якщо комусь страшно, знайдіть спосіб, як вивільнити страх.6. Допомагайте дітям проговорювати свої переживання

Номер слайду 25

ІІІ. ВРАХОВУЄМО МОЖЛИВОСТІ МОЗКУ, ЩО ПРАЦЮЄ У СТРЕСІЩо відбувається, коли мозок тривалий час у стані стресу

Номер слайду 26

Що потрібно знати1. У стані стресу важче запам'ятовувати нове, відтворювати відоме, зосереджуватися.2. Ми частіше відволікаємося і робимо більше помилок.3. Наше мислення менш логічне, непослідовне.4. Спостерігається «застрягання» на негативних думках і зниження мотиваціїдо роботи і навчання.

Номер слайду 27

Знизьте рівень власних професійних очікувань стосовно когнітивних досягнень дітей. Ставтеся з розумінням до їхньої неуважності та розсіяності. Реагуйте на запити дітей та їхні потреби. Зробіть навчання максимально легким і цікавим. Прийміть за факт, що діти можуть навчатися у зручному для них темпі, бути настільки активними, наскільки вони можуть. ОБОВ’ЯЗКОВО більше часу виділяйте на повторення навчального матеріалу, щоб діти мали змогу частіше відчувати себе успішними. Це сприятиме їхній позитивній мотивації до навчання та відновленню здатності мозку сприймати й витримувати навантаження. Більше хваліть за найменші досягнення у навчанні та підтримуйте навіть незначні прояви ініціативи Допомагайте дітям зняти психічне та емоційне напруження через практичні, проблемні, пошукові, творчі види діяльності. Під час уроку в онлайн-форматі активніше використовуйте інтерактивні онлайн-дошки та інтерактивні елементи

Номер слайду 28

IV. СТВОРЮЄМО СЕРЕДОВИЩЕ СПІЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙСередовище спільних цінностей - це спільнотворення турботи одне про одного, психологічної стійкості, взаємоповаги до досвіду, взаємоубезпечення від руйнівних наслідків міжособистісних конфліктів, відчуття єдності в любові до рідної землі, мови, культури.

Номер слайду 29

Що потрібно знати. Турбота про себе та інших повертає почуття стабільності та значущості. Досвід кожного й кожної унікальний, вартий уваги та поваги. Громадянська позиція вимагає називати ворога ворогом, війну війною, героїв героями. Віра в перемогу — наш орієнтир. Спілкування допомагає відновлюватися й тримати баланс. У єдності — сила. Людина — джерело життєстійкості. ЧЕТВЕРТЕ ПРАО СЕРЕДОВИЩЕ СПІЛЬНИХ ЦІННОС

Номер слайду 30

Що робити. Проявляйте співпереживання, однак не плутайте його з банальною цікавістю. Психологічно грамотно висловлюйте співчуття іншій людині. Демонструйте соціальний вимір турботи. Говоріть із дітьми про війну психологічно грамотно. Будьте готові відповідати на непрості запитання («Чому відбулася та чи та подія?») На прохання дитини якомога чіткіше і зрозуміліше пояснюйте те, що насправді сталося, щоб заспокоїти її. Пам’ятайте про те, що в жодному разі не можна заперечувати життєву реальність кожного чи кожної. Упродовж уроку частіше звертайтеся до дітей на ім’я, а також заохочуйте їх, щоб і вони частіше це робили.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

V. ПЛЕКАЄМО МАЙСТЕРНІСТЬ ДБАТИ ПРО СЕБЕПедагог, який вміє дбати про себе, — це людина, яка знає, як бути уважною до себе, є прикладом для наслідування у питаннях фізичного, психологічного та емоційного благополуччя.

Номер слайду 33

Наш спосіб мислення впливає на продуктивність і настрій. Бути адаптивними, приймати випробування — головне завдання. Наше здоров'я зараз вимагає більшої уваги, ніж будь-коли. Баланс між роботою та відпочинком, раціональним та емоційним допоможе втримати рівновагу.

Номер слайду 34

Що робити. Починайте свій день із емоційного налаштування. Припиніть думати про себе в негативному ключі. Переконайтеся, що підтримуєте належний водний баланс та режим харчування. Складіть список речей або дій, які допоможуть вам розслабитися. Перед початком зустрічі з дітьми спробуйте розслабитися хоча б на 2–3 хвилини. На найближчій перерві між уроками постарайтеся вийти зі стану «на автопілоті» й очистити свій розум.

Номер слайду 35

Влаштовуйте собі кілька 2–3-хвилинних перерв упродовж робочого дня. Після роботи вийдіть на вулицю. У другій половині дня почніть виконувати спеціальні вправи для зняття м'язової напруги Вдома після роботи визначте свою так звану «буферну зону» Приділяйте увагу режиму сну. Вчасно проходьте профілактичні медичні огляди

Номер слайду 36

Регулярне виконання «психологічних хвилинок»у зручний час та слушній нагоді допоможе здобувачеві освіти стати більш спокійним, врівноваженим, а також дозволить краще зрозуміти свої почуття.

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Психологічні відеоhttps://www.youtube.com/playlist?list=PL4lmq. F0 Lv. YNEJk3u. Hh. O9f7 M8 O6k7x. H4 Rb

Номер слайду 39

ПСИХОЛОГІЧНІ ХВИЛИНКИ

Номер слайду 40

Вправа «Метелик» Схрестіть долоні, зачепившись великими пальцями — це нагадуватиме метелика. Прикладіть долоні до грудей та по черзі легенько й ритмічно постукуйте по ключиці. Через внутрішні вібрації ви чутимете ці звуки як гучне серцебиття, і саме це заспокоюватиме вас. Продовжуйте цю вправу, поки не відчуєте, що ваше дихання вирівнялося. 

Номер слайду 41

Вправа «Глибоке дихання» Глибоке дихання – це ефективний спосіб уповільнення природної реакції організму на стрес. Воно уповільнює серцевий ритм, знижує кров'яний тиск і забезпечує почуття впевненості. Вдихніть глибоко. Затримайте дихання на мить. Повільно видихніть.​Продовжуйте дихати глибоко, поки не віднайдете почуття спокою.

Номер слайду 42

Вправа «3 речі" Називайте по черзі 3 речі, які ви зараз бачите/чуєте/відчуваєте на смак/запах/дотик.

Номер слайду 43

Вправа«Квітка та свічка» Вправа для розслаблення та глибокого дихання. Уявіть, що у вас в одній руці приємно пахне квітка, а в іншій — запалена свічка. Повільно зробіть вдих через ніс й уявіть, що відчуваєте запах квітки. Повільно видихніть через рот, наче задуваєте свічку. Повторіть кілька разів.https://www.youtube.com/watch?v=h. VTq. EEVUZaw

Номер слайду 44

Вправа «М’яч» Зробіть собі м’ячик для зняття напруги. Наприклад, для цього ви можете наповнити повітряні кульки сухим горохом або рисом. Візьміть м’яч у руку, можете взяти два в обидві руки, стисніть м’яч і розслабте руку. Поекспериментуйте зі стисканням м’яча. Знайдіть спосіб, який підходить саме вам, змінюйте швидкість стискання, силу та тривалість стискань так, як вам буде подобатися.

Номер слайду 45

Вправа «Пір’їнка і статуя» Вправа для зняття м’язового напруження. Уявіть, що ви пір’їнка, що літає в повітрі приблизно десять секунд. Раптом ви завмираєте й перетворюєтеся на статую. Не рухайтеся! Потім повільно розслабтеся, знову перетворюючись на пір’їнку, що літає в повітрі. Повторіть кілька разів. Переконайтеся, що закінчите пір’їнкою в розслабленому стані.https://www.youtube.com/watch?v=nv. T2vy. Wfa6 I

Номер слайду 46

Гра«Ліниве кошеня» Нехай дитина уявить себе лінивим кошеням. Вона має глибоко позіхнути і потягнутися у різні сторони. Під час таких простих дій тіло напружується ще сильніше, а згодом приходить розслаблення. Для позитивних емоцій можна урізноманітнити гру мурчанням і нявканням.https://www.youtube.com/watch?v=NHBEUd. Oa. Hg8

Номер слайду 47

Гра «Пиріжок» Пограйте з дитиною у гру «пиріжок», коли вона виступає тістом, а ви — пекарем. Тісто мнуть, замішують, розкочують, а потім «запікають у духовці» — накривають ковдрою і нагрівають диханням. Під час тривоги від невизначеності перше, що допомагає — відчути межі свого тіла.

Номер слайду 48

Гра «Доторкнись до…» Педагог викрикує: «Доторкнися  до…синього!» Усі  повинні  миттєво  зорієнтуватися,  знайти  в  учасників  у  одязі  щось синє і  доторкнутися до  цього  кольору. Кольори  періодично  міняються. Дорослий  стежить, щоб доторкалися до  кожного учасника.

Номер слайду 49

Отже, навчання у такий складний час – це новий виклик для педагогів, але знайте, що ваша безумовна любов до дітей, підтримка допоможе їм стабілізувати психологічний стан. Пам’ятайте, педагог – не психолог, тому якщо ви побачили, що ваш учень надто тривожний або агресивний, одразу зверніться до психолога закладу для подальшої психологічної підтримки.

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Використані джерела. Діти та війна. Навчання технік зцілення. Для дітейвіком від 8 до 18 років / Патрік Сміт, Атле Диреґров, Вільям Юле / пер. з англ. О. Антонишин; наук. ред. Катерини Явної. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2022. – 108 с. Навчіть дитину захищатися: метод. посібник / Автори-упоряд. Цюман Т. П., Нагула О. Л. За заг. ред. Цюман Т. П. – 2015. – 60 с. Рекомендовані джерела. Крокуй до укриття пісня-практикум для дітей від Світлани Ройз та ТНМК https://www.youtube.com/watch?v=Dx. S_d. V9 T55 U Скорочене посилання:vse.ee/TNMK-Royz. Травматичні події: психологічна підтримка та самодопомога https://rm.coe.int/traumatic-events-ukr-/1680a765d4 Скорочене посилання:vse.ee/dovidnyk. Що покласти у рюкзак школяра під час війни? Пояснює поліція https://life.pravda.com.ua/society/2022/08/30/250228/Скорочене посилання:vse.ee/stattya_UP ЯК ВЧИТИ ТА НАВЧАТИСЯ В УМОВАХ ВІЙНИЕ Інформаційно-методичні матеріали для дорослих (учителів, викладачів, психологів) зі створення сприятливих умов для навчання та розвитку в умовах воєнного часу.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
14 вересня 2023
Переглядів
4741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку