Готувала презентацію будучи студенткою, узагальнений теоретичний матеріал, який можна використовувати для актуалізації, удосконалення своїх знань.А також коротко та швидко вивчити або ознайомитися із питанням.
Проект (від латин, projectus — кинутий уперед) — план, попередній задум, який має бути доведений до практичної реалізації. Він може бути у вигляді пакету матеріалів або моделі. Моделювання (від фр. modeler — ліпити, формувати) — метод дослідження явищ і процесів, що ґрунтується на заміні конкретного об'єкта (оригінала) іншим, подібним до нього (моделлю). Модель (від фр. modele — міра, зразок) — це зменшене відтворення або умовний образ якогось об'єкта чи групи об'єктів, що виявляє подібність до оригіналу.
Моделювання передбачає дотримання трьох загальних принципів (І. Новик, В. Садовський):• відповідності моделі оригіналу (не довільна, волюнтаристська побудова, а така, що відповідає освітнім реаліям),• екстраполяції модельної інформації (можливості перенесення інформації з моделі на реальний педагогічний процес),• верифікації модельної інформації (перевірки адекватності моделі в педагогічному досвіді).
Проективна модель уроку мистецтва за способом викладання навчально-методичної інформації може виражатися у двох основних формах:• вербальна, описова (план, план-проспект або сценарій, де висвітлюються основні етапи уроку та контури його перебігу);• візуальна, зображувальна (графічна схема, малюнок, знаково-символічна модель, що пояснює педагогічний задум).
З-поміж проектних візуальних моделей пропонуємо користуватися такими різновидами: • « технологічний план-ланцюжок »(лінійно-схематичне зображення структурованої інформації, що відбиває «покрокову» послідовність етапів уроку),• «технологічна схема-конспект» (просторово-схематичне зображення структури уроку з лаконічними словесними поясненнями, компактна форма якого дає загальне уявлення про взаємозв'язок основних компонентів змісту),• «технологічна карта» (малюнок у вигляді конструктивної композиції або цілісного багатовимірного образу з опорними словами та символами, який «симультанно» демонструє зміст і структуру майбутнього уроку).
Технологія проектного моделювання інтегрованих уроків, зорієнтована на чітку заданість результатів, передбачає:• визначення мети і завдань уроку в межах програмної теми;• добір дидактичних матеріалів — основних і додаткових;• виявлення інтегративних зв'язків у навчальному змісті й передбачення ситуацій їх можливого виникнення під час уроку;• планування провідної художньо-інтегративної технології, в межах якої визначити комплекс методів і прийомів, засобів організації діяльності учнів (художньо-пізнавальної,' індивідуальної і колективної, самостійної і творчої тощо);• узгодження запланованої діяльності вчителя і прогнозованої діяльності учнів;• моніторинг і корекція освітніх результатів (особистісних, соціальних, предметних, міжпредметних, загальнонавчальних, загальнокультурних компетентностей).
підготовчий, що включає організаційний момент, актуалізацію знань і способів діяльності учнів, лаконічне повторення попередньо вивченого матеріалу (пригадати проаналізовані на попередніх уроках художні образи, зміст елементарних термінів або відомості про митців, творчість яких уже вивчалася, заспівати вивчену пісню тощо);• основна частина, що передбачає виклад і організацію засвоєння нового матеріалу (бесіда, організація сприйняття творів мистецтва та художньо-практичної діяльності учнів);• підсумок — лаконічне оцінювання, зокрема «акордна» форма оцінки за різні види діяльності, за загальний внесок у спільну роботу.
Дотримуючись загального алгоритму структури уроку, бажано заздалегідь орієнтовно розподілити навчальний час на окремі етапи, ураховуючи при цьому, що організація різної діяльності учнів вимагає не однакового обсягу часу. Вона щонайперше залежить від форм і методів навчання: фронтальна робота економніша в цьому плані, ніж робота в парах і групах; деякі методи взагалі потребують значних витрат часу (проведення дискусії, гри), інколи виходу за межі одного уроку (організація проектної діяльності, театралізація).