Презентація "Технологія розвитку творчої особистості Генріха Альтшуллера"

Про матеріал
Презентація знайомить з технологією розвитку творчої особистості Генріха Альтшуллера, яка має за мету навчити дітей мислити системно, з розумінням процесів, які відбуваються; розвити творчу уяву, логічне мислення, винахідливість; виховати якості творчої особистості, здатної зрозуміти єдність і протиріччя навколишнього світу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологія розвитку творчої особистості Генріха Альтшуллера. Підготувала вчитель-методист. Бесараб Віта Михайлівна

Номер слайду 2

Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості…В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Генріх Саулович Альтшуллер – російський вчений-дослідник, письменник-фантаст, новатор творчої педагогіки, винахідник ТРВЗ15.10.1926 – 24.09.1998

Номер слайду 4

ТРВЗ – теорія розв’язання винахідницьких завдань, яка ефективно сприяє розвитку технічної творчості загалом і творчої особистості зокрема. Основним поняттям ТРВЗ є протиріччя.

Номер слайду 5

ТРВЗ – активна оптимістична життєва позиція, яка допомагає дитині дати відповіді на запитання: Хто Я є?Що я хочу?Що потрібно робити?Як робити?З чого починати?

Номер слайду 6

Ідеологія ТРВЗ Радість в житті можлива, кожен день в житті може і повен бути щасливим! Навчатися треба із задоволенням!

Номер слайду 7

Творчості треба навчати всіх!Теорія – каталізатор творчого розв’язання проблеми. Творчими здібностями наділена кожна людина. Творчості можна навчитися. Знання – інструмент, основа творчої інтуїціїТРВЗ

Номер слайду 8

Мета: Навчити дітей мислити системно, з розумінням процесів, які відбуваються;Виховати в дитині якості творчої особистості, здатної розуміти єдність і протиріччя навколишнього світу

Номер слайду 9

ТРВЗ забезпечує: Розв’язання завдань на основі логічних операцій;Сприяє формуванню інтелектуального потенціалу особистості;Розвиває творчу уяву, логічне мислення, винахідливість.

Номер слайду 10

Принципи ТРВЗ:

Номер слайду 11

Сутність технологіїОсновний зміст навчання являє собою процес пошукової, винахідницької діяльностіВиявлення і розв’язання протиріч – ключ до творчого мислення. Включення основних і доступних дітям типів проблем. Система ігрових і казкових завдань для виявлення протиріч. Використання оригінальних методів розвитку пізнавальних і творчих здібностей. Системний підхід у розвитку пошукової активності дітей

Номер слайду 12

Методи ТРВЗМетод фантастичної проблеми. Метод – оператор РЧВ (розмір, час, вартість)Біном фантазіїМозковий штурм. Оксюмарон. Метод фокальних об’єктів. Метод асоціацій. Емпатія. Символічна синектика

Номер слайду 13

Роль педагоганавчити дітей:виявляти суперечливі властивості предметів, явищ;розв’язати винайдене протиріччя;встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;робити висновки;шукати і знаходити своє рішення;бути винахідливими, кмітливими, творчими.

Номер слайду 14

Висновки. ТРВЗ – технологія має багато позитивних сторін: Збагачує коло уявлень, словниковий запас у дітей; Розвиває творчі здібності, евристичне мислення; Формує логічне мислення, бажання знаходити оригінальні рішення, відстоювати свою точку зору; Сприяє подоланню сором’язливості, замкнутості, остраху; Формує комунікативні компетенції.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
7280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку