14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Презентація "Технологія розвитку творчої особистості Генріха Альтшуллера"

Про матеріал
Презентація знайомить з технологією розвитку творчої особистості Генріха Альтшуллера, яка має за мету навчити дітей мислити системно, з розумінням процесів, які відбуваються; розвити творчу уяву, логічне мислення, винахідливість; виховати якості творчої особистості, здатної зрозуміти єдність і протиріччя навколишнього світу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологія розвитку творчої особистості Генріха Альтшуллера. Підготувала вчитель-методист. Бесараб Віта Михайлівна

Номер слайду 2

Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості…В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Генріх Саулович Альтшуллер – російський вчений-дослідник, письменник-фантаст, новатор творчої педагогіки, винахідник ТРВЗ15.10.1926 – 24.09.1998

Номер слайду 4

ТРВЗ – теорія розв’язання винахідницьких завдань, яка ефективно сприяє розвитку технічної творчості загалом і творчої особистості зокрема. Основним поняттям ТРВЗ є протиріччя.

Номер слайду 5

ТРВЗ – активна оптимістична життєва позиція, яка допомагає дитині дати відповіді на запитання: Хто Я є?Що я хочу?Що потрібно робити?Як робити?З чого починати?

Номер слайду 6

Ідеологія ТРВЗ Радість в житті можлива, кожен день в житті може і повен бути щасливим! Навчатися треба із задоволенням!

Номер слайду 7

Творчості треба навчати всіх!Теорія – каталізатор творчого розв’язання проблеми. Творчими здібностями наділена кожна людина. Творчості можна навчитися. Знання – інструмент, основа творчої інтуїціїТРВЗ

Номер слайду 8

Мета: Навчити дітей мислити системно, з розумінням процесів, які відбуваються;Виховати в дитині якості творчої особистості, здатної розуміти єдність і протиріччя навколишнього світу

Номер слайду 9

ТРВЗ забезпечує: Розв’язання завдань на основі логічних операцій;Сприяє формуванню інтелектуального потенціалу особистості;Розвиває творчу уяву, логічне мислення, винахідливість.

Номер слайду 10

Принципи ТРВЗ:

Номер слайду 11

Сутність технологіїОсновний зміст навчання являє собою процес пошукової, винахідницької діяльностіВиявлення і розв’язання протиріч – ключ до творчого мислення. Включення основних і доступних дітям типів проблем. Система ігрових і казкових завдань для виявлення протиріч. Використання оригінальних методів розвитку пізнавальних і творчих здібностей. Системний підхід у розвитку пошукової активності дітей

Номер слайду 12

Методи ТРВЗМетод фантастичної проблеми. Метод – оператор РЧВ (розмір, час, вартість)Біном фантазіїМозковий штурм. Оксюмарон. Метод фокальних об’єктів. Метод асоціацій. Емпатія. Символічна синектика

Номер слайду 13

Роль педагоганавчити дітей:виявляти суперечливі властивості предметів, явищ;розв’язати винайдене протиріччя;встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;робити висновки;шукати і знаходити своє рішення;бути винахідливими, кмітливими, творчими.

Номер слайду 14

Висновки. ТРВЗ – технологія має багато позитивних сторін: Збагачує коло уявлень, словниковий запас у дітей; Розвиває творчі здібності, евристичне мислення; Формує логічне мислення, бажання знаходити оригінальні рішення, відстоювати свою точку зору; Сприяє подоланню сором’язливості, замкнутості, остраху; Формує комунікативні компетенції.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 квітня
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку