Презентування функціоналу тестування на нараді у школі

Про матеріал
Презентація функціоналу тестування на нараді у школі. Розвиток компетентного образу "вчителя" через формування уявлень про історію України та рідного краю
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тест – це стандартизоване завдання, за результатами якого роблять висновок про знання, уміння, навички (здібності, професійну придатність, обдарованість тощо) того, кого випробовують. Тестове завдання - це діагностичне завдання у вигляді завдання або питання з чіткою інструкцією до виконання і обов'язково з еталоном відповіді або алгоритмом необхідних дій.Тест (test) – слово англійського походження, що означає іспит, спробу, випробування. У сучасній теорії та практиці тестового контролю нараховується понад 20 різновидів тестів: залежно від мети, характеру та функцій контролю, характеру, форми відповіді.

Номер слайду 3

Тест як система завдань специфічної форми і відповідного змісту є науково обґрунтованим інструментом оцінювання знань, умінь і навичок, допомагає здійснювати індивідуальний контроль результатів навчання кожного, мобільно керувати навчально-виховним процесом. Порівняно з традиційними формами контролю знань тестування нерідко виявляється більш ефективно. Адже недостатньо оцінити рівень знань, треба спрогнозувати, як учень зможе ці знання використати.Тобто, зростає роль психологічного тестування. Виникає необхідність поєднати його з тестуванням рівня знань. Тоді результати будуть більш об’єктивними, враховуватимуть не лише рівень та обсяг знань, а й особливості характеру учня, його нахили та можливості освіти, вміння аналізувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Номер слайду 4

упродовж досить обмеженого часу може бути перевірена якість знань, навичок у зазначеної кількості учнів; можливий контроль знань, умінь, навичок на необхідному, заздалегідь запланованому рівні; реальним є самоконтроль; знання оцінюють більш-менш об’єктивно; увага учнів фіксується не на формуванні відповіді, а не осмисленні її суті; створюють умови для постійного зворотного зв’язку між учнем і вчителем.

Номер слайду 5

можливість при застосуванні тестів закритого типу оцінки тільки кінцевий результат (правильно - неправильно), у той час як сам процес, що привів до нього, не розкривається; ймовірність випадкового вибору правильної відповіді; психологічний недолік – стандартизація мислення без врахування рівня розвитку особистості; велика затрата часу на складання необхідного "банку" тестів, їх варіантів, трудомісткість процесу; тести не сприяють розвитку мови.

Номер слайду 6

1. Предметна область застосування тестів: монопредметного, полипредметной, інтегративні. Інтегративним можна назвати тест, що складається з таких завдань, правильні відповіді на які вимагають інтегрованих (взаємозв'язаних, узагальнених) знань двох або більшої кількості навчальних дисциплін. Використання таких тестів в школі, як контролюючих, так і навчальних, - відмінний засіб реалізації міжпредметних зв'язків у навчанні. 2. Загальна орієнтація задуму побудови тесту: нормативно-орієнтовані або критеріально-орієнтовані (предметно-орієнтовані). При нормативно-орієнтованому підході розробляються тести для порівняння випробовуваних за рівнем навчальних досягнень. Головною відмітною ознакою предметно-орієнтованого тестування є інтерпретація виконання тесту з точки зору його смислового змісту. Наголос робиться на строго певну змістовну область (що тестовані можуть і що знають), а не на те, як вони виглядають на тлі інших.

Номер слайду 7

3.Дидактіко-психологічна орієнтація тесту: тест досягнень для контролю знань теорії; тест досягнень для контролю умінь і навичок різного ступеня складності з даного предмету, тест навченості (діагностики реальних навчальних можливостей по даному колу предметних або циклових знань - математичної, лінгвістичної і т. п.). 4.Оріентація на певний етап контролю: тести попереднього контролю, тести поточного контролю, тести підсумкового контролю. 5. Домінуюча діяльність випробуваного при виконанні тестів - усні, письмові, комп'ютерні. 6. Кількість об'єктів контролю: тести, що мають один об'єкт контролю (наприклад, кількість виконуваних на належному рівні операцій) або декілька (якість, кількість, швидкість, сувору послідовність, усвідомленість тих же операцій). 7. Ступінь гомогенності тестових завдань: тести з однорідними або різнорідними формами побудови завдань. 8. Швидкісний фактор: швидкісні (з обов'язковим фіксуванням часу виконання) і нешвидкісного. 9. Форма організації тестування: масові, індивідуальні, групові

Номер слайду 8

Окремо виділяють так звані адаптивні тести, засновані на принципі індивідуалізації навчання. Кожен учитель розуміє, що хорошого учня немає сенсу давати легкі і дуже легкі завдання, так само як немає сенсу давати важкі завдання слабкому учневі. У теорії педагогічних вимірів була знайдена міра складності завдань і міра рівня знань, порівнянні в одній шкалі. Після появи комп'ютерів ця міра лягла в основу методики адаптивного контролю знань, де труднощі і число пропонованих завдань регулюються в залежності від відповідей учнів.

Номер слайду 9

Тести 1 рівня - виконання діяльності з пізнанню. Тести 2 рівня - робота на рівні репродукції. Тести 3 рівня - продуктивна діяльність. Тести 4 рівня - робота на рівні творчої діяльності.

Номер слайду 10

тестові завдання закритого типу (з запропонованими відповідями, коли випробуваному необхідно вибрати із запропонованих варіантів відповіді той чи інший варіант); тестові завдання відкритого типу (з вільними відповідями, коли випробуваному необхідно самостійно дописати слово, словосполучення, пропозиція, знак, формулу і т.д.).

Номер слайду 11

Закритого типу альтернативний вибір учень повинен відповісти «так» чи «ні» встановлення відповідності - пропонується встановити відповідність елементів двох списків множинний вибір - необхідно вибрати один або кілька правильних відповідей з наведеного списку встановлення послідовності учень повинен розташувати елементи списку в певній послідовності

Номер слайду 12

доповнення учень повинен сформулювати відповіді з урахуванням передбачених у завданні обмежень (наприклад, доповнити пропозицію) вільний виклад учень повинен самостійно сформулювати відповідь; ніякі обмеження на них в завданні не накладаються.

Номер слайду 13

Тестування є значним кроком на шляху розвитку методики контролю за засвоєнням учнями навчального матеріалу. Введення тестування дозволяє здійснити плавний перехід від суб'єктивних і багато в чому інтуїтивних оцінок до об'єктивних обгрунтованих методів оцінки результатів навчання. Однак, як і будь-яке інше педагогічне нововведення, цей крок повинен здійснюватися на строго науковій базі, спираючись на результати педагогічних експериментів і наукових досліджень. Тестування не повинно замінити традиційні методи педагогічного контролю, а має лише в деякій мірі доповнити їх. Це дозволить здійснити підготовку учнів до ЗНО.

ppt
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку