Тип Уроку: засвоєння нових знань. Мета уроку:авчальна: ознайомити з поняттями про газові закони, сформувати вміння пояснювати закони з молекулярної точки зору; будувати графіки процесів; розв’язувати графічні та аналітичні задачі, використовуючи рівняння стану газу та газові закони.розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, просторову уяву, вміння аналізувати і робити висновки, творчу активність та пізнавальний інтерес.виховна: виховувати самостійність, культуру розумової праці, культуру фізичної мови, логічність у записах, відповідальне ставлення до навчання, вміння висловлювати власну думку та вислуховувати думку інших. Методична мета: «Продуктивне навчання на уроках фізики, як шлях формування компетентностей учнів». Основні поняття: ізопроцес, газовий закон, ізохорний, ізотермічний та ізобарний закони. Обладнання: підручник, комп’ютер, дошка B-Pro. Форми та методи навчання: колективна, індивідуальна, розповідь, пояснення, «мозковий штурм», фронтальне опитування. Прийоми навчання: Самостійна творча робота, презентація. Міжпредметні зв’язки: хімія, історія фізики
І. Організаційний момент (Перевірка присутніх)ІІ. Перевірка домашнього завданняІІI. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування1. Що називається ідеальним газом?2. Чому ідеальний газ чинить тиск на дно й стінки посудини?3. Запишіть на дошці основне рівняння молекулярно-кінетичної теорії газів.4. Які макроскопічні параметри характеризують стан ідеального газу?5. Назвіть одиницю абсолютної температури.
ІV. Мотивація навчальної діяльностіРозповідь. Вивчення даної теми є дуже важливим в наш час. Без знань про газові закони багато підприємств не зможе виробляти свою продукцію. Під час проведення парового отоплення потрібно враховувати температуру, об’єм та тиск, який допустимий для котла. При виготовлення насосів також потрібні знання про тиск та об’єм. При виготовлення колес до авто використовують знання про температуру та тиск. Газові закони активно працюють не лише в техніці, але й в живій природі, широко застосовуються в медицині. Можна навести багато прикладів де саме використовуються знання про газові закони. Отож, ця тема є досить актуальною в наш час.
VІ. Формування вмінь та відпрацювання навичок. Розв’яжіть задачі: При температурі 27°С тиск газу в закритій посудині був 75к. Па. Яким буде тиск цього газу при температурі - 13°С?Під час ізотермічного стиснення об’єм газу зменшився на 5л, а тиск збільшився в 3 рази. Яким був початковий об’єм газу?Який об’єм займає газ, при температурі 70 С, якщо при 270 С його об’єм був 20 л при сталому тиску?