Бароко * Бароко- один з найвідоміших стилів мистецтва в світі. * « Бароко» в перекладі з португальської означає «перлина неправильної форми» * В перекладі з італійської barocco — «химерний», «дивний», «схильний до надмірностей». * Хронологічні межі стилю- XVI-XVIII століття * Цей стиль мистецтва прийшов на зміну Ренесансу і включає в себе досить багато напрямків. Це і живопис, і музика, і театр, і архітектура, а також мода. Синтез мистецтв!!!9
Бароко*Стиль бароко народився в Італії, але з часом під його вплив потрапила майже вся Європа. Стилю притаманне прагнення до величі, пишність, грандіозність, динамічність, урочистість ,контрасність, синтез мистецтв, поєднання реальності та ілюзії.*Головними типами споруд є кафедральні собори, палаци.11
Бароко*В архітектурі стиль бароко успадкував форми італійського Відродження, проте, перевершив його за складністю і різноманіттям. *Засновником стилю вважають Франческо Борроміні ( 1599- 1667) * Бароковій архітектурі притаманне використання пілястр, колон, розкішних скульптурних деталей, ліпнини.12
Бароко* У період бароко в різних країнах досягло значних вершин мистецтво малярства. *Улюбленим жанром живопису доби бароко був декоративний розпис інтер'єрів. Внутрішній простір споруд ставав схожим на суцільне живописне полотно. Розглядаючи ці монументальні розписи, важко сказати, де закінчується архітектура і починається живопис. Такий синтез архітектури й живопису підносив людину над буденністю.29
Бароко * Живописець італійського бароко Мікеланджело Мерізі (1573-1610) прозваний Караваджо. Від цього походить назва реалістичної течії в мистецтві — «караваджизм». Вона породила послідовників його методу в усій Західній Європі. Він одним з перших відкрив виразні можливості світла в малярстві. Для посилення емоційного впливу на глядача художник вихоплював світлом окремі найсуттєвіші частини картини, залишаючи деталі в напівтемряві.30
Дієго Веласкес “ Меніни”* Полотно було написано в 1656-1657 роках. Воно досі перебуває в Мадриді, в музеї Прадо. На картині зображена інфанта Маргарита і її Меніни (фрейліни). На задньому плані в дзеркалі відображаються король Філіп IV і Маріанна Австрійська - батьки інфанти. Придворні дами і кавалери, карлики, собака і сам художник - невелика сценка з палацового життя зображена на полотні. * Картина «Меніни» Веласкеса залишила після себе багато загадок. Король і королева представлені разом. Проте, з етикету їх завжди малювали окремо.* Розмір полотна, за яким працює художник, занадто великий для портретного живопису.33
Бароко«Золотим віком» живопису Нідерландів стало XVII століття, адже в маленькій країні творили понад дві тисячі художників. Їх поділяли на художників голландської та фламандської шкіл. Заможні люди й пересічні бюргери прикрашали будинки пейзажами, натюрмортами, портретами, побутовими картинами.34
Рембрандт ван Рейн *На полотні ми бачимо схиленого напівсліпого старця, що зворушливо, ніжно обіймає свого нещасного, пригніченого власними пороками сина, котрий, збагнувши свою духовну незрячість і невдячність щодо батька, повертається до рідної домівки в обійми милосердного отця. Праворуч – старший брат, що з гнівом і образою глядить на свого батька, не розуміючи таку його «несправедливу» благість.37
Бароко. За допомогою ефектів світлотіні геніальний художник Рембрандт ван Рейн (1606-1669), якого по праву відносять до «великих голландців», у численних портретах, історичних композиціях не лише відображав зовнішність людей, а й глибоко проникав у їхній внутрішній світ. Рембрандт ван Рейн Автопортрет з Саскією на колінах38
Пітер Пауль Рубенс. Риси стилю бароко, зокрема особлива театральна декоративність, виявилися в картинах фламандця Пітера Пауля Рубенса (1577-1640) на біблійні та міфологічні теми, а також у портретах. За талант і високий професіоналізм Рубенса називали «королем живопису і живописцем королів».39 Пітер Пауль Рубенс Портрет камеристки
Бароко*У творчості «малих голландців» значно розвинувся побутовий жанр, сформувалася школа пейзажного живопису. Художники-пейзажисти малювали скромні куточки сільського і міського середовища. На їхніх полотнах ми бачимо пересічні явища: вітряки під світлом місяця і сонячні пасовиська з коровами, уквітчані луки й дерева в дощовий похмурий день, вузенькі вулички з невеличкими будинками, канали з місточками й човнами.41 Ян Вермеєр “ Дівчина з перлинною сережкою”
Бароко*У жанрі натюрморту їхню увагу привертали такі теми, як «сніданок» і «квіти», а також «пташиний двір», «рибна лавка», «мисливські трофеї».*Малюючи натюрморти з атрибутами мистецтва (палітрою і пензлями, музичними інструментами), науки та освіти (книжками, рукописами, картами), художники часто вкладали у свої композиції алегоричний зміст.42 В. Кальф. Натюрморт з омаром