Відродження - культурно-історична епоха, де органічно поєднані сфери суспільного та духовного життя: політика, релігія, філософія, наука, мистецтво. І саме ця епоха дала світові величні імена: Леонардо да Вінчі, Рафаель Санті, Мікеланджело Буонарроті.
Народився Леонардо у 1452 році в маленькому італійському поселені Анкіано, поблизу міста Флоренція. Його батько був заможнім нотаріусом, а мати простою сільською жінкою. Батьки Леонардо не були одруженими, відтак хлопець був позашлюбним сином. Перші роки свого життя він провів з матір’ю у селі, потім батько забрав його з собою до міста Флоренція. Розлучений з матір’ю Леонардо сумував за нею і на протязі всього життя намагався відтворити її образ на своїх геніальних картинах.
З ранніх дитячих років Леонардо проявив надзвичайні здібності у малюванні і батько віддав хлопця опановувати мистецтво живопису у майстерню відомого флорентійського художника Андреа Верроккйо. Це картина Андреа Вероккйо – “Хрещення Христа”. Один з ангелів (той, що зліва) намальований юним Леонардо.
Це одна з ранніх робіт художника, називається картина “Мадонна з квіткою”. На ній матінка Божа Марія зображена зовсім юною дівчиною, по суті, вона сама ще дитина. (коли Марія народила Ісуса їй було лише 14 років) Божа мати протягує маленькому Ісусу квітку і спостерігає як не по дитячому серйозний хлопчик розглядає її.
“Джоконда” – найвідоміша і найзагадковіша картина світового живопису, народжена з під пензля геніального Леонардо да Вінчі. Ще одна назва цієї картини – “Мона Ліза”, а повна назва звучить так “Портрет пані Лізи ді Джокондо”. На картині зображено портрет дружини шляхетного флорентійця Франческо ді Джокондо. Не має в світі іншої картини, яка б користувалась такою величезною пошаною та популярністю як “Джоконда”, не дивно, що з неї була зроблена найбільша кількість копій, які розійшлись по цілому світу.
Найзагадковішою частиною картини є знаменита посмішка Джоконди. Посмішка Джоконди не дає спокою художникам та мистецтвознавцям, які списали тони паперу, у спробі пояснити, що могла б означати ця цікава, загадкова, ледь помітна посмішка цієї шляхетної пані. Різні люди в її посмішці бачили різні і часом протилежні риси, такі як гордість, ніжність, кокетство, жорстокість, скромність. Однак не має жодних сумнівів в тому, що пані Ліза де Джокондо була дуже розумною, неординарною та вольовою жінкою.
А це вельми відомий вітрівіаньский чоловік Леонардо да Вінчі. Намальований ним як ілюстрація до книжки присвяченої працям Вітрувія Марка Полліона – античного архітектора та інженера, сучасника великого римського імператора Юлія Цезаря. Малюнок одночасно є витвором мистецтва та науковою працею. Чоловік, зображений на малюнку, являє собою відображення правильної симетрії людського тіла, і симетрії всесвіту в цілому.
Рафаель Санті (1483-1520) прожив лише 37 років, однак встиг навічно вписати своє ім’я в історію. Народився Рафаель у італійському містечку Урбіно, його батько Джованні Санті теж був художником і з юних років навчав живопису свого сина Рафаеля, який звісно набагато перевершив свого батька.
“Сікстинська Мадонна” одна з найвідоміших картин художника. Намальована Рафаелем на замовлення Папи Юлія другого (того самого, що доручив Мікеланджело розмалювати стелю Сікстинської капели) на честь перемоги над французами, які нападали в ті часи на Італію. На картині Мадонна з маленьким Ісусом зображена в оточенні святої Варвари та папи Римського Сікста другого. Однак, чомусь образ папи на картині виявився більше схожий на самого Юлія другого.
“Афінська школа” одна з 4-ох фресок зроблена Рафаелем у папському палаці. Чотири фрески є алегоричними символами чотирьох колон, на яких тримається вся людська цивілізація: філософія, богослов’я, правосуддя та поезія. “Афінська школа” зрозуміло є втіленням філософії, на фресці зображені всі видатні філософи давньої Греції (незважаючи що вони жили в різні часи) такі як Піфагор, Сократ, Діоген, Епікур, Птоломей.
В центрі фрески зображено двох найпопулярніших філософів Платона та Аристотеля, (Образ Платона змальований з Леонардо да Вінчі) які ведуть філософську полеміку (суперечку) між собою. Про різницю у їхніх філософських поглядах говорять руки філософів, Платон показує на небо, рука ж Аристотеля направлена до землі.
Стеля сікстинської капели – велике мистецьке творіння Мікеланджело, є плодом його безперервної та важкої праці, яка тривала на протязі чотирьох років, з 1508 по 1512 роки. Сам розпис стелі, яким займався майстер, був справжнісіньким героїчним вчинком, адже Мікеланджело доводилось його робити у дуже важких умовах, при поганому освітлені, лежачи на спині, на спеціальному помості. Площа стелі Сікстинської капели складає біля 600 квадратних метрів, на яких було намальовано близько 300 фігур. Розписом Мікеланджело займався один, без жодних помічників, а замовник роботи – папа Римський Юлій другий виявився дуже нетерплячим та постійно турбував майстра, бажаючи бачити, як йде робота. Кажуть, навіть якось розгніваний художник скинув з свого помосту дошки на папу, що дошкуляв йому своїми зауваженнями знизу.