Знайомство. Вправа.Королевство кривих дзеркал Немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити, ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, адже вона є цінністю, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця … (акшімсу)
Очікування.Торбинка запитань Що входить в поняття інтегрований курс, інтегрований урок, бінарний урок, міжпредметні зв’язки. Як народжується інтегрований урок? Чи цікаво вчитися дитині під час проведення інтегрованого уроку? Які переваги інтегрованого уроку? Які недоліки інтегрованого уроку?
Очікування.Торбинка запитань Ментальна карта- це що? Яка структура інтегрованого уроку? Як класифікують інтегровані уроки? Які вимоги до інтегрованого уроку? Скільки предметів можна інтегрувати? Які відмінності між традиційним уроком і інтегрованим? Які методи і прийоми використовують для впровадження інтеграції?
Інтеграція *Інтегрований урок – (від лат. поповнення) тип уроку, у якому навколо однієї теми поєднано відомості різних навчальних предметів. *Бінарний урок (від лат. подвійний)- різновид інтегрованого уроку, що органічно поєднує вивчення двох предметів,відомості з різних дисциплін розглядаються по черзі блоками. *Міжпредметні зв’язки – один предмет є основним, а відомості з іншого використовуються лише в допоміжній ролі з метою повторення, закріплення. *Інтегрований курс Я досліджую світ
Упровадження інтегрованого навчання.Низка запитань Яка частина навчального матеріалу одного предмета буде пов’язана з навчальним матеріалом іншого предмета? Із якою метою? Яким способом? У якій формі? Яким чином будуть використовуватися базові знання учнів з окремих навчальних предметів для усвідомлення та розв’язання міждисциплінарних проблем?
Народження уроку I етап Проаналізуйте програму. Зіставте матеріал різних навчальних предметів. Визначте близькі за змістом теми. Оберіть єдину тему. ІІ етап 1.Залежно від теми, мети та завдань уроку визначається його тип. 2. У відповідності до теми, задач, типу уроку, добирається фактичний і дидактичний матеріал. 3. Обирається найбільш ефективне поєднання методів і прийомів – відповідно до поставленої мети, змісту навчального матеріалу, дидактичних задач навчальних предметів, що інтегруються.. 4. Обмірковується структура уроку. Акцент робиться на самостійній пізнавальній діяльності учнів (а не заучуванні готових висновків), створенні проблемних ситуацій з урахуванням логіки навчальних дисциплін.
Структура інтегрованого уроку * Організація класу *Повідомлення теми, цілей та завдань уроку; *Мотивація навчальної діяльності учнів; *Актуалізація та корекція опорних знань з усіх інтегрованих предметів; * Повторення й аналіз основних фактів, подій, явищ *Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації; *Узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів; *Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання
Вимоги до інтегрованого уроку Загальні вимоги, яким повинен відповідати інтегрований урок 1.Використання нових досягнень науки, передової педагогічної практики, побудови уроку на основі закономірностей навчально-виховного процесу. 2. Інформація на уроці має бути в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів і правил. 3. Забезпечення належних умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з врахуванням їх інтересів здібностей і потреб. 4. Зв’язок з раніше засвоєними знаннями і вміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів. 5. Мотивація і активізація розвитку всіх сфер особистості. 6. Логічність і емоційність всіх етапів навчально-виховної діяльності. 7. Ефективність використання педагогічних засобів. 8. Зв’язок з життям, особистим досвідом учнів. 9. Формування практично необхідних знань, ,навичок, раціональних прийомів мислення і діяльності. 10. Формування вміння вчитися, потреби постійно поповнювати об’єм знань. 11. Ретельна діяльність, прогнозування, проектування і планування кожного уроку.
Аудіали (Кабінет Міністрів) У кінофільмі “Роксолана” султан Сулейман відвідував ринок під виглядом звичайного купця, щоб почути правду про себе, свої справи та життя підданих. Ваше завдання:використовуючи згаданий епізод з фільму, розіграйте сценку з Міністром освіти, в якій розкриєте переваги і проблеми інтегрованого уроку.
ІІІ. Заключна частина Повернемося до торбинки. На початку заняття ви отримали горішок. Якщо ви отримали відповідь на поставлене запитання в ході заняття, залиште горішок, розколіть та скуштуйте. Ви досягли своєї мети! Якщо не отримали відповіді на запитання, поверніть його в торбинку. Для мене є над чим подумати! Дякую.