Сучасні обставини дистанційного навчання дали новий поштовх для створення презентацій дещо іншого формату. Це вже не супровід уроку, а міні-конспект, який дозволить учню зосередити свою увагу на основних термінах і поняттях темах.
Третинний сектор господарства. Значення та структура сфери послуг. Послуги зв’язку та транспорту.
Номер слайду 2
Дайте письмову відповідь на одне (обране вами) запитання1. Що таке постіндустріальне суспільство?2. Що таке послуга та сфера послуг?3. Чим послуга відрізняється від виробництва матеріальних благ?
Номер слайду 3
Сучасні тенденції розвитку сфери послуг. Сучасний світ вимагає залучення до економічного та громадського життя усе ширших верст населення, усе більшого потоку інформації, високого ступеня інтеграції спільних людських зусиль для розв'язування суспільно значущих завдань. Такі тенденції розвитку суспільства висувають нові вимоги до сфери послуг . Зміни відбуваються не лише у кількості наданих послуг.
Номер слайду 4
Сучасні тенденції розвитку сфери послуг. Виникли нові види послуг, що пов'язані з науково-технічним прогресом. Набирають обертів нові засоби зв'язку (електронна пошта, стільниковий зв'язок), які поступово витісняють традиційні: телеграф, пошту, стаціонарні телефони.
Номер слайду 5
Сучасні тенденції розвитку сфери послуг. Активно розвиваються консалтингові (консультативні), маркетингові (з вивчення ринку),управлінські, хай-тек (новітні технікаі технології послуги. Якісно нових форм набули туристичні послуги.
Номер слайду 6
Рівень надання послуг. Мета функціонування сфери послуг – зробити наше життя комфортнішим. Для сфери послуг характерні вищі прибутки, ніж у виробничій сфері.
Номер слайду 7
Рівні надання послуг
Номер слайду 8
Рівень надання послуг. Основними вимогами до рівня надання послуги є : Надійність (своєчасність)Доброзичливість обслуговуючого персоналу. Взаєморозуміння з покупцем. Безпека (якість)Очевидність (зовнішній вигляд персоналу, засоби обслуговування, наявність інших клієнтів)
Номер слайду 9
Структура сфери послуг. Сфера послуг включає всі види комерційних дій одних людей(установ) на користь інших. Працюючих у сфері послуг називають обслуговуючим персоналом
Номер слайду 10
Структура сфери послуг
Номер слайду 11
Структура сфери послуг. Для нормального функціонування сфери послуг створена спеціальна система служб та споруд –інфраструктура : виробнича та соціальна. Саме від рівня її розвитку перш за все залежить рівень надання послуг
Номер слайду 12
Структура сфери послуг. За секторальною моделлю економіки Алена Фішера сфера послуг становить третинний сектор економіки. У зв'язку з диференціацією послуг окрім третинного виокремлюють ще четвертинний та п’ятинний сектори, які охоплюють різні за рівнем складності та рівнем кваліфікації обслуговуючого персоналу види послуг.
Номер слайду 13
Структура сфери послуг
Номер слайду 14
Послуги зв'язку Сучасна система зв'язку – це кілька основних складників: міжнародна мережа Інтернетелектричний у тому числі стільниковий(мобільний, супутниковий) зв’язоктелеграфний та поштовий зв'язок
Номер слайду 15
Транспортні послуги. Послуги, що пов'язані з переміщенням людей або сировини, напівфабрикатів чи готової продукції з одних місць до інших, називають транспортними
Номер слайду 16
Транспортні послуги
Номер слайду 17
Техніко-економічні характеристики роботи транспорту
Номер слайду 18
Техніко-економічні характеристики роботи транспорту
Номер слайду 19
Висновки: У сучасному світі сфера послуг розвивається високими темпами. Вона вже становить основну частину економіки у високорозвинутих країнах як за кількістю працюючих, так і за часткою ВВП
Номер слайду 20
Висновки: В Україні сфера послуг забезпечує понад 60%робочих місць у господарстві та перевищує 40% у структурі виробництва ВВП.
Номер слайду 21
Завдання: Як, на вашу думку, змінюватиметься роль сфери послуг у майбутньому? (есе до 10 речень)