Презентація у стилі TED: говорити так, щоб тебе слухали

Про матеріал
Все більшої популярності набувають виступи у стилі TED. Дану презентацію можна використовувати на уроках української мови в 11 класі (профільний рівень) під час вивчення теми "Риторика"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація у стилі TED: говорити так, щоб вас слухали

Номер слайду 2

Що взагалі таке TEDВже звичні всім три великих червоних літери TED (Technology Entertainment Design) розшифровуються як Технології, Розваги, Проекти. Це не комерційний американський фонд, який щорічно проводить конференції та збирає яскравих особистостей із різних галузей. Натомість, це — вчені, філософи, музиканти, меценати, бізнесмени та інші спікери, які протягом 18 хвилин лекції повинні донести своє послання аудиторії, що зібралася. Кожний такий виступ на конференції TED низивається «TED Talk» і проходить під девізом «Ideas Worth Spreading» («ідеї, варті поширення»).

Номер слайду 3

Як працює TED та в чому полягає місія організаціїОсновна задача — зробити чудові ідеї доступними і запалити іскру дискусії. Тобто ідеї та послання аудиторії, згенеровані в TED, мають вплив далеко за межами Америки. Відеоролики з TED Talk публікується в онлайні, а потім їх можна подивитися у вільному доступі на сайті https://www.ted.com/. Натхненний формат, широта змісту, прагнення знайти найцікавіших людей на Землі та дозволити їм розповісти про свою пристрасть — ось принципи, які зробили TED найпопулярнішим в світі форматом.

Номер слайду 4

Хто це все придумав. У 1984 році в місті Монтерей, штат Каліфорнія американський архітектор і графічний дизайнер Річард Вурман разом з Гаррі Марком заснували перший TED. На ньому представили перший комп’ютер Macintosh, інноваційний компакт-диск від Sony, електронні книги і ультрасучасні 3 D-графіки від Lucasfilm. Математик Бенуа Мандельброт продемонстрував практичне застосування своєї теорії фракталів. Фахівець зі штучного інтелекту Марвін Мінський роз’яснив нову модель розуму.

Номер слайду 5

Про що розповідають на TED Talk. Тематика лекцій дуже різноманітна: від науки до бізнесу та глобальних проблем людства. Розповідають про важливе більш ніж 100 мовами. Тим часом, TEDx допомагають обмінюватися ідеями в спільнотах по всьому світу. Офіційний блог TED Blog опублікував від 2012 року список Топ-20 лекцій за всі часи за кількістю переглядів. На цих перших відео говорили про те, як «школи вбивають креативність», спеціаліст по нейроанатомії Джилл Бойт Тейлор вивчала власний мозок після інсульту, розповідали про потенціал Sixth. Sense («шостого відчуття»), показували дивовижні кадри підводних істот Девіда Галло та ділилися купою цікавих відкриттів та інформації.

Номер слайду 6

Хто ці люди: спікери TED та аудиторія, яка їх слухаєАудиторія, що приходить послухати лекції різнорідна — керівники, науковці, митці, філантропи. Тобто не менш видатні за спікерів люди. А от отримати запрошення стати спікером TED — велика честь. Серед доповідачів TED в різний час були Нік Вуйчич, Сер Річард Бренсон, Білл Гейтс, Ілон Маск, Гордон Браун, Едвард Сноуден, Філіп Старк і багато інших.

Номер слайду 7

Основні складові вдалої TED промови 1. Емоційність: говорити до серця. Ключовий елемент формату TED – безпосереднє, практично інтимне єднання людей. На сцені спікер (без перебільшень) стоїть, немов оголений. Найуспішніші виступи – ті, що дозволяють відчути цю людяність, емоції, мрії та фантазії.2. Розповідайте про те, що відображає вашу особистість. Шанси переконати аудиторію суттєво збільшаться, коли ви продемонструєте власний зв’язок із темою виступу, наповните її індивідуальним сенсом, захопленістю та пристрастю.3. Промова має надихати. Це можливо лише тоді, коли сам знаходишся в піднесеному стані. Харизматичний оратор випромінює радість від можливості поділитися досвідом і натхнення від розуміння того, що його ідеї будуть корисними слухачам.

Номер слайду 8

4. Розтопіть кригу за допомогою історій.Історії – це інформація з душею. Вони ілюструють, породжують нові ідеї, допомагають достукатися до свідомості та сердець людей. Розкажіть про цікаві випадки зі свого життя чи про те, що колись чули або читали. Гармонійною складовою промови також може стати історія про успіх (людини, бренду, компанії). Ведіть виступ, наче бесіду. TED-примітка:оточіть себе пристрасними, фанатично захопленими людьми. Спілкуйтеся з тими, хто поділяє ваш запал. Наприклад, Річард Бренсон приймає на роботу людей, які багато усміхаються, позитивно налаштовані й повні ентузіазму, тобто володіють ознаками, що свідчать про високий рівень комунікаційних навичок.5. Новизна: відкрити досі невідоме. Наш мозок полюбляє все нове. Незнайомий, незвичний і неочікуваний елемент у презентації заворожує аудиторію, змушує її переглянути попередні уявлення та дає можливість інакше поглянути на світ.

Номер слайду 9

6. Навчіть аудиторію новому. Поділіться абсолютно новою інформацією в оригінальній формі. Нейробіологи стверджують, що це дієвий спосіб привернути увагу.7. Не обмежуйтеся банальними прикладами. Шокуючий, вражаючий приклад дозволяє повністю оволодіти увагою слухачів, зачіпає за живе, врізається в пам’ять, ще довго згадується після завершення промови.8. Внесіть нотку несерйозності. Не варто ставитися до себе та своєї теми надто суворо. Нехай аудиторія посміється. Гумор руйнує захисний бар’єр, що робить слухачів більш чуттєвими до вашого повідомлення. Окрім цього, гумор викликає симпатію. Необов’язково бути коміком від народження, жарти чи кумедні цитати можна підготувати заздалегідь. TED-примітка:закидайте мозок новими враженнями. Ви стане цікавішим оратором, коли будете звертати увагу на ідеї зі сфер, що далекі від вашої діяльності. Новатори запозичують думки звідусіль. Наприклад, керівники компанії Apple відвідували готель «Рітц-Карлтон», для того щоб навчитись обслуговувати клієнтів. Нові враження – один із тих прийомів, що забезпечує потужний поштовх креативності.

Номер слайду 10

9. Незабутність: подати ідеї правильно. Неважливо, наскільки свіжі й неповторні ваші думки, якщо після презентації аудиторія не може згадати, про що ви розповідали.10. Створіть твіт-заголовок. Заголовок – ключова теза, яку аудиторія обов’язково має запам’ятати. Якщо ви не можете укласти свою ідею в 140 знаків або менше, продовжуйте працювати над формулюванням. Ця праця додасть вашій промові чіткості та ясності, а також полегшить сприйняття почутого.11. Посильте заголовок трьома основними повідомленнями. Наш мозок здатен зберігати й обробляти в короткостроковій пам’яті орієнтовно 3 фрагменти інформації. Розробляючи план презентації, виділіть 3 повідомлення, що підкріплять загальну тему.

Номер слайду 11

12. Розкриваючи головні повідомлення, впливайте на декілька органів чуття. Для кожного із 3 повідомлень створіть маркований список. Не потрібно розписувати всі подробиці, запишіть лише декілька слів-підказок, які допоможуть вам викласти тему. Така карта повідомлень має поміститися на 1 аркуші. Використайте у презентації мультисенсорні елементи: фотографії, відео, цікавий реквізит, красиві слова, декілька інтонацій тощо. TED-примітка: Ніколи не замислювалися, чому традиційна тривалість TED-презентації – 18 хвилин?Ця кількість часу – достатньо багато, аби зберегти серйозність, та достатньо мало для того, щоб утримати увагу слухачів. Для спікера 18 хвилин – дисциплінарний елемент, що змушує зважувати кожне слово, залишати лише необхідне для опису головної думки.

Номер слайду 12

pptx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
4615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку