Під творчістю розуміється діяльність, що породжує дещо якісно нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та суспільно-історичною унікальністю. Творчість базується на розвинених мисленні , уяві та інтелекті. На думку професора І. Мілославського, терміном «креативний» позначається творчість, що «не тільки висуває ідеї, але й доводить їх до конкретного практичного результату»
Навчальний процес в сучасних умовах має бути спрямований настворення досвіду роботи з інформацією, її застосування в нестандартних та незвичних життєвих ситуаціях, що забезпечує саморозвиток і самоактуалізацію учнівформування способів діяльності, які можна застосовувати як у рамках освітнього процесу, так і при вирішенні проблем в реальних життєвих ситуаціях-Ти хочеш бути щасливим, багатим і успішним?- Природньо!- А тебе вчили цьому в школі?- Ні.- Тоді навіщо ти туди ходив?- Так треба, всі туди ходять ...
Методи навчання«Навчання через запитання», або «процес направляючих відкриттів»«Діагностичні» питання, відповіді на які дозволяють побачити і скоригувати ті, що залишилися незрозумілим. Завдання на пояснення - учень повинен пояснити щось однокласнику чи вчителю. Створення учнями «карт пам'яті», в яких необхідно виділити ключові думки і встановити взаємозв'язки між ними. Педагогічні технології:технологія розвитку критичного мисленнятехнологія проблемного навчання технологія проектного навчаннятехнологія «Кейс-методу»
Кейс-метод на уроках математики. У перекладі з англійської кейс – це випадок. З методичної точки зору кейс – це спеціально підготовлений навчальний матеріал, що містить структурований опис ситуацій, запозичених з реальної практики. Кейс-метод– це метод активного проблемно-ситуаційного аналізу
Приклади кейсів з математики Клас Тема Зміст кейсу 7 Функція як математична модель реаль-них процесів. Один оператор мобільного зв'язку пропонує свої послуги, маючи розцінки: 37 копійок за з'єднання й 50 копійок за кожну хвилину розмови. Інший оператор пропонує подібні послуги без плати за з'єднання, але одна хвилина розмови коштує 60 копійок. Послугами якого оператора варто скористатися? 11 Об’єм піраміди Бригада з 10 каменев випадково потрапила в стародавній Єгипет. За скільки днів дана бригада побудує піраміду Хеопса, коли відомо, що в її основі лежить квадрат із стороною 227 м, висота піраміди становить близько 146,6 м, а денна норма цегляної кладки для одного муляра дорівнює 1,4м.куб.
Інноваційний освітній проект Всеукраїнського рівня «Я – дослідник»Згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 13.04.2018 № 366 Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» реалізується інноваційний освітній проект Всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник» на 2018–2021 роки.
Отже, центральною фігурою у модернізації освітнього процесу має стати творчий вчитель учитель-дослідник учитель-лідер духовно розвинена, соціально зріла, творча особистістькомпетентний фахівець, який професійно володіє всім арсеналом педагогічних засобів постійно прагне до самовдосконалення та саморозвитку, стимулюючи до цього своїх учнів. Ще В. О. Сухомлинський вказував, що робота вчителя - це творчість, а не буденне заштовхування у дітей готових знань. Тому покликання педагога - у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, вихованні в неї потягу до нового, формуванні творчої особистості.