Україна в умовах десталінізації(1956-1964)Наука,освіта,література та мистецтвоІсторія України 11кл. Учитель: Карпушевська В. М.
Номер слайду 2
Завдання уроку:-сформувати уявлення про особливості розвитку культури та духовного життя в період лібералізації;-розкрити причини освітньої реформи та її значення в подальшому процесі русифікації України;-проаналізувати досягнення в галузі науки;-розглянути основні тенденції духов-ного життя;визначати особливості даного періоду в порівнянні з попередніми.
Номер слайду 3
Проблемне завдання:"Відлига" в культурі й духовній сфері, як і в інших галузях суспільного життя, була насичена суперечностями, породженими прагненням М. Хрущова та його оточення щось змінити, не зачепивши основ тоталітарної держави.
Номер слайду 4
НТР та Україна. Жовтень 1961 р.-XXII з’їзд КПРСКОМУНІЗМНТР-Засіб досягнення. НТР- процес якісного перетворення продуктивних сил на основі досягнень науки і техніки
Номер слайду 5
Наука1955-Інститут матеріалознавстватравень 1956р.- початок ракетобудування (С. Корольов)1962- Інститут кібернетики (В.. Глушков)1962- АН УРСР очолив Б. Патон1962- М. Амосов уперше у СРСР зробив протез мітрального клапана. Галузі науки: Кібернетикафізика атомного ядра. Ракетна техніка. Металургія. Атомна енергетика. Електрозварювання. Медицина
Номер слайду 6
Ві́ктор Глушко́в. Амосов Микола Борис Патон
Номер слайду 7
Реформа освітигрудень 1958р.-Закон ВР СРСР «Про зміцнення зв’язку школи з життям і пода-льший розвиток системи народної освіти в СРСР»квітень 1959р.-Закон ВР УРСР « Про освіту »
Номер слайду 8
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}• значно збільшено асигнування на освіту;• передбачався перехід з 1960-1961 навчального року до обов’язкового восьмирічного навчання;• десятирічки перетворювалися на одинадцятирічки;• створювалася матеріальна база для того, щоб учні могли отримати робітничі професії;• розширювалася мережа шкіл-інтернатів;• збільшувалася кількість вишів, технікумів, профтехучилищ;• покращувалася система підготовки вчителів;Батькам надавалося право вибирати своїм дітям мову навчання, що фактично було використано для русифікації українського шкільництва. Неухильно зменшувалася кількість українських шкіл. Викладання у вищих навчальних закладах провадилося російською мовою. Не брали до уваги зацікавлення кожного школяра, його здібності й нахили, не виховували особистості. Панівною ідеологією залишався марксизм-ленінізм.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Література: 1955 р. стаття О. Довженка „Мистецтво живопису і сучасність”. О. Гончар
Номер слайду 11
Шістдесятники:
Номер слайду 12
Скарбниця образотворчого мистецтва поповнилася творами М. Дерегуса, М. Божія, К. Трохименка. Оригінальні форми й незвичний зміст принесла творчість художників О. Заливахи, А. Горської, В. Кушніра. ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Номер слайду 13
"Жар-птиця" ("Боривітер"), 1967. Автори: Алла Горська, Віктор Зарецький, Галина Зубченко. Портрет Євгена Сверстюка, Алла Горська, 1963 Опанас Заливаха "Чайова" Іван Марчук "Місячні квіти"
Номер слайду 14
Театр. У 50-60- рр. у республіці діяло близько 70 професійних театрів. Видатні режисери та актори того часу: Федір Верещагін, Сергій Данченко, Наталія Ужвій, Поліна Нятко, Ада Роговцева, Леонід Биков, Богдан Ступка та ін.
Номер слайду 15
Кіно. Режисери: Сергій Параджанов, Юрій Іллєнко, Леонід Осика, Микола Мащенко, актори Іван Миколайчук, Гнат Юра, Костянтин Степанков, Микола Гринько, Богдан Ступка.21 грудня 1961 року, на екрани вийшов фільм "За двома зайцями". Режисер Київської кіностудії ім. Довженка Віктор Іванов
Номер слайду 16
В чому проявилась суперечливість та непослідовність духовного життя українців в період хрущовської «відлиги»?Освіта Наука Література