Завдання уроку:-сформувати уявлення про особливості розвитку культури та духовного життя в період лібералізації;-розкрити причини освітньої реформи та її значення в подальшому процесі русифікації України;-проаналізувати досягнення в галузі науки;-розглянути основні тенденції духов-ного життя;визначати особливості даного періоду в порівнянні з попередніми.
Наука1955-Інститут матеріалознавстватравень 1956р.- початок ракетобудування (С. Корольов)1962- Інститут кібернетики (В.. Глушков)1962- АН УРСР очолив Б. Патон1962- М. Амосов уперше у СРСР зробив протез мітрального клапана. Галузі науки: Кібернетикафізика атомного ядра. Ракетна техніка. Металургія. Атомна енергетика. Електрозварювання. Медицина
{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}• значно збільшено асигнування на освіту;• передбачався перехід з 1960-1961 навчального року до обов’язкового восьмирічного навчання;• десятирічки перетворювалися на одинадцятирічки;• створювалася матеріальна база для того, щоб учні могли отримати робітничі професії;• розширювалася мережа шкіл-інтернатів;• збільшувалася кількість вишів, технікумів, профтехучилищ;• покращувалася система підготовки вчителів;Батькам надавалося право вибирати своїм дітям мову навчання, що фактично було використано для русифікації українського шкільництва. Неухильно зменшувалася кількість українських шкіл. Викладання у вищих навчальних закладах провадилося російською мовою. Не брали до уваги зацікавлення кожного школяра, його здібності й нахили, не виховували особистості. Панівною ідеологією залишався марксизм-ленінізм.