Найвідомішою українською рок-оперою вважають твір «Біла ворона», музику до якого написав композитор Геннадій Татарченко, а вірші – Юрій Рибчинський. В опері йдеться про трагічну долю французької національної героїні - Жанни д’Арк. Прм’єра рок – опери відбулася в 1989 році в Академічному драматичному театрі імені Івана Франка. Упродовж 11 років вистава «Біла ворона» з успіхом йшла в театрі, її побачили сотні тисяч Києва, а й Польщі, Аглядачів не тільки встрії, Німеччини та інших країн.
У 2005 році рок – опера увійшла в репертуар Театру російської драми ім. Лесі Українки з новим акторським складом. Часто арії відомих рок – опер здобувають популярність у масового слухача. Відбувається це завдяки естрадним співакам, які з допомогою аранжувальників інтерпретують твір, надають йому іншого звучання й колориту. Так сталося з композицією «Віват, король!», в основі мелодії куплету якої лежить фрагмент з рок-опери «Біла ворона». Музика Г. Татарченка, Вірші Ю. Рибчинського, «Віват, король!» у виконанні Тамари Гвардцителі.
Рок-опера «Ярослав Мудрий» С. Бедусенка (лібрето написано у співавторстві з Р. Коломійцем) виникла на основі однойменної драматичної вистави у 2002 році. Поєднання, рис академічної опери seria i buffa з рисами українського бурлеску створює поліфонічний театр абсурду, трагікомедію, відображає типову для постмодернізму гру стилів та зміну традиційних ролей в акті музичної комунікації, а також нові якості самої музики — гібридні форми,посилення ролі візуального чинника, естетику змішування «високого» й «низького».
Режисер-постановник Георгій Ковтун представляє останній, написаний за життя, проект композитора Євгена Лапейко - рок-оперу «Нитка Аріадни» на вірші М. Цвєтаєвої у 2013 році. Це найяскравіша легенда грецької міфології про Афінського героя Тесея і про його перемогу над злим Мінотавром, про любов Аріадни і про помсту богині Афродіти за зраду ЛЮБОВІ.
Ідея створення рок-опери «Тарас Бульба» виникла в 2009 році. Автор ідеї Микола Арсенюк відразу вирішив, що це має бути абсолютно новий музичний твір, а не рок-обробка класичної опери «Тарас Бульба» Миколи Лисенка. У 2013-му ідеєю зацікавилися відомі музиканти Сергій та Дмитро Радзецькі. У них уже був певний досвід у написанні експериментальної музики у різних проектах. Революція Гідності і війна з Росією знову відклали все на невизначений час. Але було вирішено, що події на Майдані і війна на Сході України ляжуть в основу сюжету рок-опери.
Нарешті в 2019 році вдалося зібрати команду і розпочати підготовку до створення рок-опери. За написання тексту лібрето взявся драматург Дмитро Терновий. Він загорівся ідеєю і запропонував несподівані сюжетні рішення та образи, наповненні емоціями і разом з тим, які тісно перепліталися з класичним твором. Рок-опера «Тарас Бульба» — це історія про сильного сучасного українського воїна, який відстоює рідне і готовий жертвувати собою заради цього. Завдяки інновації, сучасній музиці та інтерпретації класичних образів на нинішні події в Україні, автори проекту намагатимуться підняти питання самопожертви заради власних цінностей, зради заради кохання і «чи вбивати за таку зраду рідного сина».
Класична опера і рок... Мабуть, раніше такий союз неможливо було б уявити. Майже 50 років існування жанру рок-опери в зарубіжній і вітчизняній музиці довело, що цей союз виявився напрочуд міцним. Рок-опера посіла гідне місце на концертних естрадах і в театрах. На основі рок-опер зняті кінофільми й телефільми. Опера — це театр, дія. Рок-опера за своєю природою також тяжіє до театру завдяки зовнішнім ефектам, манері сценічної поведінки виконавців, експресивності, видовищності. Таким чином, опера і рок збагатили одне одного: опера відкрила перед роком можливість осмислювати серйозні теми, використовуючи багатий арсенал музично-театральних прийомів, а рок надав опері сучасного звучання, уможливив сучасний підхід до висвітлення «вічних сюжетів».