Презентація до уроку.Шкільний підручник з історії України для 7 класів, автори: І. Я. Щупак, О. В. Бурлака, В. О. Дрібниця, І. О. Піскарьова. Нуш 2020 рік. Нова програма.
Про які події розповідає “хмаринка- підказка”?Як склалася доля українських земель після згаданих подій?
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Українські землі у складі Великого князівства Литовського ( середина 14-15 століття)
Номер слайду 5
Очікувані результати називати причини та обставини встановлення влади литовських князів на Волині, Чернігово-Сіверщині, Київщині, Переяславщині;визначити наслідки приєднання; розкрити політику литовських князів;характеризувати Кревську унію; визначати особливості Литовсько-Руської держави;користуватися картою, складати таблиці, схеми, “хмаринки слів”,вміти давати оцінку подіям, порівнювати, робити висновки.
Номер слайду 6
Завдання: протягом уроку “збирати “ слова до своєї “хмаринки ”
Номер слайду 7
Руські князівства у складі Великого князівства Литовського. Практичне завдання: прочитати п.1 (с. 135-136), заповнити таблицю. Включення українських земель до складу Великого князівства Литовського{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Регіон
Номер слайду 8
Номер слайду 9
1362рік -Битва на Синіх Водах. Пояснити значення перемоги на Синіх Водах. Як ця перемога вплинула на долю українських земель?https://www.youtube.com/watch?v=G0 LDb. Eni. Bi. U
Номер слайду 10
Інкорпорація- включення до складу, приєднання. Причини інкорпорації руських земель до Литви1. Руські землі були ослаблені золотоординським пануванням.2. Більшість населення розглядала литовців як визволителів від ординського панування.3. Золота Орда в цей час була ослаблена міжусобною боротьбою
Номер слайду 11
Литовська політика в руських землях: “Старовини не рушимо, новини не вводимо”90% населення держави становили майбутні білоруси та українці
Номер слайду 12
Думки істориків Його (місцевого населення) представники самі, за власним бажанням, кликали до себе на стіл литовських княжичів… Вони намагались не вносити в місцевий уклад ніяких змін… Вони приймали православну віру, місцеву культуру, мову, одним словом- робилися українськими або білоруськими князями, тільки з нової литовської династії, і по можливості прагнули продовжувати заведені порядки місцевого життя. М. Грушевський “Ілюстрована історія України з додатками і доповненнями”Який зміст, на вашу думку, вкладали литовські князі у принцип політики “старовини не рушимо,новини не вводимо”?Як це могло вплинути на ставлення населення руських земель до литовців?2222222
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Кревська унія 1385 року. Унія – об’єднання, союз двох або кількох монархічних держав під владою однієї династії.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Кревська унія 1385р. у м. Крево{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Наслідки для Руських земель. Причини. Умови Загроза Польському королівству та Великому князівству Литовському з боку Тевтонського ордену та Великогокнязівства Московськогоперехід у католицтво Ягайла, його родичів і всіх литовцівшлюб Ягайла з Ядвигою. Приєднання Великого князівства Литовського до Польської держави. Ягайло прийняв католицизм і одружившись став польським королем Владиславом ІІ. Литва почала долучатись до католицизму. Литовських бояр-католиків прирівнювали в правах із поляками. Унія — союз, спілка, об’єднання, єдність.
Номер слайду 17
Кревська унія – укладена 14 серпня 1385 р. Владислав II Ягайло Великий князь Литовський і польський король (1386-1434 рр.) Ядвіга I королева Польщі з 1386 р.
Номер слайду 18
Наслідки Кревської уніїПозитивні – об'єднання зусиль двох держав допомогло розгромити Тевтонський орден і зупинити просування німців у слов'янські землі (битва при Грюнвальді 1410р.). Негативні – посилювався вплив поляків в Україні, почалося насильницьке насадження католицтва. Польща прагнула повністю підкорити Велике князівство Литовське.
Номер слайду 19
1410 рік - Грюнвальдська битва Чому вона має назву «перша миротворча операція об’єднаних сил проти агресора»?https://www.youtube.com/watch?v=8o. Xl. Dd. EN3v. Q
Номер слайду 20
Завдання:скласти “хмаринку слів”, придумати питання до неї