Презентація "Український іконопис"

Про матеріал
Визначним здобутком мистецтва Київської Русі є іконопис. Ікони були першими творами станкового живопису. Проте ікона — це не просто картина. Це предмет релігійного культу, перед яким віруюча людина молиться Ісусу Христу, Богоматері, святим.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Український іконопис. Виконала: Ганна Дрогобецька

Номер слайду 2

Визначним здобутком мистецтва Київської Русі є іконопис, що живе і розвивається вже понад тисячу років. Без нього неможливо уявити українське образотворче мистецтво.

Номер слайду 3

Ікони були першими творами станкового живопису в Україні. Проте ікона - це не просто картина. Це предмет релігійного культу, перед яким віруюча людина молиться Ісусу Христу, Богоматері, святим. Ікона - своєрідний місток, за допомогою якого здійснюється зв'язок між світом земним, фізичним і потойбічним, духовним.

Номер слайду 4

Особливості: Іконопису: Невеликі площини Зображення одного образу Малювання на дошці Індивідуальний витвір окремого майстра Монументального живопису: Великі площини Великі композиції Малювання на стінах Спільна робота багатьох митців

Номер слайду 5

За свідченням літописів, перші ікони потрапили до Києва з Криму. Коли за велінням князя Володимира у місті в 989 — 996 рр. було зведено Десятинну церкву, всі необхідні для богослужіння предмети привезли з Корсуня (Херсонеса).

Номер слайду 6

Привозили ікони й пізніше, здебільшого з Візантії. Найвідомішою з них є чудотворний образ Вишгородської (Володимирської) Богоматері, що знаходився в резиденції київських князів у Вишгороді. Звідти під час одного зі своїх спустошливих набігів на Київську землю її вивіз владимиросуздальський князь Андрій Боголюбський. Вишнигорська (Володимирська) Богоматір. Візантійська ікона. XI ст.

Номер слайду 7

Давньоруські майстри, які упродовж короткого часу досконало опанували мистецтво іконопису, ніколи не копіювали візантійські зразки. Вони вливали в них живий творчий струмінь. Київ став головним центром іконопису не лише України-Русі, а й усього східного слов'янства. Одна з відомих ікон є Волинська Богоматір, втілення всамовіданної материнської любові.

Номер слайду 8

Стиль виконання київських ікон нагадує мозаїки та фрески. Немов зі стін Софійського собору зійшли постаті Діви Марії та архангела Гавриїла Устюзьке Благовіщення. Ікона ХІІ ст.

Номер слайду 9

Апостол Павло. Фрагмент фрески Софіївського собору

Номер слайду 10

Центральне місце в давньоруському живопису посідав образ людини: Ісуса Христа, Богоматері, святих. У людській подобі зображували також ангелів. Це були образи, сповнені духовної краси. Це чудові ікони: «Богоматір Велика Панагія» пензля славнозвісного Алімпія «Ангел - золоте волосся», «Спас Нерукотворний», «Успіння Богородиці», «Дмитро Солунський», «Святий Микола»

Номер слайду 11

Дмитрій Солунський. Ікона XIІ ст.

Номер слайду 12

Спас Нерукотворний

Номер слайду 13

Спас в силах 2 пол. ХV ст.

Номер слайду 14

Святий Миколай з житієм

Номер слайду 15

З 15 ст. знайомить ікона “Чудо св. Георгія о змії”. Тут відзначається цілісність стилю і форми, що сполучається колористичних і лінійних ритмів “Чудо святого Георгія о зміє” (Юрій Змієборець)

Номер слайду 16

Тайна вечеря

Номер слайду 17

“Усікновіння глави Іоанна Предтечі” кін.15ст. І пол. 16ст

Номер слайду 18

Характерні риси для іконопису 10-15 ст. Лаконічна композиція; Площинність форм – фігури малюються пласкими, нерухомими; Відсутні об'єм, тіні; Наявна певна застиглість у русі; Обмежена кольорова гама; Образи святи пишуться не на фоні пейзажу, а на золотому фоні.

Номер слайду 19

Святий Миколай остання чверть 16 ст. Трактат “Корпус Ареапагітикум” Діонісій Ареопагит

Номер слайду 20

Страсті Христові кін ХVІ ст. У 16ст. в Україні набули поширення ікони на тему Страшного суду. Такі ікони виконували виховну функцію: вони мали нагадувати людям про те, як жити

Номер слайду 21

Реалістичні прийоми під впливом Ренесансу знайшли вияв в іконі “Св. Анна”, позначений ліричним забарвленням образу.

Номер слайду 22

З утворенням Запорозької Січі для козаків найцінніші риси були свобода та віра. Вони захищали віру предків, будували багато церков, створювали ікони, які називали Козацькими Покровами. «Покрова» із зображенням Богдана Хмельницького Ікона з Дашків

Номер слайду 23

В 18 ст. українському живопису зміцнюється світський напрям, дедалі поширюються засоби реалістичного відтворення дійсності. Це дві ікони з м. Конотопа. На них зображено великомучениць Варвару й Катерину, їх автори втілили український народний ідеал земної жіночої вроди Святі великомучениці Варвара і Катерина

Номер слайду 24

Дякую за увагу!

pptx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
6441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку