КУЛЬТУРА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ В V - XV СТ.

Про матеріал
Освіта та наука філософ П’єр Абеляр Школи та університети Архітектура. Мистецтво.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КУЛЬТУРА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ В V - XV СТ.

Номер слайду 2

Освіта та наука. Схоластика. Термін схоластика походить від грец. «вчений» і означає напрям у філософії. Спочатку схоластами називали людей повязаних зі школою. А за часів Карла Великого схоластами називали всіх вчителів. З ХІ ст. ця назва поширюється на всіх тих хто займався наукою, а особливо філософією. Схоласти прагнули примирити між собою віру (релігію) та розум (науку). Учені були впевнені, що віра не перешкоджає їм зрозуміти Всевишнього та його творіння. Це вчення базувалось на двох основних правилах. 1) Не відступати від законів Святого Письма; 2) у своїх судженнях бути винятково точними. Досягти істини можна без жодної помилки в безконечному ланцюзі міркувань. Цьому навчала логіка – наука про закони та форми мислення.

Номер слайду 3

філософ П’єр Абеляр До ранніх схоластів належав філософ Пєр Абеляр, який змалку виявив потяг до знань, а коли виріс здобув освіту та відкрив в Парижі власну школу, де викладав логіку й богословя. Абеляр досконало знав античну філософію, славився як не перевершений майстер диспуту. Головним інструментом у пошуку істини Абеляр вважав розум. А тому опираючись на Святе Письмо, був переконаний: будь-як знання потрібно розвивати за допомогою власного розуму. Його правило було просте: «Пізнаю у те, що вірю». Такі вільнолюбні виступи та міркування філософа зустріли спротив церкви, під її тиском Абеляр змушений був відректися від своїх поглядів, йому заборонили викладати. Своє життя закінчив у монастирі Клюні.

Номер слайду 4

Школи та університети. Першими навчальними закладами середньовіччя були монастирські, парафіяльні та кафедральні школи. Однак такі школи зазвичай мали лише одного вчителя, який проходив з учнями весь курс освіти. У школах учні вивчали «сім вільних мистецтв». Це була система предметів, яка складалась з двох рівнів. Перший початковий рівень, називався тривіум та передбачав освоєння граматики, риторики та діалектики. На заняттях з граматики учні вивчали латину, опановуючи діалектику, вчилися мислити, будувати докази й вести диспути. На заняттях з риторики привчалися чітко й виразно говорити, а також вести діловодство, писати твори, листи тощо.

Номер слайду 5

Архітектура. Мистецтво Романський стиль. На початку епохи Середньовіччя будівельна справа була дещо занедбана, що спонукало тогочасних майстрів до вивчення архітектурних здобутків стародавніх римлян. Як наслідок, у Х ст. в Західній Європі починає формуватися романський архітектурний стиль. Це був перший загальноєвропейський стиль, який набув масового поширення в ХІ – ХІІ ст. Собор Паризької Богоматері. Собор Паризької Богоматері

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Дякую за увагу!

pptx
Додав(-ла)
Павлух Іванна
Додано
7 грудня 2022
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку