Матеріал можна використовувати під час вивчення розділу "Психічна й духовна складові здоров'я" тема уроку "Умови успішного навчання. Розвиток здібностей."
Перевірка домашнього завдання “Мій розпорядок дня”
Номер слайду 2
Притча “ Усе в твоїх руках ” Дуже давно у стародавньому місті жив великий мудрець, слава про якого поширювалась далеко від його рідного міста. Проте був у місті й чоловік, який заздрив славі мудреця. І вирішив він придумати таке запитання, на яке той не зміг би відповісти. Він спіймав метелика і подумав: “ А що, як я спитаю в мудреця, який метелик у моїх руках: живий чи мертвий?
Номер слайду 3
Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні, - і метелик помре, а якщо скаже, що мертвий, - я розтулю долоні, і метелик злетить. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший ”. Так заздрісник і зробив. Та коли він запитав мудреця про метелика, мудрець, який насправді був надзвичайно розумною людиною, відповів: “ Усе в твоїх руках ”.
Номер слайду 4
Обговорення притчі
Номер слайду 5
Тема. Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання
Номер слайду 6
Мета. Продовжувати роботу над виробленням навичок дотримання розпорядку дня; ознайомитися з умовами успішного навчання, формувати пізнавальний інтерес, вчитися розвивати здібності; розвивати вміння успішно навчатися; виховувати мотивацію дбайливого ставлення до життя і здоров’я.
Номер слайду 7
-Сьогодні на уроці ми познайомимося з умовами успішного навчання, дізнаємося, як розвивати власні здібності
Номер слайду 8
А що ж потрібно від вас- учнів? Бажання, самодисципліна,знання своїх особливостей, наполеглива праця Визначати свої здібності вам допоможе: самооцінка, психологічні тести, консультації психолога
Номер слайду 9
Умови успішного навчання Усі хочуть добре навчатися. Для цього існує кілька умов. Одна з головних – організувати час удома. Добрим помічником є чіткий режим дня, який забезпечує розумний розподіл часу на всі види діяльності. Правильний режим дня передбачає обов’язкове перебування на свіжому повітрі. Після занять у школі ви маєте відпочивати й тільки після цього готувати домашні завдання
Номер слайду 10
Практика навчання переконує,що добре усвідомлений той матеріал, який розповідають іншій людині. Тому бажано, щоб ви розповідали комусь із дорослих вивчені уроки. Якщо відчуваєте, що важко усно викласти основний зміст матеріалу, то це означає, що урок ще не вивчений і його треба повторити. Під час перевірки письмових робіт слід привчатися до самоконтролю. Ви не маєте забувати про такий негативний фактор, як перевантаження. У спокійній, доброзичливій атмосфері нові відомості засвоюють швидко й надовго.
Номер слайду 11
Тому створення сприятливих умов для навчання й виховання – основне завдання. Таким чином, терпіння, постійна зацікавленість і повага до дрібниць, із яких складене шкільне життя, знання реального стану справ і власних труднощів, спокійна впевненість у тому, що їх можна подолати, кропітка щоденна праця – важливі умови успішного навчання.
Номер слайду 12
ДЕСЯТЬ УМОВ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ.1. Будь упевнений у своїх силах, май гаряче бажання вчитися, розвивати гострий інтерес до знань. Упевнено йди до поставленої мети. Немає нічого гірше в людині, ніж слабкість і невпевненість у своїх силах.2. Будь уважним. Не давай себе відволікти під час занять ні товаришеві, ні сонячномузайчикові на стіні, ні приємним або гірким спогадам. Інакше пропустиш щось важливе для себе, без чого весь інший матеріал втратить ясність та інтерес. Якщо щось пропустив, то поспішай одразу ж про це довідатися, не відкладаючи на завтра.
Номер слайду 13
3. Люби працю й умій добре трудитися. Роби все капітально, ретельно, неквапливо. Пам'ятай слова американського винахідника Едісона: «У науці все вирішує 1 % таланту й 99 % праці».
Номер слайду 14
4. Дотримуйся чіткого режиму в навчанні, правильно чергуй працю й відпочинок. Ритм для тебе буде полягати в ретельно продуманому режимі, в умінні швидко включатися в роботу, у правильному чергуванні важких і легких предметів при виконанні домашніх завдань. Утомився — відпочинь, прогуляйся й знову за роботу.5. Не завчай все напам'ять, покладайся не тільки на пам'ять. Навчися самостійно мислити. Мислити, розуміти — значить дізнаватися про причини того чи іншого явища, зв'язки між певними явищами. Це вміння вірно оцінити досліджуване й знайти йому правильне застосування в житті. Задавай більше питань «Чому?».
Номер слайду 15
6. Більше використовуй у навчанні таких вірних і надійних союзників, як уява й почуття. Коли читаєш або слухаєш учителя, намагайся жваво, яскраво й образно уявити собі досліджуване. Не будь байдужим до занять. Пам'ятай: призначення людини не тільки наповнити себе знаннями, але й зуміти їх використати в житті, для свого блага й накористь людям.
Номер слайду 16
7. Будь самостійним у навчанні. Не чекай,коли вчитель вкладе у твою свідомість навчальний матеріал. Шукай, працюй, читай усе сам, проникай у суть явищ.8. Май вдома свій куточок школяра. У ньому повинні бути: режим дня, розклад уроків,схема роботи, необхідні підручники, посібники, книги, підібрані раціонально й у певному порядку, щоб швидко знайти потрібний матеріал.
Номер слайду 17
9. Постійно шукай практичне застосування своїм знанням. Вирішуй більше завдань,виконуй вправи, виготовляй різні вироби, працюй не тільки головою, але й руками. Закріплюй свої знання.10. Прагни розумно організувати свою працю, щоб щонайкраще й з найменшими витратами часу й енергії виконувати шкільні завдання. Виконання завдань, написання творів, підготовка до доповідей та інші види робіт вимагають не тільки бажання, але й уміння, часом мистецтва. Опановуй цими вміннями, цим мистецтвом.
Номер слайду 18
Робота за підручником в парах Пам'ять – це процеси запам'ятовування, зберігання, відтворення і забування індивідом свого досвіду. Завдання c. 46 Виконай вправу для розвитку пам’яті
Номер слайду 19
Колективне проговорювання вірша. Хто здоровий, той сміється,Все йому в житті вдається. Він долає всі вершини,Це ж чудово для людини!
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Обов’язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми ( § 7, с. 44-49);Додаткове ( скласти “приклади ” успішного навчання.