презентація Урок 7. Досліджуємо задачі. Обернені задачі

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання про поняття «задача», уявлення про обернену задачу, про трійки взаємно обернених задач; учити складати обернені задачі до даної; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна космічна подорож. Освітні галузі: математична, природнича.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розділ 1 Узагальнюємо і впорядковуємо знання і вміння за 1 клас. Урок 7. Досліджуємо задачі. Обернені задачі

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання про поняття «задача», уявлення про обернену задачу, про трійки взаємно обернених задач; учити складати обернені задачі до даної; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна космічна подорож. Освітні галузі: математична, природнича.

Номер слайду 3

Організація класу

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 9, № 3)— Яка відповідь задачі? Поясніть розв'язання задачі.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності— Діти, а ви хочете побувати в космосі?Якщо в космос ми хочемо,Значить, скоро полетимо!Самим дружним буде наш,Наш веселий екіпаж.— Сьогодні ми вирушаємо у захопливу космічну подорож. На нашому шляху зустрінемо багато різних перепон, подолати які зможуть тільки уважні, дисципліновані, винахідливі, працелюбні діти.— Девіз нашого уроку: «Космонавтом хочеш стати — потрібно багато знати!». Ми готові, злітати вже час!Будь готовий до навчання,Ти сьогодні — космонавт. Починаєм мандрування,Пропоную всім на старт. Вирушаємо в путь —Нас цікаві речі ждуть! 

Номер слайду 6

Усні обчислення. Подорож до космодрому (на основі матеріалу підручника, с. 10, № 1)Далекі зірки на небі горять,Звуть вони в гості хлопців і дівчат. Зібратися в дорогу не довго для нас —І ось ми до польоту готові зараз!— Стежка до космодрому незвичайна — математична. Обчисліть вирази.— Яким видом транспорту ми здійснимо подорож, — дізнаємося, якщо правильно розв'яжемо ребус.

Номер слайду 7

Усне опитування— Увага! Увага!Говорить центр управління польотом. Ми перебуваємо в районі стартового майданчика космодрому «Дружба». Усім пасажирам — учасникам рейсу — слід продемонструвати свою готовність.— З яких частин складається задача?— У якій частині задачі містяться числові дані задачі?— Яка частина задачі вказує на шукане задачі?— Як ви розумієте вираз «ключові слова задачі»? (Ключові слова — це слова, що розкривають зміст задачі, або об'єкти, про які йдеться в задачі.) — На що слід орієнтуватися, аби обрати опорну схему до задачі? (На умову і запитання.) 

Номер слайду 8

Каліграфічна хвилинка. Щоб цифри правильно писати, Хвилинку каліграфії треба почати. Цифри пишу рівнесенько, Щоб було гарнесенько.— Пропишемо цифру, яку показує хлопчик.— Цифра сім складається із трьох елементів: хвилястої лінії, великої й маленької палички.— Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона має бути горизонтальною.

Номер слайду 9

Математичний диктант— Для того щоб зайняти міста в ракеті, необхідно правильно написати математичний диктант. Запишіть найбільше двоцифрове число. Запишіть найменше натуральне число. Яке число наступне за числом 89?Запишіть сусідів числа 70. Запишіть числа другого десятка, більші за 17. Складіть рівність, щоб отримати число 56 з десятків та одиниць. Число 65 зменште на 60. Від числа 89 відніміть 80.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу. Цікаві факти— 12 квітня 1961 року о 6:07 з космодрому «Байконур» стартувала ракета-носій «Схід». Уперше в світі космічний корабель з людиною на борту полетів у Всесвіт. На космічному кораблі «Схід-1» старший лейтенант Юрій Олексійович Гагарін один раз облетів навколо Землі.

Номер слайду 11

Актуалізація опорних знань— Відгадайте загадку, куди ми зараз полетимо. Вдень у небі гуляє,А ввечері на землю сідає. (Сонце.)— Наша перша зупинка — Сонце. Величезна розпечена зоря, навколо якої обертаються 8 планет. Але близько до неї ми підлітати не будемо, адже температура на поверхні близько 6000 °С. Без сонячного світла і тепла на Землі не було б життя.— Шлях до Сонця нам укажуть зорі. Напишіть у них вирази тільки із сумою. Обчисліть їх. Яку арифметичну дію потрібно виконати, аби знайти суму? (Додавання.)

Номер слайду 12

17 – 3= 20 + 7= 7 + 10= 98 – 88=  20 + 5= 45 – 20= 5 + 14= 100 – 75=14

Номер слайду 13

Удосконалення навичок лічби— Для того щоб наша ракета знову злетіла, необхідно полічити від 90 до 100.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}90{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}91{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}92{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}93{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}94{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}95{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}96{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}97{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}98{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}99{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}100

Номер слайду 14

Творча робота над задачею (с. 10, № 2)— Летимо до найближчої планети — Меркурій. Це дивовижна планета. Вона за масою у 18 разів менша від Землі. На планеті немає повітря і води. Рухається навколо Сонця повільно, тому тривалість однієї доби дорівнює 3 земним добам.— Меркурій запропонував нам скласти задачу із числами 10 та 7, що містить запитання: Скільки всього?Скільки залишилося..?На скільки більше було ..., ніж ...?

Номер слайду 15

Закріплення вмінь аналізувати та креслити схему задачі (с. 10, № 3)Продовжуємо подорожувати в далекі світи,У ракетах до Венери летимо,І якщо ми зустрінемо там товаришів,То в гості до себе запросимо.— Другою планетою від Сонця є Венера. За розміром вона майже така, як Земля. Загорнута в густі хмари, крізь які не може пробитися жоден сонячний промінчик. Повітря, на відміну від земного, складається з вуглекислого газу і сірчаної кислоти, тому воно отруйне для людини.— На Венері попрацюємо із задачами і схемами.

Номер слайду 16

— Прочитайте першу задачу. Знайдіть ключові слова задачі. Які цукерки були у Сашка? (Карамельки та шоколадні.) Скільки було карамельок? (6.) Скільки було шоколадних? (3.) Що запитується в задачі? Яка арифметична дія допоможе обчислити? Накресліть схему цієї задачі.— Прочитайте третю задачу. Скільки у Сашка цукерок? (9) Що позначає число 6? (У хлопчика 6 карамельок.) Що запитується в задачі? Якщо шуканим є «скільки шоколадних?», то це задача на обчислення невідомого доданка. Представимо задачу у вигляді прикладу: карамельки — перший доданок (6), шоколадні цукерки — це другий доданок (?), всього — це сума (9): 6 + [ ] = 9. Необхідно обчислити невідомий другий доданок. Щоб обчислити невідомий доданок, треба від суми (9) відняти перший доданок (6). Накресліть схему цієї задачі.

Номер слайду 17

Удосконалення знань про обернену задачу. Кличе ревом нас ракета. Для польоту на планету. Вирушаємо на Марс. Він давно чекає нас.— Марс — четверта планета від Сонця, оскільки третя — це наша Земля. Планету названо на ім'я давньоримського бога війни. Планета червоного кольору. Її поверхня містить велику кількість заліза, що окислюється і надає червоного кольору. На планеті дуже холодно, вночі температура знижується до -85 °С.— У Марса є свій космічний секрет стосовно задач. Чи про одне і те саме йдеться в задачах? (Про цукерки.) Чи однакові у них запитання? Щоразу ми шукали щось нове: то суму, то перший доданок, то другий доданок. Це обернені задачі.— Отже, в обернених задачах описано один сюжет, містяться ті самі числа, але в одній задачі одне з них є шуканим, в іншій — воно є відомим. 

Номер слайду 18

Формування вмінь складати обернені задачі— Цього разу ми летимо на Юпітер. Але нам заважає комета. На її червоному хвості для нас є завдання: складіть задачі з числами 4, 3, 7 за кожною опорною схемою.

Номер слайду 19

I – II – {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}?

Номер слайду 20

I – II –{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}?

Номер слайду 21

I – II –{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}?

Номер слайду 22

Геометрична хвилинка. Конструювання. Робота в парах— Нарешті ми дісталися Юпітера. Це п'ята і найбільша планета Сонячної системи, більш ніж удвічі важча, ніж решта планет, разом узятих. Велетенські розміри Юпітера дають йому можливість утримувати навколо себе 10 супутників.— На кожному супутнику намальовано геометричні фігури. Складіть з них космічну ракету.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Підсумок уроку. Рефлексія— Добігає завершення наша подорож. На жаль, ми не змогли сьогодні побувати на всіх планетах. Час повертатися на планету Земля.— Земля — це єдина планета, на якій існує життя. За сучасними уявленнями, Земля утворилася приблизно 4,7 млрд років тому з розсіяної газової речовини. Метод «Мікрофон»— Де ми мандрували?— На яку планету ми повернулися?— Що нового ви дізналися?— Які завдання виконували?— Що повторили на уроці?— Назвіть планети, що ви запам'ятали.

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 вересня 2021
Переглядів
777
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку