Типи та види навчальних занять з історії.Методика викладання уроку історія в закладах освіти.Структурні компоненти уроку.
Організаційний момент. Підготовка учнів до сприйняття нової теми. Вивчення нового матеріалу. Первинне повторення і закріплення нових знань і вмінь на репродуктивному рівні. Систематизація і узагальнення нових знань і вмінь на конструктивному і творчому рівнях. Організація домашнього завдання. Перевірка знань і вмінь. Структурні компоненти уроку
Типи уроків Види уроків Принцип створення 1. Урок вивчення нового матеріалу “Концерт”, “Спектакль”, “Літературний салон”, “Подорож”, “Уявна екскурсія”, “Турнір”, “Асамблеї” Форма проведення уроків обумовлена самою темою та історичною епохою, в її основі – відтворення зовнішніх атрибутів найбільш типових для того часу заходів або – ефектні способи подання нової теми “Брифінг”, “Прес-конференція”, “Симпозіум” Імітація ділових зустрічей Модульний урок Специфічна структура заняття і чіткість зворотного зв’язку Кіно-, теле-, відеоуроки Спосіб подання навчальної інформації Типи і види уроків історії
2. Повторювально-узагальнюванийурок Уроки самовизначення, самореалізації Домінанта виховної та розвивальної мети, спрямованої на внутрішній світ учня “Історичний портрет”, “Інтерв’ю”, “Урок-суд” Способи навчальної роботи зосереджені на аналізі діяльності історичних осіб і створюють ефект їх особистої присутності Урок-дискусія, урок проблемних пошуків, інтелектуальних роздумів Комплекс проблемних задач, переважно історико-морального змісту