Презентація дає можливість : - пригадати поняття держава та її ознаки;
•охарактеризувати природу і населення Дворіччя, сформувати уявлення про міста-держави 3 тис. до н. е.;
•розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати з картою та стрічкою часу, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення.
Щорічні повені. Добре зволожені та удобрені мулом грунти. Багато риби та дичини. Річки – зручні транспортні шляхи. Розташування на перетині торговельних шляхів. Щорічні повені річок . Затоплення земель. Жарке літо (до +50 С). Відсутність лісів та каменю (Шумер)Відсутність корисних копалин (крім глини). У дельті великі болота.
Робота з документомІз законів царя Хаммурапі Наприкінці тексту своїх законів цар Хаммурапі закликав свій народ: «Нехай він примусить себе прочитати мною написану пам’ятку та нехай він почує мої дорогоцінні слова, а моя пам’ятка нехай покаже йому його справу. Нехай він побачить своє рішення, нехай заспокоїть своє серце, так нехай скаже: “Хаммурапі, володар, який для людей як рідний батько, справедливо управляв країною!”».
Завдання для перевірки1. Коли виникли міста-держави у Дворіччі?2. Які річки протікають на території Дворіччя?3. Як називали південну частину Дворіччя?4. Чому міф про всесвітній потоп виник саме у Дворіччі?5. Який природній матеріал був основним багатством Дворіччя?6. Хто був одним із визначних царів Аккаду?7. Які міста південного Дворіччя вам відомі?8. Що таке закон?9. Яке дерево було найпоширенішою садовою культурою Дворіччя?10. Чи погоджуєтеся ви з тим, що вавилонські купці займалися лихварством?
Бесіда за запитаннями1. Розкажіть про природні умови та жителів Південного Дворіччя.2. Які інші назви має Дворіччя?3. Яку частину Дворіччя називали Шумером, а яку ― Аккадом?4. Як називається система письма, винайдена жителями Дворіччя?5. Який правитель першим об’єднав Дворіччя під своєю владою?6. Коли правив цар Хаммурапі?