Презентація уроку №2 "Повторення опорних фактів курсу планіметрії."

Про матеріал
Мета уроку: Провести логічне узагальнення і систематизацію по вивченню і упорядкуванню навчального матеріалу з теми „Система опорних фактів курсу планіметрії”, що дозволить учням повторити матеріал теми у цілому та підготуватися до вивчення стеріометрії Формування навичок, застосування набутих знань до розв’язування вправ. Ознайомити учнів з різними способами розв’язування задач. Розвивати логічне мислення, вміння систематизувати, робити висновки, виховання свідомого навчання. Виховувати інтерес до навчання, дбати про активне сприймання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

21 вересня Класна робота

Номер слайду 2

Система опорних фактів курсу планіметрії.

Номер слайду 3

Мета уроку: Провести логічне узагальнення і систематизацію по вивченню і упорядкуванню навчального матеріалу з теми „Система опорних фактів курсу планіметрії”, що дозволить учням повторити матеріал теми у цілому та підготуватися до вивчення стеріометрії Формування навичок, застосування набутих знань до розв’язування вправ. Ознайомити учнів з різними способами розв’язування задач. Розвивати логічне мислення, вміння систематизувати, робити висновки, виховання свідомого навчання. Виховувати інтерес до навчання, дбати про активне сприймання.

Номер слайду 4

Чотирикутники

Номер слайду 5

b

Номер слайду 6

d

Номер слайду 7

а

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Трапеція Трапецією називається чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші не паралельні. Трапеція називається рівнобедреною, якщо її бокові сторони рівні. Трапеція називається прямокутною, якщо один із її кутів прямий. Паралельні сторони трапеції називаються її основами, а непаралельні сторони – бічними сторонами.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Дано: ABCD – прямокутник, PABCD = 48 cм АD :AB = 1 : 2 Знайти: AD, AB Розв`язання 1) Нехай х– коефіцієнт пропорційності, тоді AB = 2x, AD = x. Знаючи, що РABCD = 48, складемо рівняння (х + 2х)·2 = 48, 6х = 48, х = 8; 2) 8·2 = 16 (см). Відповідь: 8 см, 16 см. А С В D Дано: ABCD –ромб, BAC = 40° Знайти: B; D; DCB; BAD. Розв`язання BAD = 40°·2= 80° ,так як діагональ ромба є бісектрисою його кута .2) BAD = DCB = 80°, 3) B = 180° - 80° = 100° ; 4) В = D = 100°. А B D C № 1 № 2

Номер слайду 13

Задача: Середня лінія трапеції дорівнює 5 см. Знайти основи трапеції, якщо відомо, що нижня основа більша за верхню основу в 1,5 разів. Решение: A D B C 5 см нехай BC = Х см тоді AD = 1.5X см BC+AD = 10 см X + 1.5X = 10 X = 4 Отже: BC = 4 см AD = 6 см № 3

Номер слайду 14

Задача . (достатній рівень) Бісектриса одного з кутів прямокутника ділить його сторону навпіл. Знайдіть периметр прямокутника, якщо його менша сторона дорівнює 10 см. Розв'язання Нехай ABCD – прямокутник, АК – бісектриса кута BAD, ВК=КC, АВ=10 см. Оскільки ABCD – прямокутник, то ∠А=90 . Оскільки АК – бісектриса кута А, то ∠ВАК= ∠KAD=45 . Тоді ∠ВКА=90 -45 =45 , отже, трикутник АВК – рівнобедрений з основою АК іАВ=ВК=10 см. Таким чином, ВС=20 см, тому що за умовою ВК=КС. РABCD=2∙(АВ+ВС)=2 ∙(10+20)=60 (см). Відповідь: 60см. D А С В К 0 0 0 0 0 № 4

Номер слайду 15

№5 Основи трапеції дорівнюють 4 см і 10 см. Знайдіть відрізки, на які ділить середню лінію цієї трапеції одна з її діагоналей. Ответ: 2 см и 5 см.

Номер слайду 16

F С M N NMCF – паралелограм Знайти все углы NMCF А В С D E 3 см 2 см ABCD – паралелограм Знайти Відповідь: Задачі за готовими малюнками Ответ: № 6 № 7

Номер слайду 17

8. Знайти: K ? 600 5 Дано: А B C M P 600

Номер слайду 18

Номер слайду 19

9. Знайти: Дано: М N K P 600 2 см 10 см ? ?

Номер слайду 20

10. Знайдіть кути ромба, в якому одна діагональ дорівнює стороні. Розв’язання. Так як одна діагональ ромба дорівнює стороні, то вона розбиває ромб на два правильних трикутника. Отже величина гострих кутів ромба по 60°. Кути ромба, що прилягають до однієї сторони – є внутрішніми односторонніми, їх сума дорівнює 180°. Тому величина тупих кутів ромба по 180° - 60° = 120°. . С К Задача 11. Кути ромба відносяться як 1:2, а менша діагональ дорівнює 15 см. Знайдіть периметр ромба. Розв’язання. Нехай k коефіцієнт пропорційності, тоді кути ромба 1 k, 2 k, 1 k, 2 k (протилежні кути ромба рівні). Їх сума 360°. Отже k = 60°, а кути ромба 60°, 120°, 60°, 120°. Менша діагональ ромба ділить його на два рівносторонніх трикутника (гострий кут трикутника 60° і інші два по 60°, бо діагональ ділить тупий кут 120° на рівні частини). Значить сторона ромба дорівнює меншій діагоналі ромба а саме 15 см. Периметр ромба 4·15 см = 60 см.

Номер слайду 21

12. Знайти: Дано: А B C D 320 ? ?

Номер слайду 22

Менша основа трапеції дорівнює 10 см. Знайти більшу її основу, якщо її діагоналі ділять середню лінію на три рівні частини. Розв’язання NК – середня лінія трикутника АВС, то NК=5 см, тоді КР=РМ=5 см, а КМ=10 см. КМ – середня лінія трикутника АСD, тому АD=20 см. Відповідь: 20 см. № 13

Номер слайду 23

Визначити висоту трапеції, якщо її основи дорівнюють 8 і 21, а бічні сторони – 14 і 15. Розв’язання Проведемо з точки С пряму СN паралельно стороні АВ. АВСD – паралелограм, АN=ВС= =8, СN=АВ=14, а ND=21-8=13. Знайдемо висоту трикутника СND, . Площу трикутника обчислимо за формулою Герона: . Тоді висота трикутника . Висота трикутника СND є й висотою трапеції АВСD. Відповідь: . № 14

Номер слайду 24

Діагональ рівнобічної трапеції перпендикулярна до бічної сторони, а висота ділить більшу основу на відрізки 4 см і 9 см. Знайти периметр трапеції. Розв’язання Трикутник АСD – прямокутний і СN – його висота, проведена з вершини прямого кута, то СN2=АN ∙ ND = 4 ∙ 9 = 36, СN=6 см. АК = ND = 4 см, а КN = 9 – 4 = 5 (см), і тоді ВС=5 см. АD=4+9=13 см. З прямокутного трикутника NСD за теоремою Піфагора СD= (см). (см). Відповідь: № 15

Номер слайду 25

Дано: АВСD – ромб, ВР ┴ ВС, РD=2, ВD=4. Знайти: кути ромба і його периметр. Розв’язання З прямокутного трикутника BDP cos ∟BDP=PD/BD=2/4=0,5. Отже,∟BDP=600 . Оскільки діагоналі ромба є бісектрисами його кутів, то ∟D=1200. За властивістю кутів ромба ∟А=1800-∟D=1800-1200=600. Трикутник ВСD – рівносторонній, оскільки усі його кути по 600, тому ВС=4. У ромба всі сторони рівні, тому його периметр дорівнює 16. Відповідь: 600, 1200, 16. № 16

Номер слайду 26

* * BD= 12 см ВО = ? OD = ? ▲ ВОС  ▲ DOA ВО/DO = BC/DA длину отрезка ВО обозначим за х см, тогда длина отрезка OD будет (12-х) см. х/(12-х) = 2,5/7,5 7,5х = 2,5(12-х) 7,5 х = 2,5*12-2,5х 7,5х + 2,5х = 30 10х=30 х = 3(см) длина ВО 12-3 = 9(см) длинаOD Ответ: 3 см, 9 см. № 17

Номер слайду 27

Дано: АВСD - паралелограм, ∟А=300, ВС=6, ВК=2, DN – бісектриса. Знайти: ВN. Розв’язання Катет, що лежить проти кути 300 , дорівнює половині гіпотенузи, тому АВ=4. ∟CND= ∟АDN – як внутрішні різносторонні, NDC=∟АDN , оскільки DN – бісектриса, тому ∟CND=∟NDC і трикутник NDC – рівнобедрений. Звідси NC=DC. Але АВ=DC=4. Остаточно ВN=ВС-NC=6-4=2. Відповідь: ВN=2. № 18

Номер слайду 28

№19 Середня лінія трапеції дорівнює 10 см. Одна з діагоналей ділить її на два відрізки, різниця яких дорівнює 2 см. Знайдіть основи цієї трапеції. Ответ: 8 см и 12 см.

Номер слайду 29

1.У чотирикутнику АВСД сторони АВ і СД паралельні. Знайдіть периметр чотирикутника, якщо АВ = СД = 5 см, АД = 10 см. А) 20 см; Б)40 см; В) 27 см; Г) 30 см; Д) інша відповідь. 2.Чому дорівнюють кути між діагоналями прямокутника АВСД, якщо кут ВАС = 56°. А) 96°; Б)68°; В) 84°; Г) 112°; Д) інша відповідь. 3 Знайдіть відстань від точки перетину діагоналей квадрата до його сторони, якщо периметр квадрата дорівнює 32 см. А) 2,5 см; Б)5 см; В) 4 см; Г) 8 см; Д) інша відповідь 4. Периметр прямокутника 40 см, а одна зі сторін у 4 рази більша від другої. Знайдіть сторони прямокутника. 5. Сума двох кутів ромба дорівнює 160°. Знайдіть усі кути ромба. А) 40°; 40°; 140°; 140°; Б)60°; 60° ; 120° ; 120° ; В) 80° ; 80° ; 100° ; 100° ; Г) 20° ; 20° ; 160° ; 160° ; Д) інша відповідь. 6. Знайдіть кути паралелограма, якщо два з них відносяться як 3:1. А)60°; 60° ; 120° ; 120° ;

ppt
Додав(-ла)
Паніна Ірина
До підручника
Геометрія (академічний рівень) 10 клас (Біляніна О.Я., Біляніна Г.І., Швець В.О.)
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку