Тема уроку: Лінійна функція, її властивості та графік
Номер слайду 2
КОМПЕТЕНТНІСТЬОБДАРОВАНІСТЬРАДІСТЬУСПІХУРОК
Номер слайду 3
Немає жодної галузі людських знань, куди б не входило поняття функції, її графічного зображення. Епіграф уроку:
Номер слайду 4
“… Покажи мені - і я запам'ятаю, дай мені діяти самому - і я навчусь…”Девіз уроку:
Номер слайду 5
Повторення Відповідність між змінними у та х, за якої кожному значенню змінної х відповідає єдине значення змінної у — це. Функція. Змінна х —Аргумент. Змінна у. Функція, значення функціїУсі значення, яких набуває аргумент, утворюють... Область визначення функціїУсі значення, яких набуває функція при аргументах, взятих з області визначення функції, утворюють... Область значень функціїМножина усіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенню аргументу, а ординати — відповідним значенням функції, називається... Графіком функції
Номер слайду 6
x1234567-1-2-3-4-5-6-7y1234567-1-2-3-4-5-6-70 Повторення. Вісь ординат (ОY)Вісь абсцис (ОХ)А (3;2)Ордината. Абсциса. Прямокутна система координат( Декартова система )А (X;Y)
Номер слайду 7
Повторення Користуючись графіком функції (див. рисунок), заповніть таблицю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}x-5-4-3-2-1023458y-3040-2-3-2-10-1-2
Номер слайду 8
Повторення. На рисунку зображено графік деякої функціїКористуючись графіком, знайдіть:1) Область визначення і область значень функції;2) Значення функції, якщо значення аргумента дорівнює -4, -2, 0, 3;3) Значення аргументу, при якому значення функції дорівнює -1, -4;4) Нулі функції.
Номер слайду 9
Актуалізація опорних знань. Які величини називають прямо пропорційними?2. Чи є прямо пропорційними величинами:а) периметр квадрата і довжина його сторони;б) відстань, яку подолав автомобіль зі швидкістю 70 км/год;в) час, протягом якого він подолав цю відстань?3. Скільки прямих можна провести через одну точку; дві точки; три точки?
Номер слайду 10
Вивчення нового матеріалу. Лінійна функція та її графік. Функція, яку можна задати формулюю у = kx + b, дe k i b числа, — лінійна функція.x1234567-1-2-3-4-5-6-7y1234567-1-2-3-4-5-6-70(k = 2; b = -3)Приклад №1: (k = 3; b = 2) у = 2х + 2 у = 2х – 3 у = - х + 5(k= -1; b = 5)(k = 0; b = 3)у = 3
Номер слайду 11
Вивчення нового матеріалу. Властивості лінійної функції1) Область визначення — будь-яке число.2) Область значень — будь-яке число3) Графік функції — пряма. 4) Властивості графіка лінійної функціїЯкщо k > 0, то графік утворює з додатною піввіссю Ох гострий кут, проходить через І і ІІІ чверті зростаюча. Якщо k < 0, то графік утворює з додатною піввіссю Ох тупий, проходить через ІІ і ІV чверті, спадна. Число b показує ординату точки перетину графіка з віссю Оуk — кутовий коефіцієнт.b = 0, проходить через точку (0;0)
Номер слайду 12
Побудувати графік функції.х01у55х01у-4-4 Розв’язування вправу = -4у = 5 x1234567-1-2-3-4-5-6-7y1234567-1-2-3-4-5-6-70 Пряма вигляду y=l,є паралельна осі x
Номер слайду 13
Розв’язування вправ. Побудувати графік функції.х55у-33х-4-4у-13x = -4x = 5 x1234567-1-2-3-4-5-6-7y1234567-1-2-3-4-5-6-70 Пряма вигляду x=a,є паралельна осі y
Номер слайду 14
Щоб побудувати графік прямою, достатньо всього лише дві точки. Властивості лінійної функції Вивчення нового матеріалу. Приклад №2 Побудувати графік функції у = х – 1 — лінійна, отже, графіком є пряма{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}x02y-10y1234567-1-2-3-4-5-6-70x1234567-1-2-3-4-5-6-7
Номер слайду 15
Розв’язування вправ. Виконання усних вправ1. Чи є лінійною функція, яку задано формулою:а) 𝑦=9𝑥−1; б) 𝑦=−2𝑥+7,5; в) 𝑦=13−4𝑥; г) 𝑦=0,5𝑥; д) 𝑦=3𝑥2; е) 𝑦=8? У разі стверджувальної відповіді, назвіть коефіцієнти k і b.2. Графік яких з наведених функцій проходить через початок координат:е) 𝑦=0,2𝑥? а) 𝑦=5−5𝑥; б) 𝑦=𝑥+1; в) 𝑦=23𝑥; г) 𝑦=−12𝑥; д) 𝑦=3;
Номер слайду 16
y1234567-1-2-3-4-5-6-70x1234567-1-2-3-4-5-6-7(х;0) перетин з ОХA (2;0)(0;у) перетин з ОУВ (0;-4)Розв’язування вправ. Перетин з осями ОХ і ОУу = 2х - 4х02у-40
Побудуйте графік функції: Розв’язування вправ. Виконання вправа) 𝑦=2𝑥+3; б) 𝑦=0,4𝑥+2; в) 𝑦=12𝑥; г) 𝑦=−4. 2) Побудуйте графік функції 𝒚=𝒙−𝟐. Позначте на графіку точку, у якої абсциса дорівнює ординаті, і запишіть її координати. 3) Побудуйте графік функції 𝒚=−𝒙+𝟐. Позначте на графіку точку, у якої абсциса дорівнює ординаті, і запишіть її координати.
Номер слайду 19
Підсумок уроку.1. Під час проведення уроку мені сподобалося…2. Свої знання япоповнив …3. Я добре виконав … 4. Я вважаю, що поставлену мету ми…