Презентація уроку літературного читання в 4 класі за підручником М Чумарна "Українська мова та читання, частина 2" на тему "Колись вони нові міста творили"
Презентація уроку літературного читання в 4 класі НУШ Тема: “Колись вони нові міста творили” Підготувала : вчитель початкових класів ЗЗСО гімназія № 9 Дружківської міської ради Новикова Тетяна Георгіївна.
Номер слайду 2
Урок літературного читання. Тема: Колись вони нові міста творили
Номер слайду 3
Читання “ король данило”За Антоном лотоцьким. Мета уроку:- формування в учнів повноцінних навичок читання та слухання;-Поглиблювати знання учнів про україну та її населення. У давні часи (громадянська та соціальна компетентності) ;Збагачувати словниковий запас, розвиток мовлення учнів, формування умінь створювати власні висловлювання за змістом прочитаного ( мовленнєва компетенція);- Виховувати гордість за історичне минуле ( громадянська компетентність).
Номер слайду 4
Передбачення до теми:-Давайте спробуємо відгадатифакти про героя твору: що це за людина? -У який час жила? -Чому ви так вирішили?
Номер слайду 5
Про короля Данила (1201-1264)Після вторгнення монголо- татар (1240 р.) Данило поставив завдання об’єднати Русь для відсічі Орди. Він шукав союзників серед західноєвропейських країн. Данило звернувся до Папи Римського Інокентія 4 з пропозицією організувати хрестовий похід проти монголо-татар. Зі свого боку князь обіцяв дати згоду на унію- об’єднання православної та католицької церков. Таку пропозицію Данила Галицького привітали в Римі. Щоб заохотити князя, Папа Римський надіслав корону, і в 1253 році в Дорогичині Данила назвали королем Галицько- Волинського королівства. Проте після цього Рим не допоміг у боротьбі з Ордою (вирішивши, що князь сам її зупинить), тому Данило розірвав контакти з Папою й вирішив боротися власними силами. Блискучий полководець Данило використав досвід монгольської армії та запровадив у галицькому війську бронювання коней, метальну артилерію. В останні роки свого життя Данило Галицький приділяв велику увагу власній державі, перетворюючи її на країну , що експортувала не лише віск, хутро, а й почала вивозити в Європу різноманітні ремісничі вироби. А також будував міста.-Що ви відчували, коли слухали про короля. Данила ? - Чи підтвердились ваші очікування ?
Номер слайду 6
Опрацювання тексту А. Лотоцького « Король Данило»Словникова робота: Тесляр – робітник, що займається грубою обробкою деревини;Муляр - робітник, що зводить цегляні житлові будинки;Ремісник - людина, яка володіє певним ремеслом (професією), виготовляє вироби ручним способом;Купець - торговець,людина, зайнята у сфері торговлі, купівлі – продажу. Ятвяги – литовське плем’я, що жило на північ-ному заході від слов’ян.
Номер слайду 7
Аналіз змісту з елементами вибіркового читання Знайдіть рядки в тексті, як називалася столиця, яку збудував король Данило.
Номер слайду 8
- Між ким відбувається діалог у тексті ? Прочитайте. Знайдіть рядки, з ким повертався король з походу? Прочитайте, що сподобав собі король Данило,повертаючись з походу ?- На чию честь назвав король нове місто ?
Номер слайду 9
- Прочитайте, як подякував княжич Лев сво –му батькові за пропозицію . Чи збереглась ця традиція цілувати батькав обидві руки ?Знайдіть в тексті, які професії в давнину були задіяні у будівництві ?
Номер слайду 10
Підсумок уроку. Рефлексія. Які ваші очікування підтвердились, а які - ні ?Прийом 3- 2 – 1: Три нових факти, про які ви дізналися на уроці. Два факти, що вже відомі з попередніх уроків. Один факт, про який ви хотіли бдізнатися більше.
Номер слайду 11
Домашнє завдання: Читати в підручнику на с. 75-762. Вивчити прислів’я на с. 76,поміркувати , як ви їх розумієте. Підібрати малюнки до одного з прислів’я ( за змістом).