Презентація уроку на тему: "Навчальні проекти:Тіла обертання навколо нас! Розв'язування прикладних задач"

Про матеріал
Важливим чинником розвитку особистості є формування в учнів умінь застосовувати набуті знання у реальних життєвих ситуаціях. У наш час немає такої галузі науки, де не застосовують досягнень математики. Під час виконання навчальних проектів учні працювали групами, розділяли ролі, вчилися взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, застосовувати набуті знання на практиці, презентувати власні напрацювання на загал. На цих заняттях учні самостійно виготовляли вироби, проводили виміри та звітували за виконану роботу. Виготовлені шедеври прикрашають кабінет математики Монастириської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Ми живемо в геометричний період і навкруги нас – геометрія» Лє Корбюзьє

Номер слайду 2

Тема уроку: Навчальні проекти з теми: «Тіла обертання навколо нас!». Розв’язування прикладних задач. Підготувала вчитель математики Монастириського ЗЗСО І-ІІІ ст. Синюк Наталія Іванівна

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Важливим чинником розвитку особистості є формування в учнів умінь застосовувати набуті знання у реальних життєвих ситуаціях. У наш час немає такої галузі науки, де не застосовують досягнень математики. Під час виконання навчальних проектів з теми «Многогранники» учні одинадцятих класів працювали групами, розділяли ролі, вчилися взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, застосовувати набуті знання на практиці, презентувати власні напрацювання на загал. На цих заняттях учні самостійно виготовляли вироби, проводили виміри та звітували за виконану роботу. Виготовлені шедеври прикрашають кабінет математики Монастириської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, творіннями природи й людини. Геометрія є могутнім інструментом пізнання природи і створення техніки. Вона виявляється скрізь, де потрібна найменша точність у визначенні форми і розмірів. Техніку, інженеру, робітнику, архітектору, автослюсарю – всім необхідна геометрична уява. Багатогранники знаходять широке застосування у повсякденному житті, науці і техніці.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТА ВИВЧЕННЯ ТІЛ ОБЕРТАННЯ

Номер слайду 14

Початкові відомості про властивості геометричних тіл люди знайшли, спостерігаючи навколишній світ і в результаті практичної діяльності.  До Фалеса в світі геометрією майже ніхто не займався. У геометричних фігур не було назв. Тому люди почали вигадувати їм свої назви.

Номер слайду 15

Розвиток геометрії Геометрія в ранній період свого розвитку досягла особливо високого рівня в Єгипті. Ученим того часу вдалося дістати ряд визначних результатів. У першому тисячолітті до нашої ери геометричні відомості від єгиптян перейшли до греків. За період з VII по III століття до нашої ери грецькі геометри не тільки збагатили геометрію численними новими теоремами, але зробили також серйозні кроки до суворого її обгрунтування. Багатовікова робота грецьких вчених за цей період була підсумована Евклідом в його знаменитій праці «Початки».

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ВСІ ДОСЛІДЖЕННЯ ОПИСАНІ У ТРАКТАТІ АРХІМЕДА «ПРО КУЛІ І ЦИЛІНДРИ»

Номер слайду 19

АПОЛЛОНІЙ І КОНУС Аполлоній Пергський давньогрецький математик і астроном. В залежності від взаємного розташування конуса і січної площини отримують три типи фігур: параболу, еліпс, гіперболу. У Евкліда немає поняття конічної поверхні, воно було введено Аполлонієм в його «Конічних перетинах». Ось що пише Аполлоній Пергський: «Якщо від будь-якої точки окружності кола, яка не знаходиться в одній площині з деякою точкою, проводити прямі, що з'єднують цю точку з колом, і при нерухомості точки переміщати пряму по колу, повертаючи її туди, звідки почався рух, то поверхню описану, я називаю конічною поверхнею, нерухому ж точку - її вершиною, а віссю - пряму, проведену через цю точку і центр кола»

Номер слайду 20

ТАКОЖ ПРО ЦИЛІНДР ЗГАДУВАВ І ЙОГАНН КЕПЛЕР У ХVІ СТОЛІТТІ ДОСЛІДЖУЮЧИ ІДЕАЛЬНУ ФОРМУ ВИННИХ БОЧОК

Номер слайду 21

Дослідники кулі та сфери.

Номер слайду 22

ЗАВДАННЯ ГРУПИ: зібрати основні відомості про тіла обертання - кулю та сферу; з’ясувати де зустрічаються предмети, які мають форму кулі та сфери в повсякденному житті.

Номер слайду 23

Історична довідка Куля походить від грецького слова (σφαίρας). Сфера походить від грецького слова «сфайра» , яке перекладається як «м’яч».

Номер слайду 24

Куля – тіло, утворене обертанням круга навколо його діаметра. Куля та сфера Поверхня кулі називається сферою або кульовою поверхнею.

Номер слайду 25

Основні поняття Куля Радіуси кулі Центр кулі Сфера Діаметр кулі Центр сфери Радіуси сфери

Номер слайду 26

Формула для знаходження

Номер слайду 27

Кульові форми в архітектурі, дизайні та флористиці Світлові ліхтарики

Номер слайду 28

Кульові форми в природі Валун Моєраки сферичної форми Кульові блискавки

Номер слайду 29

Кульові форми в сфері розваг Гелеві кульки

Номер слайду 30

Кульові форми, вирощені та виготовлені людиною

Номер слайду 31

Кульові форми в спорті Футбол Волейбол Баскетбол Гандбол Теніс

Номер слайду 32

Кульові форми у Всесвіті Водно-гелієві кулі Сонячної системи: Сонце, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун Сонячна система Метеорити

Номер слайду 33

Кульові форми та МИ

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

КОНУС

Номер слайду 39

ЗАВДАННЯ ГРУПИ: зібрати основні відомості про тіло обертання – конус; з’ясувати де зустрічаються предмети, які мають форму конуса в повсякденному житті.

Номер слайду 40

ЯЛИНКОВА ШИШКА З ГРЕЦЬКОЇ ОЗНАЧАЄ СЛОВО "КОНОС" . ТОМУ ТІЛА ТАКОЇ ФОРМИ ОТРИМАЛИ НАЗВУ КОНУС. КОНУС - ТРИВИМІРНА ФІГУРА, УТВОРЕНА ПРЯМОКУТНИМ ТРИКУТНИКОМ, ЩО ОБЕРТАЄТЬСЯ НАВКОЛО ОДНОГО З КАТЕТІВ.

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

ЧОМУ ВІДРА НА ПОЖЕЖНИХ ЩИТАХ РОБЛЯТЬ КОНІЧНОЇ ФОРМИ? Звичай робити пожежні відра конічними пішов з флоту. Під час пожежі треба швидко опустити відро прив'язане до кінця канату за борт і набрати води. Якщо дно у відра буде плоским воно не відразу потоне. Згадайте як іноді важко набрати води з глибокої криниці. Воно вперто не хоче тонути. З конічним дном цього не відбувається. Але все-таки пожежні відра роблять у вигляді конусів з інших причин. Річ у тім, що такими відрами зручніше черпати пісок з пожежного ящика (адже вогонь гасять не тільки водою, але і піском). Щоб зачерпнути пісок, треба взятися однією рукою за руків'я відра, а іншою - за його дно. З плоского днища звичайного відра рука в громіздкій пожежній рукавиці зісковзує. Набагато зручніше триматися за кінець конуса. До того ж конусоподібне відро легше занурювати в пожежну бочку з водою і виймати з неї вже наповненим. Крім того, взимку вода в бочці може перетворитись на лід. Кінчиком конуса пробити його легше. Пожежники також стверджують, що з відра-конуса воду можна виплеснути дальше і влучніше, ніж зі звичайного. 

Номер слайду 47

КОНУС У НАУЦІ, ТЕХНІЦІ

Номер слайду 48

КОНУС В АРХІТЕКТУРІ

Номер слайду 49

КОНУС У ПРИРОДІ

Номер слайду 50

ТА КОНУС У ЖИТТІ…

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Номер слайду 53

ЦИЛІНДР

Номер слайду 54

ЗАВДАННЯ ГРУПИ:

Номер слайду 55

Цилі́ндр від грецького κύλινδρος (kylindros)— вал, коток — геометричне тіло, обмежене замкнутою циліндричною поверхнею і двома паралельними площинами, що перетинають її.

Номер слайду 56

ЦИЛІНДР Циліндром називається тіло, утворене обертанням прямокутника навколо його сторони.

Номер слайду 57

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ

Номер слайду 58

ВЛАСТИВОСТІ ЦИЛІНДРА 1) Основи циліндра рівні і паралельні. 2) Твірні циліндра паралельні і рівні. 3) Висота циліндра (відстань між площинами основ) дорівнює твірній.

Номер слайду 59

ФОРМУЛИ C=2πr r r

Номер слайду 60

ПЕРЕРІЗИ ЦИЛІНДРА ПЛОЩИНАМИ

Номер слайду 61

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС В архітектурі

Номер слайду 62

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У техніці, промисловості та побуті

Номер слайду 63

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У природі також маємо циліндричні форми

Номер слайду 64

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У садівництві Господарські товари У малярній справі Канцелярське приладдя

Номер слайду 65

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У харчовій промисловості

Номер слайду 66

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У мистецтві У модельному бізнесі Циліндри фокусника Чоловічі та жіночі головні убори

Номер слайду 67

У науці ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У спорті

Номер слайду 68

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС У фармакології та медицині

Номер слайду 69

ЦИЛІНДРИ НАВКОЛО НАС

Номер слайду 70

Номер слайду 71

ПРАКТИКИ «Не достатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально застосувати його» Рене Декарт.

Номер слайду 72

ЗАВДАННЯ ГРУПИ: скласти задачі з прикладним змістом на застосування тіл обертання.

Номер слайду 73

ЗАДАЧА №1 Скільки потрібно квадратних сантиметрів шкіри, щоб зробити покришку для волейбольного м’яча? (На шви і обрізки додати 5% матеріалу).

Номер слайду 74

Басейн для дітей ЗАДАЧА №2 Визначіть: Якої площі ділянку потрібно виділити під басейн? Скільки квадратних метрів плитки потрібно для облицювання басейну всередині? 2м 1м

Номер слайду 75

ЗАДАЧА №3 Для фарбування ялинкової іграшки в формі кулі діаметром 4см потрібно 60г фарби. Скільки фарби потрібно для фарбування іграшки діаметром 8 см?

Номер слайду 76

ЗАДАЧА №4 Садівнику необхідно постригти кущ так, щоб він отримав форму конуса, при цьому твірна куща повинна бути 500 см і кущ повинен бути нахиленим під кутом 60 градусів. Яким повинен бути радіус основи куща?

Номер слайду 77

ЗАДАЧА №5 З листа заліза вирішено зробити відро у формі конуса з діаметром основи 40см і висотою 60см. Скільки потрібно заліза? (Припуск заліза на шов – 0,6см.)

Номер слайду 78

ЗАДАЧА №6 Бруски на нашому спортивному майданчику складаються з 6 труб, які мають форму циліндрів. На чотирьох підпорках висотою 3 м та діаметром 4 см, дві перекладини довжиною 1.55 м та діаметром 9 см. Скільки потрібно фарби, щоб оновити спортивне обладнання, якщо на 1 м2 потрібно 150 г фарби?

Номер слайду 79

Без математики, зокрема геометрії, люди не могли б будувати, створювати, вимірювати та розв’язувати більшість практичних задач, які виникають щодня в повсякденному житті.

Номер слайду 80

Розв’язування практичних задач запропонованих групою Практики.

Номер слайду 81

Підготовка до ЗНО

Номер слайду 82

3) ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ ГЕОМЕТРИЧНИМ ТІЛОМ ТА ПЛОЩЕЮ ЙОГО ПОВНОЇ ПОВЕРХНІ

Номер слайду 83

Домашнє завдання: Підручник Математика 11 клас, Мерзляк 2019 рік. Повторити п.19-21. Розв’язати задачі групи практики №2,№4,№5,№6.

Номер слайду 84

Дякуємо за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Берестовська Тетяна
    Фантастичне бачення теми вчителем! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
27 травня 2020
Переглядів
4345
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку