Презентація уроку "Складне речення з різними видами зв'язку" в 9 класі

Про матеріал
Матеріали для вчителів української мови, що викладають у 9 класі. Матеріали до теми "Складне речення з різними видами зв'язку".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку. Складне речення з різними видами зв’язку

Номер слайду 2

Складним реченням із різними видами зв ’язку називається речення, що поєднує в собі три і більше частин (компонентів), з’єднаних за допомогою різних видів сполучникового (сурядного та підрядного) і безсполучникового зв’язку.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

У складних реченнях із сурядним і підрядним зв’язком одні частини поєднуються сурядними сполучниками, а інші – підрядними сполучниками (сполучними словами),наприклад: Бруньки на деревах набубнявіли, а в повітрі вже вчувається ледве вловимий запах клейких листочків, що пахнуть свіжістю і весною. [ ], а [ ], (що).

Номер слайду 5

У складних реченнях із сполучниковим та безсполучниковим зв’язком одні частини поєднуються за допомогою сполучника (сполучого слова), а інші – лише за допомогою інтонації, наприклад: Між деревами під першими сонячними промінчиками з’явилися ніжні проліски, вони ще зовсім маленькі й тендітні, але наполегливо пробивають товстий килим торішнього листя . [ ], [ ], але [ ].

Номер слайду 6

Навесні все на землі пробуджується до нового життя: розтає сніг, з’являється молоденька травичка, а з теплих країв до рідного гніздечка повертаються птахи, що несуть на своїх крилах тепло та радість. [ ]: [ ], [ ], a [ ], (що).

Номер слайду 7

Творче моделювання Завдання. Із простих речень побудувати складні з різними видами зв ’язку: Сніг іскриться на сонці й переливається всіма барвами веселки. Він швидко тане. Біжать дзюркотливі струмочки. Прийшла довгождана весна. Батьки – найважливіші люди в нашому житті. Ми часто про це забуваємо. Їм так потрібні наші підтримка й любов.

Номер слайду 8

Сніг іскриться на сонці й переливається всіма барвами веселки, він швидко тане – і біжать дзюркотливі струмочки, бо прийшла весна. Батьки – найважливіші люди в нашому житті, ми часто про це забуваємо, а їм так потрібні наші підтримка й любов.

Номер слайду 9

Сипнула зима наостанку Сніжинки свої крижані…Раніше приходять світанки,Зробилися довшими дні. А сонечко дужче пригріло – Сніжинки розтанули вмить.…Надворі уже потепліло,І зимонька стала тужить: Прийшла їй пора нас лишати,Іде вона в інші краї…Тож будемо весну стрічати,Чекати у гості її!

Номер слайду 10

Сріблиться дощ в тоненькому тумані, як ниточка в прозорім полотні, а сонце по його блискучій грані тече і душу сповнює мені. Люблю весну, коли плюскочуть ріки, коли рида од щастя соловей…Грає сонце промінцями, білий сніг стає струмками, і, співаючи, струмки шлях знаходять до ріки. Веселиться земля, зеленіють поля, розлилися гаї і діброви, соловейко в саду тьохка пісню дзвінку, од квіток дух несеться чудовий. Весна прийшла, як справжня королева, і кожна квітка усміхнулась їй. Робота з картками.

Номер слайду 11

Цифровий диктант. Ти ж бачиш, тату, як цвіте весна, довкола пахне сад вишневим цвітом, і, щоб припасти до твого вікна, як ластівка, лечу я понад світом. Батьку мій, лебедю білий, ось вона – вічності суть, десь лебедята на крилах знов твою юність несуть!Розквітає хата вся у рушниках, що творила мати з голкою в руках. Ти бачиш, тату: вже цвіте весна і сад зодягся в пишно-білі шати, заводить пісню пташечка мала, ховаючись під стріху на край хати. Ти згадай: стара сумує хата, зажуривсь поламаний поріг, і ніхто не вміє так прощати, як прощають рідні матері.

Номер слайду 12

Любов виникає з любові: А. а добре почати – це наполовину завершити. Уподібнюйся пальмі: Б. коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю. Хто добре запалився, той В. але щасливіший той, хто вміє добре почав, ним користуватися. Щасливий той, хто мав змогу Г. чим міцніше її стискає скеля, знайти щасливе життя, тим швидше і прекрасніше здіймається вона догори.5. Не досить, щоб сяяло світло Д. і, коли він не матиме доброго, денного сонця, тоді звертатиметься до поганого.6. Розум завжди любить до Е. коли світло голови твоєї затьмарене. чогось братися,Дослідження-моделювання “Стежками мудрості”.

Номер слайду 13

1. Любов виникає з любові: коли хочу, щоб мене любили , я сам перший люблю.2. Уподібнюйся пальмі: чим міцніше її стискає скеля, тим швидше і прекрасніше здіймається вона догори.3. Хто добре запалився, той добре почав, а добре почати - це наполовину завершити.4. Щасливий той, хто мав змогу знайти щасливе життя, але щасливіший той, хто вміє ним користуватися.5. Не досить, щоб сяяло світло денного сонця, коли світло голови твоєї затьмарене.6. Розум завжди любить до чогось братися, і, коли він не матиме доброго, тоді візьметься до поганого.

Номер слайду 14

Визначити серед поданих речень складне з різними видами зв’язку. А. Мамо, вечір догоря; вигляда тебе роса, тільки ти, немов зоря, даленієш в небеса, даленієш, як за віями сльоза. Б. Там, де ти колись ішла, тиха стежка зацвіла вечоровою матіолою, житом-долею світанковою… В. Мені сорочку мама вишивала, неначе долю хрестиком вела, щоб я легких стежинок не шукала і до людей привітною була. Тестові завдання.

Номер слайду 15

2. Яке з поданих речень відповідає схемі [ ], [ ], [ ], [ ], a [ ], та [ ], (як). А. Усмішка тиха, як соняшник, сонячна; радість сплелася з журбою, щоб у житті мене не спіткало – мама завжди зі мною. Б. З-за гір віє вітер, в степах повмирали морози, шумлять осокори, весняно зітхають гаї, а мати старенька стоїть на високім порозі, та й думає мати, як мають ся діти її. В. Руки ласкаві, руки натруджені, теплі, мов літо, руки, більше таких, доки білий цей світ, лагідніших не буде.

Номер слайду 16

А. Вже вечір приліг біля хати, у золоті верби старі, з надією дивиться мати на плетиво сивих доріг. Б. Земля молодіє від рясту, від сонця, від цвіту, душа, мов калина, росте і цвіте від тепла, нічого не треба, нічого не хочу від світу, лишень аби мати на білому світі була. В. Як я малим збирався навесні піти у світ незнаними шляхами, сорочку мати вишила мені червоними і чорними нитками. Г. Я візьму той рушник, простелю, наче долю, в тихім шелесті трав, в щебетанні дібров, і на тім рушникові оживе все, знайоме до болю: і дитинство, й розлука, і вірна любов.1. Складне із різними видами зв’язку.2. Безсполучникове.3. Складносурядне.4. Складнопідрядне.3. Установити відповідність між реченням і його видом.

Номер слайду 17

ВІДПОВІДІА2341 XГВБАВБА12 XXXXX

Номер слайду 18

“П’ятий зайвий”. Завдання. У першому рядку записані слова з наголосом на першому складі; у другому – з наголосом на другому складі; у третьому – з наголосом на третьому складі. Відшукати зайве слово у кожному рядку. Подруга, спина, фольга, течія, центнер. Коромисло, русло, експерт, феномен, олень. Симетрія, жалюзі, каталог, чорнозем, кулінарія.

Номер слайду 19

Гра “Мікрофон”. Завдання. Закінчити речення. Складне речення з різними видами зв’язку поєднує частини … . У складних реченнях із сурядним і підрядним зв’язком… . У складних реченнях із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком одні частини поєднуються … . На уроці я навчився (навчилася) … . Найбільше мені на уроці сподобалося … .

Номер слайду 20

Домашнє завдання:1. Опрацювати §32.2. Виконати вправу 2 ( стор.113): 1 група – завдання А, Б, В; 2 група – завдання А.

pptx
Додано
11 березня
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку