Дистанційне навчання. Короткий урок про головне. Мета: розвивати компетентний образ "Я - здобувач знань" через формування уявлень про гармонію природи організмів
5 клас. ПРИРОДОЗНАВСТВООДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №66 ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВЧИТЕЛЬКА: ЩЕГЛАКОВА ДЖУЛЬЄТТА ВОЛОДИМИРІВНАКОРОТКИЙ УРОК ПРО ГОЛОВНЕДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ§ 34 ТЕМА. РОСЛИНИ І ТВАРИНИ
Номер слайду 2
Діяльнісна мета: розвивати компетентний образ “Я” ( знання, розуміння, ставлення, застосування) через формування уявлень прогармонію природи речовин … рослин, тварин, Людини…Всесвіту Із життя
Номер слайду 3
Ментальна карта уроку – подорожіПочніть Що означає…?(знання)Як це працює?(розуміння)Моя оцінка?(ставлення)Де і як застосовуємо з користю… ?(застосування)Тема – компетентний образ “Я”Тема – проблема, яку треба вирішити. ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?ЩО ОЗНАЧАЄ…?Де і як використати набуті знання з користю для себе, суспільства та природи?ОЦІНКА ЯВИЩА Вивчення параграфа допоможе вам:• називати властивості організмів:• пояснювати відмінності мі ж організмами і тілами неживої природи
Номер слайду 4
Жива природа Землі надзвичайно різноманітна. Щоб орієнтуватися в ній, учені розрізняють чотири великі групи організмів: рослини, тварини, гриби, бактерії
Номер слайду 5
Різноманітність рослин Рослини на земній кулі ростуть повсюди Вони мають різну форму, розміри, тривалість життя. Це дає змогу здійснити їх поділ на певні групи
Номер слайду 6
Кількість клітин у складі організму зумовила поділ рослин на одноклітинні і багатоклітинніЗа різноманітністю стебел виділяють дерева, кущі й трав’янисті рослини. За тривалістю життя —однорічні, дворічні та багаторічні рослини. Айстра і помідор належать до однорічних рослин, морква, капуста — до дворічних, а троянда і дуб — до багаторічних
Номер слайду 7
Багато рослин мають лікувальні властивостіЦе шавлія, ромашка, подорожник та інші Такі рослини називають лікарськими
Номер слайду 8
Різноманітність тварин. Як і рослини, тварини мешкають у різних куточках нашої планети Це найчисельніша за кількістю видів група організмів. Черви, павуки, молюски, комахи, раки, жаби, риби, змії, птахи, звірі належать до тварин
Номер слайду 9
За кількістю клітин, з яких побудоване тіло тварин, розрізняють одноклітинні і багатоклітинні тварини. Тварини теплокровні та холоднокровніТак, птахи і звірі належать до теплокровних Температура їхнього тіла постійна А ящірки, риби — холоднокровні Температура їхнього тіла залежить від температури навколишнього середовища
Номер слайду 10
Відмінності рослин і тварин. Більшість рослин нашої планети мають зелений колір. Його надає речовина хлорофіл. Для живлення рослини використовують органічні речовини, які самі ж і створюють з вуглекислого газу і води. Відбувається це на світлі за участю хлорофілу Вуглекислий газ листки поглинають із повітря, воду корінь вбирає з ґрунту Рослини живляться органічними речовинами, які створюють саміРослини виділяють кисень, необхідний для дихання більшості організмів
Номер слайду 11
У тварин хлорофіл відсутній Вони живляться готовими органічними речовинами, споживаючи рослини або інших тварин. Відмінною рисою тварин є активний рух усім тілом чи окремими частинами тіла Для цього тварини мають органи руху — плавці, ласти, ноги, крила. Хоча серед тварин зустрічаються й такі, які ведуть прикріплений спосіб життя. Через це вони можуть видаватися тілами неживої природи або рослинами
Номер слайду 12
На відміну від більшості тварин рослини ведуть прикріплений спосіб життя Рухатися можуть окремі частини рослин, наприклад розкриваються і закриваються квітки, повертаються до світла листки
Номер слайду 13
Основною відмінною ознакою тварин від рослин єживлення готовими органічними речовинами. Тварини бувають рослиноїдними, хижаками і всеїдними Оскільки вони споживають різну їжу, то мають певні пристосування до її отримання. Так, хоботок метелика пристосований для добування рідкого нектару з квіток. Вовк має гострі зуби, якими шматує здобич. У пошуках їжі ці тварини активно рухаються
Номер слайду 14
Існують тварини, які оселяються на тілі інших організмів і звідти беруть речовини для живлення Наприклад, блохи і воші, які живуть на шкірі інших тварин і людини
Номер слайду 15
Різними є органи рослин і тварин. У тварин наявні органи чуття — зору, слуху, нюху, смаку, дотику Вони допомагають орієнтуватися в просторі, розрізняти запахи і звуки, тепло і холод, шукати їжу, розпізнавати ворогів, турбуватися про потомство У рослин органи чуття відсутні.
Номер слайду 16
Таким чином, маючи спільні властивості (живлення, дихання, ріст, розвиток, розмноження, подразливість), рослини і тварини відрізняються за розглянутими ознаками. Дякую за увагу. Використаний Інтернет-ресурс