Урок – подорож математичним лабіринтом 5 клас Вчитель Глушко Г.А.
Номер слайду 2
Тема: Середнє арифметичне. Середнє значення величини Мета уроку: засвоїти поняття середнього арифметичного і середнього значення величини та застосувати отримані знання при розв’язуванні задач і вправ; розвивати логічне й аналітичне мислення, увагу і пам'ять, творчі уміння і навички; виховувати працелюбність, активність, самостійність, уважність та інтерес до навчання. Тип уроку: комбінований урок
Номер слайду 3
1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Перевірка домашнього завдання (3хв). Задача 1536. Відстань на знімку – 7,2 см Відстань на місцевості – 1,8 км Масштаб – ? Розв’язання 1) 1,8 км = 1,8 · 100000 = 180000 см; 2) 180000 : 7,2 =1800000 : 72 = 25000. Отже, масштаб 1 : 25000. Задача 1537 (а, г) Кроки розв’язання 1). Вимірюємо лінійкою відстань на карті у сантиметрах. 2). Дивимось, який масштаб карти і обчислюємо дійсну відстань між містами.
Номер слайду 4
2. Вивчення нового матеріалу (9хв). Середнім арифметичним кількох чисел називають частку від ділення суми цих чисел на кількість доданків. Коли йдеться про значення якихось величин, то часто мають на увазі їх середні значення. Прикладом цього є середня швидкість автомобіля, середньомісячна температура, середній вік, середня ціна і т.д. Середнє значення величини визначають так само як і середнє арифметичне: всі дані величини додають і ділять на їх кількість.
Номер слайду 5
3. Первинне закріплення вивченого матеріалу (10хв). Вправа 1 Будь обережний та стережись! По сходах йдучи, під ноги дивись, Бо рухаючись скинуть тебе вони У яму вічного неуцтва і повної тьми, В якій забудеш навіть рахувати ти. А щоб себе і друзів уберегти Вправу першу розв’яжи!
Номер слайду 6
Вправа 1. Встановіть відповідність, утворивши вивчені вами слова. (3б) Д) штаб 6) місце Ґ) вість 5) кар Г) метичне 4) серед В) та 3) вели Б) чина 2) мас А) нє 1) ариф
Номер слайду 7
1) →Г) 2) →Д) 3) →Б) 4) →А) 5) →В) 6) →Ґ)
Номер слайду 8
Вправа 2 Тунель з рослинами отруйними Незабаром на вас усіх чекає. Як схоплять рослини – обвиють листками Й бажання учитись одразу зникає. Тому даремно не баріться До вправи 2 беріться! Підказку там знайдете І цей тунель ураз пройдете.
Номер слайду 9
Вправа 2. Виконайте правильно тестові завдання і отримаєте підказку (5б) 1. Масштаб 1 : 270 000 означає, що 1 см на карті відповідає на місцевості: П)270 км С)270м Т)2700 дм Р)270 000 см 2. Середнє арифметичне трьох чисел 10, 6 і 5 дорівнює: А)6 О)7 У)5 І)8 3. Відстань між селами на місцевості 3500 м, а на карті – 7 см. Визначте масштаб карти. К)1 : 5 000 Ж)1 : 500 З)1 : 50 000 Д)1 : 500 000
Номер слайду 10
4. Середнє арифметичне 7-ми чисел дорівнює 6. Чому дорівнює сума цих чисел: Е)13 У)42 И)26 О)48 5. За 5 днів отримали такі показники температури: 12, 14, 16, 10, 8 °C. Визначте середню температуру повітря. М)12°C Л)60°C Н)30°C К)10°C
Номер слайду 11
1. Р 270 000 см 2. О 7 3. З 1 : 50 000 4. У 42 5. М 12°C
Номер слайду 12
Задача 3 Найбільша сила – то є розум! Але попереду гримучої змії кімната. Чи готовий хто сказати: «А я зможу Змії гримучій відсіч дати!» Бо як змія кого ужалить, То ніби блискавка того ударить, Забуде все: і додавати, і віднімати, Та що там це – забуде він Середнє значення величини шукати. Та ти не бійся, друже, сміливіше, Іди задачу 3 вирішуй!
Номер слайду 13
4. Розвиток математичних знань та умінь (21хв). Задача 3. Поїзд ішов 2 год зі швидкістю 85км/год, 3 год зі швидкістю 82км/год і 2 год зі швидкістю 72км/год. Знайдіть середню швидкість поїзда на всьому шляху, який він подолав за увесь час.
Задача 4 Як не хочеш, щоб пісок сипучий, Твої знання поглинув як змія гримуча Й відібрав математичні здібності у тебе Задачу 4 розв’язати тобі треба.
Номер слайду 16
Задача 4. Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 1,6. Одне число в 3 рази більше за друге. Знайдіть ці числа.
Номер слайду 17
1) 1,6 · 2 = 3,2 – сума даних чисел; 2) 1 + 3 = 4; 3) 3,2 : 4 = 0,8 – перше (менше) число; 4) 0,8 · 3 = 2,4 – друге число. Відповідь: 0,8 і 2,4.
Номер слайду 18
2-ий спосіб Нехай перше число буде x, а друге число – 3x. Тоді середнє арифметичне цих чисел дорівнює 1,6, тобто: (x + 3x) : 2 = 1,6 4x : 2 = 1,6 2x = 1,6 x = 1,6 : 2 x = 0,8 Отже, перше число дорівнює 0,8, а друге – 3 · 0,8 = 2,4. Відповідь: 0,8 і 2,4.
Номер слайду 19
5. Підведення підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання (2хв). § 34, задачі 1550 (а, б, в) і 1553 або 1559 і 1563.