ВЕЧІР ВЕСЕЛИХ ТА КМІТЛИВИХ 5 Клас

Про матеріал
Серед різних форм позакласної ро¬боти з математики особливе місце по-сідають математичні вечори та веселі турніри. Властивий їм дух змагання та гумор подобаються як школярам молод¬шого, так і старшого віку. Для деяких дітей такі турніри стають початком ве¬ликого шляху до математики. Запальні змагання сприяють згуртуванню учнів, зміцненню їх дружби, у школі з'являють¬ся нові художники та поети, стає більше веселих, дотепних, товариських людей. А в деяких учнів, що активно готували вечір, виникає міцне та свідоме бажан¬ня обрати професію вчителя.
Перегляд файлу

ВЕЧІР ВЕСЕЛИХ ТА КМІТЛИВИХ

5 Клас

Серед різних форм позакласної ро­боти з математики особливе місце по­сідають математичні вечори та веселі турніри. Властивий їм дух змагання та гумор подобаються як школярам молод­шого, так і старшого віку. Для деяких дітей такі турніри стають початком ве­ликого шляху до математики. Запальні змагання сприяють згуртуванню учнів, зміцненню їх дружби, у школі з'являють­ся нові художники та поети, стає більше веселих, дотепних, товариських людей. А в деяких учнів, що активно готували вечір, виникає міцне та свідоме бажан­ня обрати професію вчителя.

Підготовку до вечора ведуть дві ко­манди. Вони випускають газети, намага­ючись перевершити одна одну в їх оформленні.

Вечір починається урочисто. Під музику та оплес­ки виходять команди та обмінюються привітаннями. Найчастіше всього це пісні або вірші.

Доброго дня !Ми вітаємо вас на нашому математичному вечорі веселих та кмітливих!!!Наші учасники добре підготувалися і хочуть вам продемонструвати свої вміння…

 

Конкурс привітання

 

Команда «Піфагори»

 

Добрий день, хлопці та дівчата, ми вітаємо вас,

Сьогодні ми читаємо РЕП для вас.

Ми тренувалися всю класну годину,

Щоб віддати вам своєї любові краплину.

Ми — діти математики, наш тато —

Діоген, Його з дитинства знаємо,

Розв'яжем сто проблем.

Задачі не страшні нам,

Розв'яжемо їх легко,

Ми діти математики, чи хто?

               Пісня

Це старе навчання,

Усе вивчене давно,

Піфагора, Галілея ми вже

Бачили в кіно.

Але нині прийшли ми до школи,

Щоб нове щось узнати.

Без таблиці Піфагора

Ми навчились рахувати.

              Приспів

Нехай у цю країну

Не йдуть, не йдуть поїзди.

На крилах вчення ми нестимось,

Ми пестимось завжди.

 

Команда «Математичний клан»

 

Ми — генії математичного покоління —

Будемо показувати своє вміння!

Ласкаво просимо в наш вимір,

Математика — сила — ось наш вибір.

100 поділити на 25 буде чотири,

Математичний клан в ефірі.

                     Пісня

Ось ми стоїмо сьогодні тут

Та перед вами виступаємо,

На суд суворого журі

Свої таланти представляємо.

Нехай не переможемо ми зовсім,

Але вдача математична нам допоможе,

Адже в групі нашій усі дружні.

                   Приспів

Рік ще йде, не повернути,

Пройди свій шлях, не поспішай,

Необережний крок зробив,

Звично скажи, звично скажи,

Нехай буде так!

 

Конкурс «Розминка»

 

Команди обмінюються великими рулонами з ватману. Сувої розгортають та показують при­сутнім. На них великими кольоровими літерами написані завдання. Аркуші розвішують на дошці. Кожна команда, зібравшись у коло, тихо розв'я­зує завдання.

 

Завдання для команди «Математичний клан»

 

Різні фігури відповідають різним цифрам. Яка цифра відповідає квадрату?

 

 

 

Завдання для команди «Піфагори»

 

Сергій склав аркуш паперу 5 раз. Потім він вир­ізав дірку та розгорнув його. Скільки дірок у розгор­нутому аркуші?

Поки команди працюють, ведучий представляє журі — Раду Розумних. До журі входять переможці шкільних олімпіад, учні старших класів, батьки та вчителі.

Ведучий (звертається до команд): Для розв'язу­вання більшості задач недостатньо лише знань. Не­обхідна ще й уважність. З чого починається розв'я­зування задачі? Звісно, з умови. Але її можна читати по-різному: прочитаєш неуважно — от і загубив го­ловну ниточку. Перевіримо, чи вміють команди швид­ко засвоювати умову задачі. Хто з вас розв'яже таку задачу Корнія Івановича Чуковського:

Ішов Кіндрат

У Ленінград,

А назустріч 12 хлоп'ят,

У кожного 3 козуби.

У кожному козубі — кішка,

У кожної кішки — дванадцять кошенят,

У кожного кошеняти

В зубах по четверо мишенят.

І задумався старий Кіндрат:

Скільки мишенят та кошенят

Діти несуть у Ленінград?

Умова здається простою, деякі учні квапляться полічити: 12 • 3 • 12 • 4. Ведучий не перебиває їх, але потім говорить, що вони погано слухали умову, тому і потрапили в становище Кіндрата.

Дурний, дурний Кіндрат,

Він один і йшов у Ленінград,

А діти з козубами,

З мишенятами та кошенятами

Йшли назустріч йому –

У Кострому.

Розібравшись із Кіндратом, ведучий звертаєть­ся до команд, які розв'язували завдання. Представ­ники команд розповідають, як вони знайшли ключ до розгадки. За розв'язане завдання зараховується 1 бал.

 

Конкурс «Весела риболовля»

 

Традиційна частина турніру — весела риболовля. На столі-озері, що стоїть за завісою, розкладені в різних місцях рибки, вирізані з паперу та гарно роз­мальовані. До кожної рибки скріпками причеплена задача. Учні повинні піймати рибку вудкою. Але ловці не бачать риби — завіса загороджує від них стіл, і вони закидають свої вудки навмання, як справжні рибаки. Рибки видно вболівальникам, які повинні активно допомагати своїм командам. За допомогою вболівальників рибку знайдено, її вдається підчепити магнітом за скріпку. Щасли­вий рибалка тримає в руках свою здобич. Йому зараховують 1 бал і дають час на виконання зав­дання. Коли й суперник витягне рибку, перший рибалка читає вголос завдання, розповідає її роз­в'язання. Якщо задачу розв'язано правильно, учню зараховують ще 1 бал, якщо ні — він звертається за допомогою до команди або до вболівальників. Журі оцінює відповіді в цьому разі залежно від обставин.

Наведемо кілька завдань конкурсу «Риболовля». Літерами а і б позначено або аналогічні задачі, або близькі одна до одної за фабулою.

 

Задачі на «рибках»

 

1,а. Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт — за 100 хв. Як це пояснити?

(1 г 40 хв = 100 хв.)

1,б. З Москви до Петербурга вийшов потяг зі швидкістю 50 км/год, а з Петербурга до Москви — зі швидкістю 60 км/год. Який з потягів буде далі від Москви в момент зустрічі?

(У момент зустрічі потяги будуть на однаковій відстані від Москви.)

2,а. Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний?

(2 години.)

2,б. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожний кінь?

(30 км.)

3,а. Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб вийшло число, більше від двох, але менше за три?

(Кому: 2,2.)

3,б. Три різних числа спочатку додали, потім їх перемножили. Сума та добуток виявилися рівними. Які це числа?

(1 + 2 + 3= 1•2•3.)

4,а. Від шматка тканини довжиною 200 м кожного дня відрізали по 20 м. Через скільки днів відрізали останній шматок?

(Через 9 днів.)

4,б. По стеблу рослини, висота якої 1 м, повзе равлик. За день він піднімається на 4 дм, а ввечері опускається на 2 дм. На який день равлик буде на вершині?

(На четвертий.)

Конкурс «Весела риболовля» звичайно дуже збуд­жує і учасників, і глядачів. Тому ведучий пропонує всім заспокоїтись і вислухати індуську притчу, яку лю­бив розповідати один із творців Московського худож­нього театру Костянтин Сергійович Станіславський.

 

Ведучий. Магараджа обирав собі міністра. Він ого­лосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє ні краплини. Багато людей намагалися прой­ти цей шлях, але їм заважали, вони розливали мо­локо. Та ось пішов один чоловік. Навкруги стріля­ли, кричали. Його всіляко лякали та відвертали увагу, але він не розлив молока. «Ти чув крики, постріли? — спитав потім магараджа. — Ти бачив, як тебе лякали?» — «Ні, володарю, я дивився на молоко».

«Не слухати та не бачити нічого стороннього — ось до якої міри може бути зосереджена увага. Якою міцною вона буває, — продовжує ведучий, — зараз ми перевіримо у членів команд». Від кожної групи виходять по одному учню.

 

                                                   Конкурс «Уважність»

 

Слухай одночасно кількох

 

Двоє говорять одночасно два різних слова, а пред­ставники команд повинні запам'ятати, хто які слова сказав. Потім троє говорять одночасно три слова, на­ступні четверо — чотири і т. д. Перемагає той, хто запам'ятав більше слів.

 

                                                    Конкурс капітанів

 

Запитання капітанам (на міркування — півхви­лини)

1,а. У воді опинилася десята сходинка мотузкових сходів теплохода. Почався приплив — вода за годину піднімається на 30 см. Між сходами відстань 15 см. Через який час вода сховає шосту сходинку?

(Цього не буде. Теплохід піднімається разом із водою.)

1,б. Електропотяг їде зі сходу на захід із швидкі­стю 60 км/год. У тому самому напрямі — зі сходу на захід — дує вітер, але зі швидкістю 50 км/год. У якому напрямі відхиляється дим від потяга?

(Електропотяг бездимний.)

2,а. Два в квадраті — 4, три в квадраті — 9. Чому дорівнює кут у квадраті?

(90°.)

2,б. Величина кута 30°. Чому вона дорівнюватиме, якщо розглядати кут у лупу з двократним збільшен­ням?

(30°.)

3,а. У родині в кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині?

(7.)

3,б. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він буде важити якщо стане на дві ноги?

(5 кг.)

Гра «Ланцюжок слів»

 

Ведучий називає одне слово, перший каштан по­вторює його й каже своє. Другий капітан повторює два перших слова й каже своє і т. д. Один із суддів стежить за грою, записує слова по черзі. Виграє той, хто назве більше слів.

Після конкурсу капітанів проводиться змагання команд на обчислення.

 

                                      Конкурс «Хто швидше полічить?»

 

Командам видають картки, на кожній великими буквами написана одна цифра або знак з набору: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, «,» (карток з комами повинно бути кілька, залежно від завдань, які пропонуються ко­мандам. Це саме стосується цифр.) На дошці вели­кими буквами, щоб бачили і команди, і глядачі, записані завдання для команд (цифри у відповідях кож­ного варіанта не повторюються).

Члени команд прикріплюють картки до свого одягу (можна пришити до карток нитки за два кінці, щоб учасники гри могли повісити картку на груди). Те­пер кожний член команди — «жива цифра» (або знак). Завдання учасників — утворити відповідь. Перемагає та команда, яка швидше продемонструє глядачам пра­вильну відповідь.

 

                                                       Завдання конкурсу

 

Для команди «Піфагори»

 

 

Для команди «Математичний клан»

 

 

                                      Конкурс «Домашнє завдання»

 

Команди заздалегідь отримали завдання приду­мати і поставити математичну казку.

 

 

044D68~1

 

                                             Конкурси для вболівальників

 

Вболівальники демонструють плакати підготовлені для команди за яку вони вболівають.

             У додатковий час відбуваються позаконкурсні зма­гання. Одне з них — «Аукціон прислів'їв та приказок із числами». Не встигне хто-небудь вимовити, на­приклад: «Одна голова — гарно, а дві — краще», як із залу вже чується: «Одна рука вузла не зв'яже»; «У семи няньок дитя без ока»; «Сім раз відміряй — один раз відріж»; «Хвастунові ціна — три копійки» і т. д.

                                                  Підсумок вечора

Представник журі називає переможців, вітає їх і вручає дітям невеликі жартівливі подарунки (добре, якщо це зроблено руками їх дорослих друзів). Пере­можені також варті доброго слова та втішних призів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
1425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку