Презентація Узагальнення і систематизація знань із розділу "Досліджую значення слова"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про лексичне значення слова, про пряме й переносне значення слів, багатозначність, слова близькі за значенням (синоніми) та протилежні за значенням (антоніми); вживання правил мовленнєвого етикету; розвивати увагу, уяву, спостережливість учнів; збагачувати словниковий запас; розвивати інтерес до слова, творче мислення та мовлення учнів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова 2 клас. Тема. Узагальнення і систематизація знань з розділу«Досліджую значення слова».

Номер слайду 2

Психологічна настанова на урок. Заплющте очі та промовте: «Я все знаю, я все можу, я все зможу».

Номер слайду 3

Вправа « Що хочу отримати на уроці» Нові знання – Цікаве спілкування -Хочу бути активним - Не визначився -

Номер слайду 4

На уроці ми: Закріпимо знання про лексичне значення слова;Про пряме і переносне значення, багатозначність слів;Про близькі і протилежні слова;Повторимо слова, які прикрашають мовлення; ввічливі слова; вживання правил мовного етикету.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇСв сз сл ов во слово. Св сз сл ов во слово. Скільки в слові голосних звуків?А приголосних?Скільки складів? Чому?На якій склад падає наголос?Складіть речення.

Номер слайду 7

Складається зі звуків. Ділиться на склади. Близькі і протилежні Багатозначні, ввічливіСлужить для складання речень СЛОВО

Номер слайду 8

Вправа – гра «Цеглинка»Учні по колу передають цеглинку ЛЕГО, коли я подам умовний знак, у кого в руках опиниться цеглинка, той відповідає на питання. Слова можуть вживатися в прямому і переносному значенні?Добери до слова «день» протилежне за значенням. Добери до слова «говорити» близькі за значенням. Наведи приклад багатозначних слів. Назви ввічливі слова. Назви словосполучення в прямому значенні. Назви словосполучення в переносному значенні. Що таке мовний етикет?

Номер слайду 9

РОБОТА В ГРУПАХ

Номер слайду 10

Гра «Хто більше?»Умова: учні розподіляються на 2-3 групи, за одну хвилину групи мають написати якнайбільше ввічливих слів, за сигналом учителя діяльність у групах припиняється, підраховують і зачитують результати.

Номер слайду 11

Вправа «Вибірковий диктант»Дівчата виписують словосполучення , у яких слова вжиті у прямому значенні , а хлопці-в переносному. Холодна вода, солодкий чай, світлі думки, солодкі слова, важкий мішок, пливе корабель, м’який характер, сяє сонце, отруйне слово, зерно пшениці.

Номер слайду 12

Самостійна робота. Свіжий хліб - … хліб Свіжі квіти - …квіти. Солодкі ліки - …ліки. Солодке яблуко -…яблуко. Повне відро - … відро. Повний місяць - …місяць. До виділених слів добери з довідки протилежні за значенням. Слова для довідки: кисле, зів'ялі, молодий, порожнє, черствий, гіркі

Номер слайду 13

Перевірка. Свіжий хліб – черствий хліб. Свіжі квіти – зів'ялі квіти. Солодке яблуко – кисле яблуко

Номер слайду 14

Перевірка. Солодкі ліки – гіркі ліки. Повне відро – порожнє відро. Повний місяць – молодий місяць

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Скласти речення з багатозначними словами.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Вправа «Опиши тваринку». Добрати і записати слова, якими можна описати тваринку. Білочка (яка?).Їжак (який?)

Номер слайду 19

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку