Презентація "Узагальнення і систематизація знань: Синтаксис і Пунктуація" 5 клас

Про матеріал
Презентація "Узагальнення і систематизація знань: Синтаксис і Пунктуація"(Пряма і непряма мова. Діалог) 5 клас
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення Синтаксис і пунктуація«Пряма мова. Непряма мова. Діалог»

Номер слайду 2

Цілі (очікувані результати). Після уроку ви зможете: Давати визначення всіх вивчених понять теми;оцінювати власні знання;пояснювати правила розстановки розділових знаків при прямій мові та діалозі;переробляти речення з прямою мовою на речення з непрямою і навпаки ;доповнювати діалог власними репліками.

Номер слайду 3

Загадка «Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднює тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити , ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця»

Номер слайду 4

Опрацювання правил роботи на уроціПочинайте висловлюватися спочатку за бажанням, та правилом піднятої руки. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею. Утримуйтесь від оцінок та образ.

Номер слайду 5

Зупинка «Вікторина на пероні»Синтаксис – це: А) наука, що вивчає словосполучення і речення;Б) наука, що вивчає розділові знаки;В) наука, що вивчає самостійні частини мови;

Номер слайду 6

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 7

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 8

Зупинка «Вікторина на пероні»Пунктуація – це: А) наука, що вивчає словосполучення і речення;Б) наука, що вивчає розділові знаки;В) наука, що вивчає самостійні частини мови;

Номер слайду 9

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 10

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 11

Зупинка «Вікторина на пероні»Які бувають речення за будовою: А) окличні і неокличні;Б) розповідні, питальні, спонукальні;В) прості і складні;

Номер слайду 12

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 13

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 14

Зупинка «Вікторина на пероні»Просте речення –це: А) одна граматична основа;Б) дві і більше граматичні основи;В) коли немає другорядних членів речення;

Номер слайду 15

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 16

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 17

Зупинка «Вікторина на пероні»Складне речення –це: А) одна граматична основа;Б) дві і більше граматичні основи;В) коли немає другорядних членів речення;

Номер слайду 18

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 19

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 20

Зупинка «Вікторина на пероні»Пряма мова – це: А) Форма мовлення, що складається з обміну репліками;Б) Чуже мовлення, що передане дослівно. ;В) коли думка передана частково;

Номер слайду 21

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 22

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 23

Зупинка «Вікторина на пероні»Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то ставимо…А) двокрапку: Б) кома тире ,-В) крапку.

Номер слайду 24

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 25

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 26

Зупинка «Вікторина на пероні»Якщо слова автора стоять після прямої мови, то ставимо…А) двокрапку: Б) кома тире ,-В) крапку.

Номер слайду 27

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 28

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 29

Зупинка «Вікторина на пероні»Непряма мова – це: А) Форма мовлення, що складається з обміну репліками;Б) Чуже мовлення, що передане дослівно. ;В) коли чужа думка передана частково, тільки основне;

Номер слайду 30

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 31

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 32

Зупинка «Вікторина на пероні»Діалог – це: А) Форма мовлення, що складається з обміну репліками;Б) Чуже мовлення, що передане дослівно. ;В) коли чужа думка передана частково, тільки основне;

Номер слайду 33

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 34

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 35

Зупинка «Вікторина на пероні»Розділові знаки при діалозі: А)Такі ж як і при прямій мові;Б) Такі ж як і при прямій мові, тільки без лапок;В) Ніяких;

Номер слайду 36

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 37

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 38

Зупинка «Вікторина на пероні»Кожна наступна репліка починається з…. А)Тире;Б) Лапок;В) Ніяких;

Номер слайду 39

Спробувати ще раз. Відповідь неправильна. Думай ще!Продовжити

Номер слайду 40

Відповідь правильна. Наступне питання. Молодці!

Номер слайду 41

Зупинка «Цитатна»Пояснювальний диктант. А) «Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна!»- писав В. Сосюра. Б) Українське прислів’я каже: «Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає».

Номер слайду 42

Зупинка «Знайди помилки!»Сканування QR-коду

Номер слайду 43

Зупинка «Перелітна» Речення з непрямою мовою переробіть на речення з прямою. Запишіть. Учитель сказав старшим учням, щоб вони залишились у таборі. Я хочу попросить, щоб хто мене сховав у сей недобрий час. Олег запитав, чому я у хаті тримаю лелек. Кіт Вовкові сказав, що він усім тут добре надоїв. Люди кажуть, що будь-яка квітка у віночку щось означає.

Номер слайду 44

Зупинка «Твоя репліка» Учні вітаються.- Ти любиш проводити час в телефоні?……….- Чому ти стільки часу присвячуєш цьому заняттю? Тобі це щось дає?………..- Чи дивишся ти будь-які пізнавальні ігри (сайти), чиє в тебе улюблені?………..- Що тебе приваблює в цих іграх (сайтах)?……..- Телефон не заважає тобі вчитись, спілкуватися з друзями?……. Учні прощаються і бажають один одному успіхів.

Номер слайду 45

Зупинка «МОЛОДЦІ !»

Номер слайду 46

Дякую за увагу!Роботу виконала: вчитель української мови та літератури. Вознесенського НВК № «ЗОНЗ І-ІІІст. – ДНЗ» №3 Науменко Юлія Олександрівна

pptx
Додав(-ла)
Науменко Юлия
Додано
8 червня 2021
Переглядів
2370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку