Означення, що в дужках, узгодьте в роді з іменниками. Словосполучення запишіть у три колонки за родами: 1) чоловічий рід; 2) жіночий рід; 3) середній рід: (Знебарвлений) сутінь, (пахучий) ваніль, (гнітючий) нежить, (запашний) шампунь, (знайомий) Баку, (ошатний) вуаль, (теплий) кашне, (крайній) ступінь, (довгий) путь, (могутній) Дніпро, (огороджений) авеню, (змістовний) інтерв’ю, (здоровенний) собака, (розсипаний) каніфоль, (тупий) біль, (запізнілий) рандеву. Ключ. Підкресліть у прикметниках другу від початку букву. Із цих букв складеться кінцівка вислову В. Сосюри „ Без мови рідної, юначе, й ...”
чоловічий рід жіночий рід середній рідгнітючий нежить знебарвлена сутінь знайоме Бакузапашний шампунь пахуча ваніль тепле кашнекрайній ступінь ошатна вуаль змістовне інтерв’ю могутній Дніпро довга путь запізніле рандевуздоровенний собака огороджена авеню тупий біль розсипана каніфоль. Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.
Змінити виділені іменники синонімами з НЕ. Пригадай автора й назву твору, герої якого згадані в реченнях. Пилип познайомився з Рашитом, перебуваючи в полоні. Дії Тишкевича викликали ворожість з боку козаків. Навіть татари ставились до нього з підозрілістю. Виконуючи накази Тишкевича, Демко вкрив себе ганьбою. Відшмагавши пана Кобильського, слуга потрапив в опалу й змушений був тікати. Перебудуйте речення так, аби написання іменників з часткою НЕ змінилося на протилежне.
Запишіть складні іменники разом або через дефіс. Поясніть їх правопис.(Дощо)мір, (авіа)(моторо)будування, (віце)адмірал, (хліб)сіль, (життє)пис, (перекоти)поле, (п’яти)річка, (стоп)кран, (трудо)день, (приворот)зілля, (міні)футбол, (лісо)сплав, (радіо)комітет, (купівля)продаж, (лікар)еколог, експорт(імпорт), (мати) (й) (мачуха), (чар)зілля, (блок)система, (прем’єр)міністр, (кіловат)година, (сто)річчя, (тепло) (гідро)електростанція, лікар(терапевт), інженер(механік), звіробій(трава).