Презентація – узагальнення теми «Джерела до вивчення історії» у 5 класі

Про матеріал

За допомогою презентації та вчителя, учні повторюють та узагальнюють вивчений матеріал теми. Презентація містить «хмаринки зі слів», ребус, текстову та візуальну інформацію, яка буде цікавою для учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення теми«ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ»

Номер слайду 2

Пригадайте. Які різновиди історичних джерел ми вивчали на попередніх уроках?Режим доступу до анімації:https://bit.ly/2 Bd. Rvxc

Номер слайду 3

Різновиди історичних джерел. УсніПисемніРечовіМовніЕтнографічніФоно, відео, фотодокументи

Номер слайду 4

Українська міфологія1. Прочитайте уривки міфу про Дідух.2. Які висновки про життя давніх українців ви можете зробити?3. Поставте запитання до змісту прочитаного. Режим доступу:https://bit.ly/2n. Bjtcw

Номер слайду 5

Дідух. Дідух — обжинковий або зажинковий сніп, виготовлений з житніх пучків або плетених пучечків, який ставлять на покуті у Родздвяні свята. Вважається, що в ньому перебувають душі померлих предків. Добрий дух–Дідух сприяє родючості нив та добробуту господарям. Вигадливої форми сніп—Дідух ставлять здебільшого на покуті у Родздвяні свята, під час освячення дитини і в дні весілля. Він є уособленням вічності Роду, оскільки вважається, що душі предків постійно підтримують зв’язок з родиною, допомагають у господарській діяльності, сприяють родючості нив, стежать щоб у родині був лад і спокій. Режим доступу: https://bit.ly/2 Ml. EBBG Войтович В. М. Міфи та легенди давньої України.- Режим доступу: https://bit.ly/2v. GZiyc

Номер слайду 6

Що можна дізнатися про життя козаків із поданих нижче історичних джерел?Режим доступу до малюнку: https://bit.ly/2n. BSWf5 Запитання:

Номер слайду 7

Щирий козак ззаду не нападає. Зроду віку козак не був і не буде катом. Лежачого не б’ють. Козак не боїться ні тучі, ні грому». Козак з біди не заплаче. За рідний край – хоч помирай. Взято з сайту Україна - це ми! Режим доступу: https://bit.ly/2w2y0lq. Куля не галушка – її не проковтнеш. Або полковник, або покійник. Краще живий хорунжий, чим мертвий сотник. Степ та воля – козацька доля. Ви пани, а ми – запорожці: пам’ятайте вражі сини, що ми вам не хлопці. Козацькі прислів’я та приказки

Номер слайду 8

Історики про козаків. Російський історик Соловйов С. М. (ХІХ ст.) у своїй роботі «Історія Росії з найдавніших часів» характеризував «козаків як розбійників, як людей, що кидали своїх братів у їх подвигах, в їх важкій праці та жили за чужий рахунок, за рахунок тяжкої праці своїх братів». (Режим доступу: https://bit.ly/2 KS7pgf)Іноземець Гійом де Боплан, який був в Україні в ХVІІ ст. писав «Вони кмітливі і проникливі, дотепні й надзвичайно щедрі, не побиваються за великим багатством, зате дуже люблять свободу, без якої не уявляють собі життя… Вони добре загартовані, легко переносять спеку й холод, спрагу й голод, невтомні в битвах, відважні. Сміливі чи, радше одчайдушні, власним життям не дорожать…» (Режим доступу: https://bit.ly/2 OA4hb3)

Номер слайду 9

Питання: Чи однаково історики оцінюють українських козаків?Чому, на вашу думку, такі протилежні оцінки? Що може впливати на зміст історичних джерел? Режим доступу до малюнку: https://bit.ly/2 OAPYD4

Номер слайду 10

Збереження історичних джерел. Уважно розгляньте фотографії. Визначте де і як зберігаються історичні джерела.

Номер слайду 11

Режим доступу: https://bit.ly/2 Bb00cx. Режим доступу: https://bit.ly/2w3 Jxkz Режим доступу: https://bit.ly/2 KSGLE2 Режим доступу: https://bit.ly/2 Ozi. Db. DРежим доступу: https://bit.ly/2 KQjhzt. Режим доступу: http://www.uaua.world/1303/

Номер слайду 12

У хмаринці зі слів визнач головне слово. Сформулюй до нього поняття. Зроби це якомога швидше. Завдання:

Номер слайду 13

Хмаринки зі слів створено за допомогою Інтернет сервісу Word Art. Режим доступу: https://wordart.com/

Номер слайду 14

Експонат. Ребус створено за допомогою Інтернет-ресурсу «Ребуси українською» © rebus1.com

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Наведіть приклади писемних джерел. Пригадайте, види письма, які ми розглядали на попередніх уроках. Писемні джерела

Номер слайду 17

Режим доступу: https://bit.ly/2w9 CQg. EРежим доступу: https://bit.ly/2w4 QMZy. Режим доступу: https://bit.ly/2n. Dy. SJu. Режим доступу: https://bit.ly/2w2w. Rd. CРежим доступу: https://bit.ly/2 Ozd. BMj

Номер слайду 18

ФотографіїФотографії, які ви побачите, були зроблені у 1920-х рр., коли Галичина входила до складу Польщі. Хто є автором фотографій – невідомо, але колекціонер зазначає, що підписи на звороті деяких фото зроблені німецькою мовою. Завдання і запитання. Розгляньте фото. Які висновки про життя галичан у 1920-х рр. ви можете зробити переглядаючи ці фотографії?Поставте запитання до змісту даних історичних джерел.

Номер слайду 19

Режим доступу: https://bit.ly/2 Mh. Wja0

Номер слайду 20

Режим доступу: https://bit.ly/2 Mh. Wja0

Номер слайду 21

Вправа «Групування»Завдання: Уважно переглянь приклади зображень. Подумайте, на скільки груп можна розділити ці зображення та за якими критеріями.

Номер слайду 22

Режим доступу: https://bit.ly/2v. HF0 EWРежим доступу: https://bit.ly/2 P6 EAQw. Режим доступу: https://bit.ly/2 P1t7 Sp. Режим доступу: https://bit.ly/2n. Ao. EJRРежим доступу: https://bit.ly/2 Owbu. ZNРежим доступу: https://bit.ly/2w2 IKQMРежим доступу: https://bit.ly/2 KQjf. Yr. Режим доступу: https://bit.ly/2w7 Hfkj. Режим доступу: https://bit.ly/2 B8e3i. NРежим доступу: https://bit.ly/2 MKjfu. JРежим доступу: https://bit.ly/2 Mk4927

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шарапенко Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
3446
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку