Презентація допоможе вчителям української мови у 7 класі під час дистанційного навчання узагальнити та систематизувати знання з теми "Дієслово".
Пригадаймо!Яка частина мови називається дієсловом?Як розрізнити дієслова недоконаного та доконаного виду?Які дієслова називають безособовими?Що таке неозначена форма дієслова (інфінітив)?Поясніть, як творимо дієслова умовного й наказового способів. Які часові форми мають дієслова?Які дієслова належать до І дієвідміни, а які - до ІІ?Які способи творення дієслів є найпоширенішими?Якими членами речення можуть бути дієслова?
Вибірково-розподільний диктант Розподілити дієслова на такі колонки: н.ф., особові форми, дієприкметник, безособові форми, дієприслівник. Н.ф. Ос. Дієприкм. Б.ф. Дієприсл. Економиш, вивчати, відтворюючи, нагромадимо, зроблений, тренуйся, іскрячий, наболіле, думати, успадковано, полито, білений, помітивши, працюючи, знати, атакуючи, допомогти.
Кодовий диктант Запишіть дієслова, складіть код диктанту за такими параметрами:1 — дієслово недоконаного виду минулого часу;2 — дієслово доконаного виду минулого часу;3 — дієслово недоконаного виду теперішнього часу. 1)Гуляєш, 2)вітаємо, 3)написав, 4)малюєш, 5)прочитав, 6)дивився, 7)читав, 8)зізнався.
Розподільний диктант Запишіть послідовно дієслова в три колонки: 1) дійсного способу; 2) умовного способу; 3) наказового способу. Усміхнись, скочується, внесіть, понесли б, організовується, дочитаймо, даруватимуть, остудила б, спілкуймося, кажи, освітлюється, вносить, відчинив би, вмикайте, днювали б, дарували, тьмянів би, дивіться. КЛЮЧ. Підкресліть у кожному слові другу букву. З підкреслених букв прочитаєте прислів’я, другою частиною якого є ≪... а зима намолотом≫.
Словниковий диктант(не з дієсловами ) Не/думати, не/знає, не/навидіти, не/має грошей, він не/має часу, не/зчутися, не/волити, не/працювати, не/зачерствіти, не/здужати, не/славити, не/здужати хворобу; не/славити, а ганьбити; не/навидіти, не/притомніти, не/ доторкнутися, не/дооцінювати.
ПОСЛІДОВНІСТЬ РОЗБОРУ ДІЄСЛОВА ЯК ЧАСТИНИ МОВИ1. Дієслово, його загальне значення.2. На яке питання відповідає.3. Початкова (неозначена) форма.4. Постійні морфологічні ознаки: вид, дієвідміна.5. Непостійні морфологічні ознаки: спосіб, час, особа, число, рід.6. Синтаксична роль (яким є членом речення).
Розберіть виділені в тексті дієслова як частину мови. Якщо ти повірив, що безсилий, тобі вже нема чого робити на цьому світі. Отже, вір у себе. Не піддавайся власній зневірі. Перемагай! Усе на світі минає, не минає тільки могутній дух людини. Якщо ти сильний духом—переможеш себе. І люди не забудуть твоєї мужності. (О. Довгий)
Гра “Правильний варіант” (усно)Прочитайте речення, вибираючи з дужок лексично правильний варіант запропонованих слів.1. Він же (переводить, переказує) громадські гроші ні за що, ні про що.2. Потрібно (перевести, переказати) гроші з одного банківського рахунку на інший. 3. Я (перевів, переказав) її слова майже дослівно. 4. Гонорар за публікацію (перевели, переказали) на мій рахунок.
4. Укажіть речення, у якому вжито дієслова майбутнього часу. A) Забіліли сніги, забіліли пухнасті, і укрили вони в білу шубу поля. Б) Буде спати зерно, щоб прокинутись в щасті, коли сонцю обійми розкриє земля. B) Засинають поля, облітає гілля, і садами по жовтому листі лине осінь в багрянім намисті. Г) Люблю дітей, та й як їх не любити.