Презентація "Узагальнення вивченого з теми "Дієслово" " 7 клас

Про матеріал

Презентація допоможе вчителям української мови у 7 класі під час дистанційного навчання узагальнити та систематизувати знання з теми "Дієслово".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дистанційна робота. Узагальнення вивченого з теми «Дієслово»

Номер слайду 2

Пригадаймо!Яка частина мови називається дієсловом?Як розрізнити дієслова недоконаного та доконаного виду?Які дієслова називають безособовими?Що таке неозначена форма дієслова (інфінітив)?Поясніть, як творимо дієслова умовного й наказового способів. Які часові форми мають дієслова?Які дієслова належать до І дієвідміни, а які - до ІІ?Які способи творення дієслів є найпоширенішими?Якими членами речення можуть бути дієслова?

Номер слайду 3

Вибірково-розподільний диктант Розподілити дієслова на такі колонки: н.ф., особові форми, дієприкметник, безособові форми, дієприслівник. Н.ф. Ос. Дієприкм. Б.ф. Дієприсл. Економиш, вивчати, відтворюючи, нагромадимо, зроблений, тренуйся, іскрячий, наболіле, думати, успадковано, полито, білений, помітивши, працюючи, знати, атакуючи, допомогти.

Номер слайду 4

Кодовий диктант Запишіть дієслова, складіть код диктанту за такими параметрами:1 — дієслово недоконаного виду минулого часу;2 — дієслово доконаного виду минулого часу;3 — дієслово недоконаного виду теперішнього часу. 1)Гуляєш, 2)вітаємо, 3)написав, 4)малюєш, 5)прочитав, 6)дивився, 7)читав, 8)зізнався.

Номер слайду 5

Прочитайте словосполучення. Від кожного дієслова поставте питання до іменника. Запишіть тільки словосполучення, що містять перехідні дієслова.

Номер слайду 6

Розподільний диктант (дієвідміни дієслів)(усно)І ІІІти, летіти, сидіти, боятися, полоти, купатися, їсти, бути, оцінювати, схотіти, кроїти, пищати.

Номер слайду 7

Розподільний диктант Запишіть послідовно дієслова в три колонки: 1) дійсного способу; 2) умовного способу; 3) наказового способу. Усміхнись, скочується, внесіть, понесли б, організовується, дочитаймо, даруватимуть, остудила б, спілкуймося, кажи, освітлюється, вносить, відчинив би, вмикайте, днювали б, дарували, тьмянів би, дивіться. КЛЮЧ. Підкресліть у кожному слові другу букву. З підкреслених букв прочитаєте прислів’я, другою частиною якого є ≪... а зима намолотом≫.

Номер слайду 8

Словниковий диктант(не з дієсловами ) Не/думати, не/знає, не/навидіти, не/має грошей, він не/має часу, не/зчутися, не/волити, не/працювати, не/зачерствіти, не/здужати, не/славити, не/здужати хворобу; не/славити, а ганьбити; не/навидіти, не/притомніти, не/ доторкнутися, не/дооцінювати.

Номер слайду 9

Творчий диктант. Від поданих спів утворіть і запишіть дієслова за допомогою префікса з- (зі-, с-). Ходити, писати, шити, губити, топтати, кидати, ховати, фантазувати, єднати, сипати, чистити, брати, вести, косити, штовхнути, їсти, хотіти, куштувати, танцювати, грати. Ка. Фе ПТа. Х

Номер слайду 10

ПОСЛІДОВНІСТЬ РОЗБОРУ ДІЄСЛОВА ЯК ЧАСТИНИ МОВИ1. Дієслово, його загальне значення.2. На яке питання відповідає.3. Початкова (неозначена) форма.4. Постійні морфологічні ознаки: вид, дієвідміна.5. Непостійні морфологічні ознаки: спосіб, час, особа, число, рід.6. Синтаксична роль (яким є членом речення).

Номер слайду 11

Нічого кращого в усьому світі не знайдеш за любов і працю (М. Стельмах).

Номер слайду 12

Розберіть виділені в тексті дієслова як частину мови. Якщо ти повірив, що безсилий, тобі вже нема чого робити на цьому світі. Отже, вір у себе. Не піддавайся власній зневірі. Перемагай! Усе на світі минає, не минає тільки могутній дух людини. Якщо ти сильний духом—переможеш себе. І люди не забудуть твоєї мужності. (О. Довгий)

Номер слайду 13

Гра “Правильний варіант” (усно)Прочитайте речення, вибираючи з дужок лексично правильний варіант запропонованих слів.1. Він же (переводить, переказує) громадські гроші ні за що, ні про що.2. Потрібно (перевести, переказати) гроші з одного банківського рахунку на інший. 3. Я (перевів, переказав) її слова майже дослівно. 4. Гонорар за публікацію (перевели, переказали) на мій рахунок.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

1. Які види має дієслово?A) теперішній і майбутній;Б) дійсний і наказовий;В) простий і складний;Г) доконаний і недоконаний.

Номер слайду 16

2. У якому рядку всі дієслова теперішнього часу?A) питати, мити, класти, буду йти;Б) перетворила, забігав, плакав, дивлюся;B) іду, колоситься, мріємо, зріють;Г) перетворюють, кохає, живе, плакатиме.

Номер слайду 17

3. Укажіть речення, у якому вжито дієслова минулого часу. A) Чую, земле, твоє дихання, розумію твій тихий сум. Б) Лягло сонце за горою, зірки засіяли. B) Бринять живою радістю ліси, як ранок спалахне на небокраї. Г) Осінь ходить, яблука золотить.

Номер слайду 18

4. Укажіть речення, у якому вжито дієслова майбутнього часу. A) Забіліли сніги, забіліли пухнасті, і укрили вони в білу шубу поля. Б) Буде спати зерно, щоб прокинутись в щасті, коли сонцю обійми розкриє земля. B) Засинають поля, облітає гілля, і садами по жовтому листі лине осінь в багрянім намисті. Г) Люблю дітей, та й як їх не любити.

Номер слайду 19

5. Виділіть рядок, у якому названо способи дієслів. A) теперішній, майбутній, минулий;Б) якісний, відносний, присвійний;B) доконаний, недоконаний;Г) дійсний, умовний, наказовий.

Номер слайду 20

6. Дієслова якого часу мають лише форму недоконаного виду: A) майбутнього часу;Б) минулого часу;B) теперішнього часу.

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Підготуватись до к.р. з теми “Дієслово”Повторити §4-17

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Бокова Аліна Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маньковська Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Маньковська Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Віталіївна Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Лісовська Оксана Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Дженкова Марія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Кравченко Валентина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
15258
Оцінка розробки
4.9 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку