Презентація "Узагальнення за розділом 3 "Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ - на початку ХХ ст."

Про матеріал
У презентації "Узагальнення до розділу "Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ - на початку ХХ ст." вміщено ребуси (історичні персоналії, поняття), тестові завдання та завдання на визначення фактів, фейків чи суджень (за проєктом "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність"). У процесі відгадування ребусів, виконання тестових завдань, розвитку критичного мислення під час визначення фейків, фактів чи суджень в учнів формуватимуться просторова, логічна, інформаційна, аксіологічна компетентності; систематизуватимуться та узагальнюватимуться знання, засвоєні у процесі опрацювання навчального матеріалу розділу 3.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії. Всесвітня історія. Розділ 3. Узагальнення§ 16-27 (І. Щупак)Підготувала: Яременко Ніна Володимирівна,вчитель історії Білоцерківського ліцею “Мала академія наук” Білоцерківської міської ради Київської обл.

Номер слайду 2

Повторюємо, узагальнюємо, систематизуємо. Зміст та Форми роботи1. Історичні персоналії, історичні поняття, терміни: відгадуємо ребуси (12хв)2. Знаємо, розуміємо, уміємо: виконуємо тестові завдання (12 хв)3. Формуємо інфомедійну грамотність (за міжнародним проєктом “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”. Визначаємо: факт, судження чи фейк (16 хв)

Номер слайду 3

УДОСКОНАЛЮЄМО КОМПЕТЕНТНОСТІХРОНОЛОГІЧНУПРОСТОРОВУІНФОРМАЦІЙНУЛОГІЧНУАКСІОЛОГІЧНУ

Номер слайду 4

1. Відгадайте історичну персоналію. Завдання1. Відгадайте ребуси

Номер слайду 5

2. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 6

3. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 7

4. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 8

5. Відгадайте історичне поняття

Номер слайду 9

6. Відгадайте історичне поняття

Номер слайду 10

7. Відгадайте історичне поняття

Номер слайду 11

8. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 12

9. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 13

10. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 14

11. Відгадайте історичне поняття

Номер слайду 15

12. Відгадайте історичну персоналію

Номер слайду 16

2. Виконайте тестові завдання

Номер слайду 17

1. Вкажіть правильну відповідь. Карикатура символізує: А. Революцію Мейдзі Б. Могутність Китайської імперії В. Колоніальний розвиток Індії Г. Напівколоніальний характер розвитку Китаю. Завдання 2. Виконайте тестові завдання. Карикатура Генрі Маєра (1898 р.)

Номер слайду 18

2. Пороховою діжкою Європи у ХІХ ст. називали: А. Країни Троїстого союзу Б. Країни Скандинавії В. Країни Балканського півострова Г. Країни Піренейського півострова

Номер слайду 19

3. Найшвидшими темпами мілітаризація відбувалась у: А. Великій Британії Б. Німеччині В. Франції Г. Італії

Номер слайду 20

4. Вкажіть рік, у якому в Російській імперії було відмінено кріпосне право: А. 1856 р. Б. 1861 р. В. 1871 р. Г. 1906 р. Г. Мясоєдов. “Читання Положення 19 лютого 18.. р.” (1873 р.)

Номер слайду 21

5. Вкажіть назву, яку дали багатонаціональній Австро-Угорській монархії: А. Клаптикова імперія Б. Велика імперія В. Багатолюдна імперія Г. Майстерня світу

Номер слайду 22

6. Вкажіть подію, з якої почалася революція в Російській імперії: А. Сорочинська трагедія Б. Кривава неділя В. Повстання на крейсері “Очаків” Г. Маніфест Миколи ІІІлля Рєпін. Маніфестація 17 жовтня 1905 р. (1907-1911)

Номер слайду 23

7. “Чесний курс” був складовою політики: А. Вільяма Гладстоуна Б. Теодора Рузвельта В. Вудро Вільсона Г. Ллойда Джорджа. Карикатура Уільяма Аллена Роджерса (1904 р.)

Номер слайду 24

8. Вкажіть назву місця компактного проживання індіанців у США: А. Ареали  Б. Колонії В. Резервації Г. Метрополії

Номер слайду 25

9. Вкажіть назву революції в Японії (друга половина ХІХ ст.: А. Синьхайська  Б. Муцухіто В. Мейдзі Г. Тайпінська

Номер слайду 26

10. Вкажіть політичні скандали, які пережила Франція наприкінці ХІХ століття: А.  "Седанська катастрофа" Б.  "Панамська афера" В.  "Справа Дрейфуса" Г. “Справа лихварів"

Номер слайду 27

11. Вкажіть причини економічного піднесення США (три відповіді): А. Завершення будівництва першої трансконтинентальної залізниці, стрімке збільшення довжини залізниць Б. Приєднання колоніальних територій В. Зростання чисельності робітників за рахунок емігрантів з Європи Г. Високі мита на імпорт готової продукції і повна свобода для припливу іноземних капіталів. Д. Обмеження діяльності іноземних компаній. Е. Вивезення капіталу в країни Азії та Африки

Номер слайду 28

12. Встановіть хронологічну послідовність подій: А. Проголошення Німецької імперії Б. Утворення Австро-Угорської монархії В. Завершення Столипінської реформи Г. Франко-Прусська війна. Полонений Наполеон ІІІ розмовляє з Бісмарком  після битви при Седані (худ. Вільгельм Кампгаузен, 1878 р.)А. Вернер. Проголошення Німецької імперії у Версалі

Номер слайду 29

13. Вкажіть зайве у кожному логічному рядку, відповідь обґрунтуйте: А. Адольф Тьєр, Наполеон ІІІ, Седанська катастрофа,Паризька комуна, Третя республіка, фритредерство, П. Мак-Магон. Б. Жюль Греві, В. Гладстон, Б. Дізраелі, “Земельна ліга”, Вікторіанська епоха, лейбористська партія, гомруль. В. Сегрегація, антитрестівське законодавство, расова дискримінація, Дж. Рокфеллер, тайпіни, Дж. Морган, експансіонізм, Ку-клукс-клан. 

Номер слайду 30

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожна команда отримує аркуш із надрукованими твердженнями1. Великі реформи в Росії проведені у першій половині ХІХ ст.2. Бісмарку приписують слова про те, що “угоди, підписані Росією, не варті паперу, на якому вони підписані”.3. Перший трактор із двигуном внутрішнього згорання створили британські інженери4. В останній третині ХІХ ст. зароджуються нові форми виробничих об'єднань - концерни, картелі, синдикати, трести.5. А. Дрейфус - зрадник Франції6. На початку ХХ ст. Франція стала першою колоніальною державою світу: першим місцем їй поступилась Велика Британія. Завдання 3. Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо.

Номер слайду 31

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожна команда отримує аркуш із надрукованими твердженнями7. Великі реформи в Росії були проведені у першій половині ХІХ ст.8. У російських ЗМІ однією з популярних цитат є така: Бісмарк заявляв: «Необхідно не лише відірвати, але й протиставити Україну Росії, нацькувати дві частини одного народу і спостерігати, як брат убиватиме брата».9. Після франко-прусської війни Німеччина зміцнила свої позиції в Європі10. Петро Столипін був політиком більшою мірою демократичним, аніж реакційним. Завдання 3. Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо.

Номер слайду 32

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожна команда отримує аркуш із надрукованими твердженнями11. Сіньхайська революція 1911-1913 рр. так називається тому, що китайською мовою 1911 рік називався “сіньхай”.12. Молодотурецька революція (1908), революція в Ірані (1905-1911), Сіньхайська революція (1911-1913 рр.) започаткували пробудження АзіЇ 13. Австрійська імперія перетворилась на дуалістичну монархію 15 березня 1867 р.14. Олександр ІІ дотримувався ліберальних поглядів, розумів необхідність реформ, тому й відмінив кріпосне право 1861 р. 15. Маньчжурська монархія була повалена у 1912 р. Завдання 3. Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо.

Номер слайду 33

Підбиваємо підсумки історичних змагань (5 хв)Команда 1 – …. балів. Команда 2 – … балів. Команда 3 – … балів. Команда 4 – … балів. Команда 5 – … балів. Команда 6 – … балів Оцінка кожному учню – середнє арифметичне суми набраних командою балів за три завдання

Номер слайду 34

Використані джерела1. Генератор ребусів. URL: http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%D2%C5%D1%D2%C8&skip=2&mode=12. Зображення: картинки в Google3. Вправа “Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо” (реалізація міжнародного проєкту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”)4. Щупак І. Я. Всесвітня історія: підручник для 9 кл. загальноосв. навч. закл. / І. Я. Щупак. – К. : УОВЦ «Оріон», 2017. – 208 с.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Успенський Дмитро
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Яременко Ніна
Пов’язані теми
Всесвітня історія, 9 клас, Презентації
Інкл
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Щупак І.Я.)
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
1074
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку