Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії. Всесвітня історія. Розділ 3. Узагальнення§ 16-27 (І. Щупак)Підготувала: Яременко Ніна Володимирівна,вчитель історії Білоцерківського ліцею “Мала академія наук” Білоцерківської міської ради Київської обл.
Повторюємо, узагальнюємо, систематизуємо. Зміст та Форми роботи1. Історичні персоналії, історичні поняття, терміни: відгадуємо ребуси (12хв)2. Знаємо, розуміємо, уміємо: виконуємо тестові завдання (12 хв)3. Формуємо інфомедійну грамотність (за міжнародним проєктом “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”. Визначаємо: факт, судження чи фейк (16 хв)
11. Вкажіть причини економічного піднесення США (три відповіді): А. Завершення будівництва першої трансконтинентальної залізниці, стрімке збільшення довжини залізниць Б. Приєднання колоніальних територій В. Зростання чисельності робітників за рахунок емігрантів з Європи Г. Високі мита на імпорт готової продукції і повна свобода для припливу іноземних капіталів. Д. Обмеження діяльності іноземних компаній. Е. Вивезення капіталу в країни Азії та Африки
12. Встановіть хронологічну послідовність подій: А. Проголошення Німецької імперії Б. Утворення Австро-Угорської монархії В. Завершення Столипінської реформи Г. Франко-Прусська війна. Полонений Наполеон ІІІ розмовляє з Бісмарком після битви при Седані (худ. Вільгельм Кампгаузен, 1878 р.)А. Вернер. Проголошення Німецької імперії у Версалі
13. Вкажіть зайве у кожному логічному рядку, відповідь обґрунтуйте: А. Адольф Тьєр, Наполеон ІІІ, Седанська катастрофа,Паризька комуна, Третя республіка, фритредерство, П. Мак-Магон. Б. Жюль Греві, В. Гладстон, Б. Дізраелі, “Земельна ліга”, Вікторіанська епоха, лейбористська партія, гомруль. В. Сегрегація, антитрестівське законодавство, расова дискримінація, Дж. Рокфеллер, тайпіни, Дж. Морган, експансіонізм, Ку-клукс-клан.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожна команда отримує аркуш із надрукованими твердженнями1. Великі реформи в Росії проведені у першій половині ХІХ ст.2. Бісмарку приписують слова про те, що “угоди, підписані Росією, не варті паперу, на якому вони підписані”.3. Перший трактор із двигуном внутрішнього згорання створили британські інженери4. В останній третині ХІХ ст. зароджуються нові форми виробничих об'єднань - концерни, картелі, синдикати, трести.5. А. Дрейфус - зрадник Франції6. На початку ХХ ст. Франція стала першою колоніальною державою світу: першим місцем їй поступилась Велика Британія. Завдання 3. Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожна команда отримує аркуш із надрукованими твердженнями7. Великі реформи в Росії були проведені у першій половині ХІХ ст.8. У російських ЗМІ однією з популярних цитат є така: Бісмарк заявляв: «Необхідно не лише відірвати, але й протиставити Україну Росії, нацькувати дві частини одного народу і спостерігати, як брат убиватиме брата».9. Після франко-прусської війни Німеччина зміцнила свої позиції в Європі10. Петро Столипін був політиком більшою мірою демократичним, аніж реакційним. Завдання 3. Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожна команда отримує аркуш із надрукованими твердженнями11. Сіньхайська революція 1911-1913 рр. так називається тому, що китайською мовою 1911 рік називався “сіньхай”.12. Молодотурецька революція (1908), революція в Ірані (1905-1911), Сіньхайська революція (1911-1913 рр.) започаткували пробудження АзіЇ 13. Австрійська імперія перетворилась на дуалістичну монархію 15 березня 1867 р.14. Олександр ІІ дотримувався ліберальних поглядів, розумів необхідність реформ, тому й відмінив кріпосне право 1861 р. 15. Маньчжурська монархія була повалена у 1912 р. Завдання 3. Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо.
Використані джерела1. Генератор ребусів. URL: http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&slovo=%D2%C5%D1%D2%C8&skip=2&mode=12. Зображення: картинки в Google3. Вправа “Визначаємо: факт, судження, фейк чи історичний міф? Обґрунтовуємо” (реалізація міжнародного проєкту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”)4. Щупак І. Я. Всесвітня історія: підручник для 9 кл. загальноосв. навч. закл. / І. Я. Щупак. – К. : УОВЦ «Оріон», 2017. – 208 с.