Презентація "Узагальнючий урок з теми надклас Риби"

Про матеріал

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми "Надклас Риби" шляхом використання інноваційних методів креативного розвитку учнів; сприяти розширенню кругозору учнів і розвитку інтересу до вивчення біології, показати різноманітність риб, їх пристосованість до життя в різних умовах водного середовища; підвести учнів до висновку про необхідність їх охорони, раціонального використання.

Примітка: в презентації налаштована анімація, що дає змогу учасникам навчально-виховного процесу зразу побачити відповіді на деякі конкурсні запитання.

Вчитель повинен демонструвати слайди та їхній зміст поступово, щоб випадково не відкрити відповіді на запитання, на які учні ще не дали відповіді.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнюючий урок з теми “ Надклас Риби ”ІПідготувала: Вчитель біології Лукавецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів Попеску Сільвія Вікторівна

Номер слайду 2

На цьому етапі команди повинні привести екіпіровку корабля в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, запастися паливом, харчами, прісною водою, медикаментами, спорядженням. Щоб усе отримати потрібно дати відповіді на на запитання. Запитання 1 – заправка паливом. Запитання 2 – харчіЗапитання 3 – прісна вода. Запитання 4 – медикаменти. Запитання 5 – спорядження. Старт

Номер слайду 3

Завдання команді 1. Завдання 1: В неї пилка в роті є. У воді вона живе. Всіх лякала, всіх ковтала. А тепер в казан попала. Завдання 2: На дні, де тихо й прохолода,Лежить вусатая колода. Завдання 3: Де відкладає ікру річковий вугор?Завдання 4: Чи всі риби відкладають ікру?Завдання 5: Яка риба має назву стародавньої холодної зброї?

Номер слайду 4

Завдання команді 2. Завдання 1: Водою їхали пани, На них срібні жупани, Хоч жупани лата на латі, Панам раді в кожній хаті. Завдання 2: Великий забіяка у воді живе, Кістки на спині – і щука не ковтне. Завдання 3: Які риби мають зброю на носі? Завдання 4: Яку рибку застосовують для боротьби з малярією? Завдання 5: У якої риби очі з одного боку?

Номер слайду 5

Перехід з Чорного до Середземного моря. Завдання команді 11. Яку роль відіграють парні плавці кісткових риб? 2. Про що може розповісти луска риб? 3. З чого складається хребет риб?4. Які органи входять до складу травної системи риб? 5. Яку роль відіграє плавальний міхур риб?6. Яку роль відіграють зяброві тичинки? 7. Що таке бічна лінія. Яку функцію вона виконує? 8. Яких прохідних риб ви знаєте? 9. За якими ознаками надклас риби поділяють на класи Хрящові та Кісткові риби? 10. Назвіть риб, що входять до ряду Осетроподібні. Завдання команді 2 Яку роль відіграють непарні плавці кісткових риб? Яке значення мають форма та покрив тіла риб для життя цих тварин у воді? Як за формою тіла риб можна визначити їх спосіб життя?З яких відділів складається череп кісткових риб? чим відомі дводишні риби? Які органи чуттів наявні у риб? Які органи входять до складу видільної системи риб?Скільки камер має серце риб і скільки в них кіл кровообігу?Як риби проявляють турботу про потомство. Наведіть приклади. Які сезонні явища відбуваються у житті риб і що їх зумовлює? Назвіть риб, що входять до складу ряду Лососеподібні.

Номер слайду 6

ВідповідіЗавдання команді 11. Яку роль відіграють парні плавці кісткових риб? (стерно глубини)2. Про що може розповісти луска риб? (вік риб)3. З чого складається хребет риб? (хребців)4. Які органи входять до складу травної системи риб? (рот-ротоглоткова порожнина-стравохід-шлунок-кишечник, підшлункова залоза, печінка)5. Яку роль відіграє плавальний міхур риб?6. Яку роль відіграють зяброві тичинки? (цідильний апарат)7. Що таке бічна лінія. Яку функцію вона виконує? ( канальні в шкірі з боків тіла, з’єднані отворами з навколишнім середовищем. Відчуває відбиття води від навколишніх предметів)8. Яких прохідних риб ви знаєте? (осетри,горбуша, лососі, річковий вугор)9. За якими ознаками надклас риби поділяють на класи Хрящові та Кісткові риби? (хрящові риби поширені винятково в солоних водоймах, їх скелет хрящовий, відсутні зяброві кришки, плавальний міхур, запліднення внутрішнє, розвиток прямий)10. Назвіть риб, що входять до ряду Осетроподібні (осетри, якот, білуга, стерлядь, бістер, севрюга) Завдання команді 2 Яку роль відіграють непарні плавці кісткових риб? (органи рівноваги)Яке значення мають форма та покрив тіла риб для життя цих тварин у воді? Як за формою тіла риб можна визначити їх спосіб життя?З яких відділів складається череп кісткових риб? (мозковий відділ, кістки щелеп і зябрових дуг)чим відомі дводишні риби? (є зябра та легені – порожнисті міхури, з’єднані з стравоходом)Які органи чуттів наявні у риб? (очі, органи нюху, слуху, бічна лінія)Які органи входять до складу видільної системи риб? (нирки- сечоводи, сечовий міхур)Скільки камер має серце риб і скільки в них кіл кровообігу?( 2 камери, 1 коло кровообігу)Як риби проявляють турботу про потомство. Наведіть приклади.( Риба місяць – 300млн. ікринок, карепрокт камчатськиу відкладає ікру під панцир краба, самець триголової колючки будує гніздо, гірчак вводить ікру у мантійну порожнину двостулкових молюсків)Які сезонні явища відбуваються у житті риб і що їх зумовлює? (Нерест, після нерестовий нагул, зимівля»Назвіть риб, що входять до складу ряду Лососеподібні. (кета, форель, горбуша, сьомга, харіус, лосось)

Номер слайду 7

Не так давно я, пропливаючи біля о. Гренландія, зустрів чудо-юдо рибу кит, яка плавала в морі. Мені пощастило побачити, як цей гігант відкладає великі ікринки, що плавали склеєні в ланцюжки. Біля кита кружляли його супутники – латимерії, вони вистрибували з води і перелітали на великі відстані за допомогою грудних плавців, що були ніби крила. Я добре роздивився луску латимерії – вона така, як в акули. Латимерія з великим апетитом поїдала саргасум, якого багато біля берегів Гренландії. Відповіді: 1. кит не риба і він не відкладає ікру.2. Латимерії глибоководні риби і знайдені вони були біля узбережжя Африки, а не Гренландії. 3. Луска латимерії не схожа на луску акули. 4. Латимерія живиться каракатицями, кальмарами, глибоководними рибами. 5. Саргасум зустрічається в Саргасовому морі, а не біля берегів Гренландії . Зустріч з бароном Мюнхаузеном в Атлантичному океані(Команди виправляють біологічні помилки у тексті)

Номер слайду 8

Зустріч з кораблями-піратами у водах Карибського моря(Команди грають в гру “морський бій” ){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Республіка12345678910

Номер слайду 9

Зустріч з черепахою Тортилою біля Галапагоських островів і її завдання командам. Завдання команді 1 Назву якого європейського міста треба прочитати справа на ліво, щоб одержати російську назву риби? (Милан-налим)Завдання команді 2 Де відкладає ікринки річковий вугор? (Саргасове море)

Номер слайду 10

Зустріч з капітаном Врунгелем з яхти «Біда»(Щоб отримати назви риб, потрібно в слова вставити пропущені літери) Білу а, в б а, н л м, Суд к, к рась, б чок,Тріск , й рж, п ітка,Лепід си ен, пр топер, лати ерія.

Номер слайду 11

Мандрівка через коралове море. Заголовок. Запитання 1. Тіло цієї рибки вкрите гострими шипами – видозміненою лускою. У момент небезпеки вона швидко заковтує повітря, черевце роздувається, і риба перетворюється на колючу кулю, схожу на їжака. Яка її назва?Запитання 2. В Індонезії із цими рибками проводять цікаві змагання. Вони є майже в кожному акваріумі. Живиться рибка комахами, які літають над водою, биваючи їх струменем води. Вона справжній снайпер. Що це за риба?Заголовок. Заголовок. Запитання 3. Що ж це за дивні рибки, що можуть літати? Такі рибки зазвичай двокрилі, водяться в тропічних і помірних водах Тихого, Атлантичного й Індійського океанів. Зазвичай риба пролітає над водою 100-150м. Яка назва цієї риби?

Номер слайду 12

Зустріч з морським чудовищем. Задача для команди 11. Визначте, скільки живуть ці риби, якщо відомо, що білуга може дожити до 100 років, тріска – у чотири рази менше, а тривалість життя сома дорівнює різниці між тривалістю життя білуги і тріски. Задача для команди 22. Установіть чемпіона з плавання серед прісноводних риб, якщо відомо, що карась плаває зі швидкістю 13 км/год, марена – на 6 км/год швидше, щука – на 11 км/год повільніше, ніж карась і марена разом, а форель – на 11 км/год швидше, ніж щука.

Номер слайду 13

Умови конкурсу: кожен капітан повинен виступити з невеличкою доповіддю: «Чому необхідно захищати мешканців підводного світу нашої планети». «Конкурс капітанів»

Номер слайду 14

Наші кораблі біля берегів Північної Америки«Закони США» дітям роздається паперовий варіант законів . Даний слайд створений для перевірки)(Умови конкурсу: учні малюють те, що написано у даних законах. Учасники команди суперниці повинні відгадати про що йдеться)Закони для команди 1 Заборонено рибалити, сидячи на верблюді. Не можна прив’язувати морського коника до каменів. Заборонено полювати на акул з літака. Не можна стріляти в летючих риб з лука. Закони для команди 2 Заборонено полювати на рибу-пилу з підводного човна. Заборонено кидатися бичками і окунями. Не можна гладити морського кота – хвостокола. Не можна кататись на рибі парусникові.

Номер слайду 15

У пошуках скарбів. Щоб отимати карту острова скарбів командам потрібно відповісти на запитання конкурсу “Риби рекордсмени”Завдання команді І: Найбільша риба . (Китова акула)Найбільша тривалість життя серед риб. (Білуга)Найбільш швидкі риби. (Меч-риба, марлін, парусник)Найстійкіша до морозу риба.(Далія) Завдання команді ІІ: Завдання команді ІІ: Найбільша річкова риба. (Сом)Найбільша плодючість серед мешканців океану (Риба місяць)Найбільш довгий родовід має риба . (Латимерія)Найбільш теплолюбна риба. (Луканія)

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку