Канали сприйняттяІснують п’ять основних каналів сприйняття інформації — зір, слух, нюх, смак, дотик. Але у кожної людини ці канали мають різну силу.
Номер слайду 4
Одні найбільше інформації сприймають очима. Таких людей називають візуалами. Їм треба все побачити на власні очі або прочитати про це в книжці. Другі найкраще засвоюють інформацію на слух. Це — аудіали. Їм набагато легше послухати пояснення або перепитати, ніж прочитати матеріал у підручнику. Треті отримують найбільше інформації через тілесні відчуття: дотик, нюх і смак. Їх називають кінестетиками.
Номер слайду 5
Ми сприймаємо інформацію через усі органи чуття. З’ясувати, який канал сприйняття є головним для нас, можна в результаті простого експерименту. Експеримент— заплющте очі. Уявіть собі море. Які образи виникли? У якій послідовності виникали відчуття? Спочатку побачив картинку, почув плескіт хвиль чи відчув, як вони торкаються тебе? Висновок. Якщо побачив картинку - ти «глядач», твій головний вид сприйняття - зоровий; якщо почув плескіт хвиль - «слухач», твій головний вид сприйняття - слуховий, якщо відчув, як хвилі торкаються тебе, - «діяч», твій головний вид сприйняття - дотиковий. Обговоріть:
Номер слайду 6
Активне слухання. Незалежно від того, хто ми — аудіали, візуали чи кінестетики, кожному/кожній з нас необхідне уміння слухати. Процес слухання складається принаймні з трьох кроків: зосередження, розуміння і запам’ятовування.
Номер слайду 7
Крок 1. Зосередитися — означає бути уважними. Якщо розповіді учителя/учительки цікава, зосередитися легко. Та щоб стати добрим слухачем/слухачкою, слід навчитися зосереджуватися і на тому, що вам не дуже цікаве. Треба зробити зусилля і прислухатися до поясненя. Якщо за типом сприйняття ви візуали, доцільно в цей час робити короткі записи (конспект).
Номер слайду 8
Крок 2. Зрозуміти — означає правильно розшифрувати інформацію. Іноді нерозуміння виникає через вживання незнайомих слів або нечітке пояснення. Ніколи не соромтеся запитати: «Що означає це слово?» або перепитайте те, чого не зрозуміли. Вчителі будуть задоволені, що їх слухають, цікавляться темою, і пояснять незрозумілі моменти.
Номер слайду 9
Крок 3. Запам’ятати — означає зберегти інформацію у пам’яті. Якщо вчитель/вчителька називає, наприклад, дату, прізвище або номер вправи, повторіть їх подумки, три, чотири рази або запишіть у щоденник. Інакше можна забути це вже за 20 секунд.
Номер слайду 10
Попрацюємо у парах:
Номер слайду 11
На допомогу пам’ятіНавички запам’ятовування мають для навчання неабияке значення. Адже скільки всього необхідно знати напам’ять! Та не засмучуйтеся. Пам’ять у вашому віці здатна творити дива. А якщо їй трохи допомогти, то процес запам’ятовування перетвориться на веселу забаву. Ось кілька порад, як це зробити.
Номер слайду 12
Прийоми для запам’ятовування (мнемонічні прийоми)• Для запам’ятовування імен, дат, іншомовних слів, термінів або правил робіть картки. Наприклад, з одного боку пишіть слово українською, а з другого — іноземною. З одного боку пишіть дату, а з другого — подію. З одного боку — запитання, а з другого — відповідь. Носіть картки з собою, переглядайте у довільному порядку. Ви й незчуєтеся, як усе вивчите.• Не повторене протягом 24 годин забувається. Тому домашні завдання найкраще виконувати того дня, коли їх задано: ви ще багато пам’ятаєте із того, чого навчилися на уроці. • Спочатку постарайтеся зрозуміти правило, а потім учіть його напам’ять. Зубріння без розуміння є неефективним. • Дехто найкраще запам’ятовує перед сном. Якщо кілька разів прочитати на ніч вірш, то вранці вже непогано знатимете його. • Інші, навпаки, можуть учити напам’ять тільки зранку, до 12 години. • Вірші мають ритм. Тому, коли вчите вірш, пориньте у його ритм. Можна підспівувати або підтанцьовувати в такт.
Номер слайду 13
Які ще методи запам’ятовування ви знаєте? • Пошукайте в інтернеті й поділіться з друзями своїми секретами запам’ятовування. • Перейдіть за QR-кодом і потренуйте свою пам’ять за допомогою вправи про дорожні знаки.
Номер слайду 14
Як підготуватися до контрольної?За кілька днів до контрольної • Щоранку, прокинувшись, і перед сном налаштовуйтеся на успіх. Уявіть, як почуватиметеся, отримавши високу оцінку, як радітимуть за вас друзі, як хвалитимуть рідні. • Готуйтеся! Не дозволяйте собі отримати погану оцінку через лінощі.• Перегляньте підручник, визначте слабкі місця у своїх знаннях. Розберіться з цим самостійно або зверніться по допомогу. • Поверніться до своїх записів. Допишіть те, чого не вистачає. Носіть картки з собою і переглядайте їх у вільну хвилину. • Працюйте у парі: один запитує, другий відповідає. Напередодні контрольної • Не засиджуйтеся допізна. Перед сном скажіть собі: «Я зробив (зробила) усе, що міг (могла). Більше від мене нічого не залежить. Якщо я провалюся, мені буде прикро, але я це переживу». У день контрольної • Обов’язково поснідайте. • Не спілкуйтеся з тими, хто нервує. Паніка заразна. • Не повторюйте матеріал до останньої хвилини. Щоб розслабитися, подумайте, як буде добре, коли все скінчиться.
Номер слайду 15
Домашнє завдання: Опрацюйте п. 11 «Учимося вчитися». Перегляньте презентацію за темою. Виконайте «Мозаїку завдань» на с.89
Номер слайду 16
Джерела https://www.google.com/search?qhttps://learningapps.org/watch?v=ppatkjuon21https://pidruchnyk.com.ua/1707-zdorovia-bezpeka-ta-dobrobut- voroncova-5-klas.html