Мета проєкту – дослідження:
Дослідити стан поширення горицвітів на території с. Миколаївка Софіївського району Дніпропетровської області;
визначити причини зникання;
розробити екологічний міні-проєкт по збереженню видів рослин та відновлення ареалу їх поширення.
Систематика Домен: Еукаріоти (Eukaryota) Царство: Зелені рослини (Viridiplantae) Відділ: Streptophyta Надклас: Покритонасінні (Magnoliophyta) Клас: Еудікоти (Eudicots) Порядок: Жовтецевоцвіті (Ranunculales) Родина: Жовтецеві (Ranunculaceae) Рід: Горицвіт (Adonis) Вид: Горицвіт волзький Біноміальна назва Adonis wolgensis Steven ex DC.
Структура дослідження: Зібрати інформацію про горицвіт. Закріпити знання про їх біологічні особливості та екологічні фактори розвитку, значення для природи та в житті людини. Розкрити питання необхідності та доцільності їх охорони. Провести моніторинг популяцій свого регіону. Здійснити природоохоронну пропаганду серед населення (шляхом випуску листівок) Провести конкурс малюнків та плакатів у школі. Практикувати введення горицвітів в культуру шкільної ндд, в озеленення власних садиб як засіб пропаганди ідеї захисту цих рослин.
Горицвіт весняний Народна назва: чорногорка, чортове око. Багаторічна трав'яниста рослина з жовтим коротким кореневищем і кількома прямостоячими стеблами, густо вкритими листям, з притиснутими гілочками. Листя в контурі широкояйцевідне, пальчаторозсічене на вузькі, лінійні, цілокрайні сегменти. Квітки поодинокі, яскраво-жовті, з 10-20 пелюстками. Плід - горішок. Всі види горицвіту - отруйні рослини! Поширення. Виростає в разнотравних степах, узліссях лісів у степовій і лісостеповій зонах УкраїниХімічний склад. У траві містяться серцеві глікозиди (0,7%), адонітоксин, цимарин, К-строфантин-β, (утворюється при повільній сушці з цимарину) та іншію Виявлені також флавоноїди, сапоніни, в коренях - кумарини. Застосування у медицині: препарати горицвіту заспокоюють нервову систему.
Що ми зробили : Засвоїли правила поводження у природі. А саме: милуйся, але не зривай. Прибери, не сміти, не палити . Навчився сам – навчи інших. Оберігай і розмножуй сам вдома та на шкільній НДД. Склали програму дій: - Скласти карту поширення; -Проведення щорічного моніторингу (облік кількості екземплярів, поява чи усунення сприятливих/негативних для поширення екологічних факторів тощо); - Пересадження окремих екземплярів; -Контроль за процесом його адаптації у нових умовах та на новій місцевості. -Організація щорічних екологічних акцій Літні завдання :створювати міні-проекти природоохоронного характеру. Слідкувати недопускати знищенням