11 кл мист 40 Вербицький Вахнянина Нижанківського Січинського Ревуцького Лятошинського Людкевича Барвінський Музика для дітей Косенка 4 04 2022 Михайло Вербицький (1815—1870)— один із перших композиторів-професіоналів Галичини. Фундатор Перемишльської композиторської школи священик → духовна музика в західноєвропейських традиціях.
На хвилі піднесення українського патріотичного і духовного життя на Галичині в 60-х роках XIX ст. в львівському журналі надруковано вірш «Ще не вмерла Україна»→ вірш сподобався М. Вербицькому патріотичним змістом, легкістю форми→ поклав на музику спочатку як солоспів у супроводі гітари→ зробив із пісні-солоспіву хорову композицію.
→ у напрямі модернізму найяскравіше→ в його опері «Золотий обруч» у європейському стилі на основі національних музичних традицій→ з Другої симфонії, в музиці Лятошинського→ відчутні є героїчні образи, поєднані з інтонаціями українського фольклору→ п’ять симфоній, сюїти, симфонічні поеми, твори для фортепіано з оркестром, для духового оркестру, романси, обробки народних пісень
— послідовник творчих методів М. Лисенка і М. Леонтовича нерозривного злиття музичного фольклору з досягненнями професійної музики кінця XIX ст. Л. Ревуцький — автор творів великих музичних форм→ соната для фортепіано, дві симфонії, два концерти для фортепіано. Камерні інструментальні твори композитора→ свіжістю музичної мови й оригінальними технічними прийомами. → кантата «Хустина»→ обробки народних пісень для голосу з фортепіано. До золотого фонду української класики→ Друга симфонія і фортепіанний концерт Л. Ревуцького — перші значні твори цих жанрів в українській музиці.→ хорові жанри. → по-новому трактує фольклор: народні мелодії не цитуються, а наразі створюються оригінальні музичні образи у фольклорному дусі.
Станіслав Людкевич (1879—1979). — видатний український композитор, музикознавець, фольклорист і педагог, один із організаторів Вищого музичного інституту імені М. Лисенка у Львові— майстер великих музичних форм, в царині вокально-симфонічної музики→ чотиричастинна кантата-симфонія «Кавказ» на вірші однойменної поеми Т. Шевченка→ кантата «Заповіт», написана до 120-річчя від дня народження Кобзаря.
Пам'ятник на могилі С. Людкевича. Львів→ симфонічні поеми, опера «Довбуш», фортепіанні та скрипкові концерти, → хорові композиції, обробки народних пісень, солоспіви та ін.→ вокально-симфонічний жанр → драматичні і трагедійні образи, ідеї бунтарства і нескореності→ образ Прометея у кантаті-симфонії «Кавказ» за поезією Т. Шевченка→ масштабні композиції із контрастами й наскрізним розвитком.
Василь Барвінський (1888—1963),Скульптор Василь Одрехівський. Бюст В. Барвінського — композитор, піаніст, музичний критик, педагог, диригент, провідний діяч Союзу українських професійних музик.→ відчутні мотиви імпресіонізму→ вокально-інструментальні етнографічні картини «Українське весілля», → хорові твори а капела «Шевченкова хата» й «Колосися, ниво», → солоспіви для голосу в супроводі оркестру → майстер інструментальних мініатюр → камерно-інструментальна спадщина для різних складів (тріо, квартет, квінтет)→ створив власний витончений стиль.
Віктор Косенко (1896 -1938)— видатний український композитор, піаніст→ неперевершений лірик → представник напряму неокласицизму початку XX ст.→ вокальна, камерна й симфонічна творчість сповнена романтичних інтонацій народної пісні. → десятки творів→ до золотого фонду української фортепіанної музики. → органічне поєднання досягнень західноєвропейської та вітчизняної професійної музики, творче переосмислення національного фольклору.→ автор «Героїчної увертюри» для симфонічного оркестру, Концерту для фортепіано з оркестром, камерних інструментальних творів, 24 дитячих п’єс, хорових композицій, романсів, пісень, обробок українських народних пісень.
Основоположником дитячого фортепіанного репертуару в українській музичній культурі став Віктор Косенко (1895-1938). Ще з часів Й.-С. Баха, В.-А. Моцарта, Р. Шумана, П. Чайковського існувала традиція писати музику спеціально для дітей. → У ХХ ст. її продовжили К. Дебюссі, С. Прокоф’єв, Б. Барток.
Фортепіанний цикл «24 дитячі п’єси» → яскравий і радісний світ дитинства→ різноманітні за тематикою і настроями твори→ наспівні «Колискова» і «Мелодія», таємничо-загадкові «Казочка» і «Балетна сценка», веселі та швидкі «Дощик» і «За метеликом», пейзажні п’єси «На галявині» й «Пастораль»→ вперше в українській музиці ввів у практику навчання учнів усі 24 тональності→ зразок поєднання професійної майстерності та розуміння психології дитини, її життєвих інтересів і мрій.
хоровий диригент і засновник музичного видавництва «Бібліотека музикальна»Остап Нижанківський (1863 — 1919) Найповніше реалізував себе в традиційних для галицької музики жанрах — духовних і світських хорах, солоспівах, вокальних ансамблях, обробках народних пісень (українських, інших слов'янських народів), які збирав у окремі «В'язанки».
• організатор музичної школи та видавництва у СтаніславіДенис Січинський (1865—1909);український композитор і хоровий диригент, перший професор музики у Королівстві Галичини та Володимирії, музично-громадський діяч, педагог. Автор музики до пісні-маршу «Не пора», одного з найпопулярніших українських гімнів початку XX століття на слова Івана Франка.