Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Світ людини і природи. Точність і лаконізм описів природи
Номер слайду 2
Повторення понять «оповідання», «оповідач», «пейзаж» Оповідання – невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажа. Оповідач – різновид літературного суб’єкта, особа, вимислена автором, від її імені в художньому творі автор оповідає про події та людей. Оповідач провадить оповідь від першої особи. Пейзаж – художній опис природи.
Номер слайду 3
https://www.youtube.com/watch?v=c-Pn. LDVTAf. U
Номер слайду 4
Гостре око письменника помічає у звичайних, буденних обставинах незвичайне, на що байдужа людина могла б і не звернути уваги. П. Засенко
Номер слайду 5
«Гронування» (робота у зошитах)- Які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово «дивак»?
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Бесіда евристична- Визначте тему оповідання. Як назва твору пов’язана з темою? За що Олесь любить зиму? Що ввижалося йому, коли розглядав дно річки? Що здивувало хлопчика в бору?- В чому проявилися дивацтва хлопчика?Яку ідею втілює письменник? Хто виступає оповідачем? - Ви можете стверджувати, що автор був лаконічним у своїй оповіді? - Який пейзаж вам найбільше сподобався? Чому?Що це за забавка гнути подушки? Чому Олесь не брав участі у цій забавці? - Чи буде Олесь товаришувати з Федьком? Доведіть своє судження прикладами з тексту.
Номер слайду 9
І. Тема: зображення допитливого, чуйного, доброго хлопчика Олеся, його жагу до пізнання загадкового світу природи. ІІ. Ідея: уславлення єдності природи і людини, гідної поведінки Олеся, як особистості. ІІІ. Жанр: автобіографічне оповідання. Доведіть, що даний твір є автобіографічним оповіданням. (ОВ: За жанром цей твір є оповіданням, оскільки він має всі притаманні йому особливості:прозова форма;невеликий обсяг;невелика кількість дійових осіб;зображується невеликий проміжок часу – 1 день;розповідний характер твору). ІV. Проблеми, порушені у творі: єдності людини і природи; добро і зло; духовної краси особистості.