Презентація "Відмінювання іменників"

Про матеріал
В українській мові іменники змінюються за відмінками, що необхідно для зв'язку іменника з іншими словами у реченні. ЛЕГКО І ЦІКАВО ВИВЧАТИ ВІДМІНКИ У ВІРШОВАНІЙ ФОРМІ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВІДМІНЮВАННЯІМЕННИКІВ

Номер слайду 2

Іменники предмети називають,На питання хто? що?залюбки відпо­відають.Іменники різні бувають:Є живі — це хто?А неживі — це що?Якщо один — це однина,Якщо багато — множина. Дітям пам'ятати слід,Що іменник має рід: Чоловічий — значить він,А жіночий рід — вона,Є й середній рід — воно. Де не глянь,— іменник всюди,Його найбільш вживають люди.

Номер слайду 3

Жили на світі 7 братів. Кожний займався своєю справою,кожен знав своє місце: перший називав предмет, другий говорив про те, кого чи чого немає, третій віддавав усе, що мав, четвертий знаходив, п’ятий керував усім, шостий – на місце ставив, а сьомий десь бродив по світу, шукав щастя-долі. Посварилися одного разу брати, не помирилися за місце у ряду. От і вирішив той, що на місце ставить, питання так: дав братам слово, поміняв їх місцями і загадав виконати звичну роботу – провідміняти слово. Та не тут-то було! Бо ж перший брат, який дає початок, зійшов майже на кінець ряду. От і не йде справа! Довго сварилися брати, аж поки із далеких мандрів не повернувся найменший брат і почав закликати всіх до порядку. Зрозуміли брати, що у кожного з них є своє місце, свої питання, свої завдання. Що ж це за брати такі?

Номер слайду 4

У першого , називного відмінка, завдання називати предмети чи явища; у другого, родового відмінка, - говорити про те, кого чи чого немає; у третього, давального, - віддавати усе, що має; у четвертого, знахідного відмінка, - знаходити; у п’ятого, орудного, - керувати; у шостого, місцевого, - на місце ставити; а сьомий брат – кличний відмінок – став закликати усіх братів до порядку. З того часу живуть брати відмінки дружно і завжди підтримують порядок.

Номер слайду 5

ВІДМІНКИ НАЗИВНИЙ ХТО? ЩО?РОДОВИЙ КОГО? ЧОГО?ДАВЛЬНИЙ КОМУ? ЧОМУ?ЗНАХІДНИЙ КОГО? ЩО?ОРУДНИЙ КИМ? ЧИМ?МІСЦЕВИЙ НА КОМУ? НА ЧОМУ?КЛИЧНИЙ БЕЗ ЗАПИТАНЬ

Номер слайду 6

Дмитро Білоус. Це ж як вірш Є ще люди сонні, наче сови,а глухі до слова — це найгірш. Ти до рідної прислухайсь мови,прокажи відмінки — це ж як вірш!

Номер слайду 7

Називний питає: хто ти? що ти?Хоче він про наслідки роботиІ про тебе чути лиш похвали,щоб тебе як приклад називали. СИН ШКОЛА

Номер слайду 8

Родовий доскіпує свого —хоче знати він: кого? чого?І про тебе знать, якого роду,що немає роду переводу. СИНА ШКОЛУ

Номер слайду 9

Все давальний дасть — не жаль йому,але хоче знать: кому? чому?Знать про тебе, гожого на вроду,що даєш і ти свому народу?СИНОВІ (СИНУ) ШКОЛІ

Номер слайду 10

У знахідного свої потреби:він — кого? і що? — питає в тебе.І кого всі ми за друзів маєм,і що друзі роблять нам навзаєм?СИНА ШКОЛУ

Номер слайду 11

А орудний хоче знать: ким? чим?У труді орудуй разом з ним. Хоче знать: що здатний ти утнути?Чим ти сильний? Ким ти хочеш бути?СИНОМ ШКОЛОЮ

Номер слайду 12

А місцевий — де? В якому місці?Хоче знати — у селі чи в місті?Кличний закликає всіх навколо:гей, Іване, Петре чи Миколо,ви не будьте сонні та байдужі —у житті нема нічого згірш.(НА) СИНОВІ У ШКОЛІ

Номер слайду 13

Рідна мова! В ній слова — як ружі,а самі відмінки — наче вірш.

Номер слайду 14

ДЯКУЮЗАУВАГУ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
5733
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку