В українській мові іменники змінюються за відмінками, що необхідно для зв'язку іменника з іншими словами у реченні. ЛЕГКО І ЦІКАВО ВИВЧАТИ ВІДМІНКИ У ВІРШОВАНІЙ ФОРМІ.
Іменники предмети називають,На питання хто? що?залюбки відповідають.Іменники різні бувають:Є живі — це хто?А неживі — це що?Якщо один — це однина,Якщо багато — множина. Дітям пам'ятати слід,Що іменник має рід: Чоловічий — значить він,А жіночий рід — вона,Є й середній рід — воно. Де не глянь,— іменник всюди,Його найбільш вживають люди.
Номер слайду 3
Жили на світі 7 братів. Кожний займався своєю справою,кожен знав своє місце: перший називав предмет, другий говорив про те, кого чи чого немає, третій віддавав усе, що мав, четвертий знаходив, п’ятий керував усім, шостий – на місце ставив, а сьомий десь бродив по світу, шукав щастя-долі. Посварилися одного разу брати, не помирилися за місце у ряду. От і вирішив той, що на місце ставить, питання так: дав братам слово, поміняв їх місцями і загадав виконати звичну роботу – провідміняти слово. Та не тут-то було! Бо ж перший брат, який дає початок, зійшов майже на кінець ряду. От і не йде справа! Довго сварилися брати, аж поки із далеких мандрів не повернувся найменший брат і почав закликати всіх до порядку. Зрозуміли брати, що у кожного з них є своє місце, свої питання, свої завдання. Що ж це за брати такі?
Номер слайду 4
У першого , називного відмінка, завдання називати предмети чи явища; у другого, родового відмінка, - говорити про те, кого чи чого немає; у третього, давального, - віддавати усе, що має; у четвертого, знахідного відмінка, - знаходити; у п’ятого, орудного, - керувати; у шостого, місцевого, - на місце ставити; а сьомий брат – кличний відмінок – став закликати усіх братів до порядку. З того часу живуть брати відмінки дружно і завжди підтримують порядок.
Номер слайду 5
ВІДМІНКИ НАЗИВНИЙ ХТО? ЩО?РОДОВИЙ КОГО? ЧОГО?ДАВЛЬНИЙ КОМУ? ЧОМУ?ЗНАХІДНИЙ КОГО? ЩО?ОРУДНИЙ КИМ? ЧИМ?МІСЦЕВИЙ НА КОМУ? НА ЧОМУ?КЛИЧНИЙ БЕЗ ЗАПИТАНЬ
Номер слайду 6
Дмитро Білоус. Це ж як вірш Є ще люди сонні, наче сови,а глухі до слова — це найгірш. Ти до рідної прислухайсь мови,прокажи відмінки — це ж як вірш!
Номер слайду 7
Називний питає: хто ти? що ти?Хоче він про наслідки роботиІ про тебе чути лиш похвали,щоб тебе як приклад називали. СИН ШКОЛА
Номер слайду 8
Родовий доскіпує свого —хоче знати він: кого? чого?І про тебе знать, якого роду,що немає роду переводу. СИНА ШКОЛУ
Номер слайду 9
Все давальний дасть — не жаль йому,але хоче знать: кому? чому?Знать про тебе, гожого на вроду,що даєш і ти свому народу?СИНОВІ (СИНУ) ШКОЛІ
Номер слайду 10
У знахідного свої потреби:він — кого? і що? — питає в тебе.І кого всі ми за друзів маєм,і що друзі роблять нам навзаєм?СИНА ШКОЛУ
Номер слайду 11
А орудний хоче знать: ким? чим?У труді орудуй разом з ним. Хоче знать: що здатний ти утнути?Чим ти сильний? Ким ти хочеш бути?СИНОМ ШКОЛОЮ
Номер слайду 12
А місцевий — де? В якому місці?Хоче знати — у селі чи в місті?Кличний закликає всіх навколо:гей, Іване, Петре чи Миколо,ви не будьте сонні та байдужі —у житті нема нічого згірш.(НА) СИНОВІ У ШКОЛІ
Номер слайду 13
Рідна мова! В ній слова — як ружі,а самі відмінки — наче вірш.