Презентація Відмінювання прикметників жіночого роду 4 клас

Про матеріал
Тема: Відмінювання прикметників жіночого роду. Мета: познайомити учнів з правописом відмінкових закінчень прикметників жіночого роду, формувати вміння визначати відмінок, рід прикметників, розвивати вміння правильно вживати граматичні форми прикметників в усному та писемному мовленні, сприяти розвитку культури мовлення, виховувати інтерес до вивчення української мови.
Перегляд файлу

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку!

imageАвтор: Ткаченко Тетяна Віталіївна

Асоціативний кущ

image

Асоціативний кущ

Слова,  якої частини мови ви записали?

 

Доберіть до цих іменників прикметники.

 

На які питання вони відповідають?

 

 З якою частиною мови вони пов’язані? 

Я ознаки називаю:

Гарний, впевнена, швидкі… Та завжди відповідаю Я: Яка? Яке? Які?

Ти назви предмет швиденько,

imageНу, наприклад, слово кіт,

Враз і я з’явлюсь близенько,

Лиш спитай – но: «Кіт який?» Чорно – білий і пухнастий… Завжди там я, де іменник.

Зв’язуюсь із ним я часто

А зовуть мене…   

Я ознаки називаю:

Гарний, впевнена, швидкі… Та завжди відповідаю Я: Яка? Яке? Які?

Ти назви предмет швиденько,

imageНу, наприклад, слово кіт,

Враз і я з’явлюсь близенько,

Лиш спитай – но: «Кіт який?» Чорно – білий і пухнастий… Завжди там я, де іменник.

Зв’язуюсь із ним я часто

А зовуть мене…   


-        Ми вивчаємо частину мови........

-        Прекметник - це частина мови, яка називає....…тавідповідає на питання...…

-        У реченні прикметник зв’язаний з ......…

-        Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі тавідмінку, що ......…

-        Ми вивчаємо частину мови ПРИКМЕТНИК

-        Прекметник - це частина мови, яка називає....…тавідповідає на питання...…

-        У реченні прикметник зв’язаний з ......…

-        Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі тавідмінку, що ......…

-        Ми вивчаємо частину мови ПРИКМЕТНИК

-        Прекметник - це частина мови, яка називає ОЗНАКУ

ПРЕДМЕТА та відповідає на питання ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЯКІ?

-        У реченні прикметник зв’язаний з ......…

-        Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі тавідмінку, що ......…

-        Ми вивчаємо частину мови ПРИКМЕТНИК

-        Прекметник - це частина мови, яка називає ОЗНАКУ ПРЕДМЕТА та відповідає на питання ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЯКІ?

-        У реченні прикметник зв’язаний з ІМЕННИКОМ

-        Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі тавідмінку, що ......…


-        Ми вивчаємо частину мови ПРИКМЕТНИК

-        Прекметник - це частина мови, яка називає ОЗНАКУ ПРЕДМЕТА та відповідає на питання ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЯКІ?

-        У реченні прикметник зв’язаний з ІМЕННИКОМ

-        Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі тавідмінку, що ІМЕННИК

-        Початкова форма іменника - це .....

-        Ми вивчаємо частину мови ПРИКМЕТНИК

-        Прекметник - це частина мови, яка називає ОЗНАКУ ПРЕДМЕТА та відповідає на питання ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЯКІ?

-        У реченні прикметник зв’язаний з ІМЕННИКОМ

-        Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі тавідмінку, що ІМЕННИК

-        Початкова форма іменника - це НАЗИВНИЙ ВІДМІНОК

Як ви думаєте, що будемо вчити сьогодні?

imageimageЩо ви очікуєте від уроку?

ОЧІКУВАННЯ

Що треба робити, щоб ваші очікування здійснилися?

Чи готові плідно працювати?


Прикметник.

image 

imageВідмінювання прикметників жіночого роду.


image

image


image

                               гарна жінка - повнолиц       я жінка

image

гарна жінка - повнолиц   я жінка весела компанія - дружня компанія

image

гарна жінка - повнолиц я жінка весела компанія - дружня компанія темна печера -давня печера

ЗВЕРНЕМОСЯ ДО ТАБЛИЦІ І ДАМО ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ:

Діти з’ясовували, у яких відмінках відрізняються

 

 закінчення прикметників жіночого роду з

 

 основою на твердий і м’який приголосні.

 

Хто найточніше відповів на запитання?


image


image

image

image

ВІДНОВІТЬ ПРИСЛІВ'Я В ПАРАХ


У рідній стороні…

Рідна земля…

Від рідної землі віє теплом, а…

і в жмені мила

від чужої – холодом

і камінець знайомий в рідній хаті


ВІДНОВІТЬ ПРИСЛІВ'Я В ПАРАХ


У рідній стороні

Рідна земля…

Від рідної землі віє теплом, а…

і в жмені мила

від чужої – холодом

і камінець знайомий в рідній хаті

ВІДНОВІТЬ ПРИСЛІВ'Я В ПАРАХ

У рідній стороні

Рідна земля

Від рідної землі віє теплом, а…

і в жмені мила

від чужої – холодом

і камінець знайомий в рідній хаті

ВІДНОВІТЬ ПРИСЛІВ'Я В ПАРАХ

У рідній стороні

Рідна земля

Від рідної землі віє теплом, а

і в жмені мила

від чужої – холодом

і камінець знайомий в рідній хаті


ВІДНОВІТЬ ПРИСЛІВ'Я В ПАРАХ


У рідній стороні

Рідна земля

Від рідної землі віє теплом, а

Всюди добре, а

і в жмені мила

від чужої – холодом

і камінець знайомий в рідній хаті


image


                                                                                   Родовий            Орудний

                                                            (немає якої?)       (орудую якою?)

Давньої мелодії, Давньою мелодією, художньої лінії, художньою лінією,

порожньої площі, порожньою площею, осінньої пісні,    осінньою піснею,

домашньої яєчні, домашньою яєчнею, хатньої миші,  хатньою мишею,

                             ранньої тиші,              ранньою тишею,

image пізньої вечері,  пізньою вечерею,  вечірньої зорі,  вечірньою зорею,  дружньої зустрічі.   дружньою зустріччю.

imageФІЗХВИЛИНКА

Слухати ми перестали  I тепер вci дружно встали.

 

Будемо відпочивати,  Нумо вправу починати.

 

Руки вгору, руки вниз,  I легесенько прогнись.

 

Покрутились, повертілись,  На хвилинку зупинились.

 

Пострибали, пострибали,  Раз — присіли, другий — встали.

       

Хто ж там, хто вже так стомився? І наліво нахилився.

image 

Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати.

 

Руки вгору, руки вниз, Вгору трішки подивись.

 

Руки склали, як вітряк, І покрутимося так.

 

Вище руки підійміть І спокійно опустіть.

 

Потім дружно всі сідаймо І до праці приступаймо.

На (море) березі

На (школа) зустрічі

Від (осінь) квітки

У(жито) хлібі

Від (сусід) села

На морському березі

На шкільній зустрічі

Від осінньої квітки

У житньому хлібі

Від сусідського села

image image

ЛІСОВА МИША І ХАТНЯ МИШКА

ЛІСОВА МИША І ХАТНЯ МИШКА

•Чому мишам не сподобалася їжа? 

image image

 

•Чому миші не сказали про те, що їжа їм не смакує? 

 

•Чому в житті виникають такі ситуації? Що потрібно говорити в таких випадках?

 

ЛІСОВА МИША І ХАТНЯ МИШКА

•Чому мишам не сподобалася їжа? 

 

•Чому миші не сказали про те, що їжа їм не смакує? 

 

imageimage•Чому в житті виникають такі ситуації? Що потрібно говорити в таких випадках?

 

Яка тема?

Мета?

Основна думка?

image
ЛІСОВА МИША І ХАТНЯ МИШКА

Важливо поважати смак один одного і бути відвертими один з одним

image image

ХАТНЯ МИШКА

image

 Дуже ви були старанні!

 

 Отже, всі ви – учні гарні.

 

 І за труд ваш на уроці

 

 Вам подякувати хочу!

THX FOR ATTENTION

pdf
Додано
20 січня 2022
Переглядів
1783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку