Узагальнюю знання про будову слова

Про матеріал
Розробка уроку за підручником "Українська мова. 4 клас". Вашуленко М.С. (Київ, Видавничий дім "Освіта, 2021р.). Матеріал дозволяє узагальнити знання школярів про будову слова, досліджувати словотворчу роль суфікса та префікса; удосконалювати вміння розбирати слова за будовою, навички правопису префіксів та однозвучних прийменників, апострофа після префіксів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, інформаційно-цифрову компетентностi; розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу, пам’ять, вміння співставляти, аналізувати, робити висновки, збагачувати словниковий запас, вміння працювати у парі, групі; виховувати любов до рідної мови, повагу до народних традицій, культури свого народу, старанність, самостійність, культуру спілкування. Використання вчителем засобів ІКТ, цікавої форми ("Мовне кафе") дозволяють активізувати пізнавальну діяльність учнів, перевірити рівень досягнень з даної теми.
Перегляд файлу

Управління освіти Соледарської міської ради  Донецької області

Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13

з поглибленим вивченням англійської мови Соледарської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА

уроку з української мови

за темою «Узагальнюю знання

про будову слова»

(для 4 класу)

 

 

 

 

 

вчителя початкових класів

Соледарської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №13

з поглибленим вивченням англійської мови

Соледарської міської ради

Донецької області

Куплевацької Світлани Вікторівни

 

 

 

 

2021р.

 

Тема уроку: Узагальнюю знання про будову слова.

 

Мета уроку: узагальнити знання школярів про будову слова,  досліджувати словотворчу роль суфікса та префікса; удосконалювати вміння розбирати слова за будовою, навички правопису префіксів та  однозвучних прийменників, апострофа після префіксів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, інформаційно-цифрову компетентностi; розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу, пам’ять, вміння співставляти, аналізувати, робити висновки, збагачувати словниковий запас, вміння працювати у парі, групі; виховувати любов до рідної мови, повагу до народних традицій, культури свого народу, старанність, самостійність, куль-туру спілкування.

 

Обладнання: мультимедійні засоби (проектор, ноутбук, презентація), відеотренажер «Будова слова», онлайнове інтерактивне завдання (сайт https://learningapps.org/view6710207), тестові завдання (сайт «На урок» https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7266742), цеглинки Лего, ляльки-рукавички Вінні-Пуха, Тигрика, ілюстрації, картки, бейджики, кубик нескінченності.

 

Тип уроку: закріплення та удосконалення вмінь і навичок.

 

Очікувані результати: за результатами роботи на уроці учні повинні  вміти визначати та розрізняти частини слова (будову слова).

 

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна, природнича, мистецька.

 

      Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Станьте, діти, всі у коло,

Посміхніться нам чудово,

Цеглинками один одного вітаємо,

За парти тихенько сiдаємо.

Настрій на урок взяли?

Працювати почали!

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. Гра «Що у чарівній торбинці?» (Кубик нескінченності)

 

  1. Реклама. Вправа «Мозковий штурм». Запитання від Тигрика на Кубику нескінченності

 

  1. Гра «Мовний світлофор із Тигриком» - мовні загадки (із цеглинками Лего)
  • Якщо ви згодні з відповіддю, підніміть зелену цеглинку (ТАК), а якщо не згодні, то підніміть червону цеглинку Лего (НІ).

 

 

ІII. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

 МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

  1. Евристична бесіда. Мотивація діяльності учнів

-  Діти, сьогодні урок буде незвичайний. Ми проведемо його у кафе.

Але кафе у нас буде не звичайне, а «мовне». Ми будемо замовляти і куштувати всi страви, які стосуються української мови. Офіціантами будуть наші друзі ведмежатко Вінні-Пух та Тигрик, а ми — відвідувачами. Отже, сьогодні в меню:

Меню

Вартість

1 Мовний світлофор

*

2 Реклама «Кубик нескінченності»

*

3 «Лего-коктейль»

*

4 Замовлення -хвилинка відпочинку

*

5 «Мовний салат» - робота у групах

*

6 «Мовний борщ» - робота у парах

*

7 Динамічна хвилинка

*

8 «Мовні голубці» - працюємо самостійно (інтерактивне завдання)

*

9 Десерт «Бліц-тест» (тестові завдання)

*

10 Рахунок

 

11 Бонус-подарунок (Акція)

 

 

Гроші:

Уважність

Допомога       

Дисципліна

Це — гроші, за які ви можете придбати будь-яку страву iз нашого меню.

 

  1.               «Лего-коктейль» - складання і запис слів із цеглинок Лего (відеотренажер).

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

  1. Гра «Замовлення» - оберіть бейджик (пампушка, ватрушка, бублик). Об’єднання у групи, визначення капітанів-спікерів.

 

  1. «Мовний салат» - робота у групах за картками.

 

а)  1 група. У поданих словах позначте корені.

  1. група. Позначте у словах закiнчення і корінь.

                           

  1. група. У поданих словах позначте закінчення і основу.

                           

б) Спільне завдання. Подумайте, які слова  є спорiдненими.

Позначте корінь.

 

      в) Спільне творче завдання

C:\Users\Светлана\Desktop\Безымянный.png  C:\Users\Светлана\Desktop\2.png

                                   

  1. Робота у парах «Мовний борщ» - вимовляння скоромовок, визначення кореня у спiльнокореневих словах.

                            

      

  1. Танцювальний відпочинок «Tiger Dance»

 

  1. «Мовнi голубці» - працюємо самостійно  (виконання інтерактивних завдань на сайті https://learningapps.org/view6710207 )

-З’єднайте поняття з визначенням. Самоперевірка

 

  1. Десерт «Бліц-тест» (виконання тестових завдань «Будова слова. Повторення» онлайн – на сайті «На урок» https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7266742)

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Гра «Відкритий мікрофон»

     •    Було цікаво…

  • Було складно…
  • Я зрозумів (-ла), що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився (-лася)…
  • У мене вийшло…
  • Я зміг / змогла…

 

 

  1. Рефлексія.
  • Оцініть,чи задоволенi ви сьогодні своєю роботою на уроці? Чи все вам вдалося? Покажіть відповідною цеглинкою Лего.
  • А тепер створимо пірамідку нашого успіху.

 

  1.               Подарунок за акцією (печиво)
  • Сьогоднi у нашому «Мовному кафе» акція: усім працелюбним, активним, розумним, творчим гостям - солодкий подарунок.

Дякуємо за роботу! Гарного настрою та успіхів у навчанні!

 

          

 

docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку