Мета уроку Формування предметних компетентностей: сформувати уявлення про віднімання раціональних чисел; вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; Формування ключових компетентностей: сприяти формуванню життєвої компетентності здобувачів освіти; розвивати математичну культуру, пам'ять, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість
Згадаємо! І. Щоб додати два числа з різними знаками, треба: 1)знайти модулі доданків; 2) від більшого модуля відняти менший модуль; 3)перед отриманим числом поставити знак доданка з більшим модулем. Наприклад: -8 + 3 = -(8-3)= -5; 7 + (-2) = +(7-2) = 5 ІІ. Щоб додати два від’ємних числа, треба: 1)знайти модулі доданків; 2)додати модулі доданків; 3)перед отриманим числом поставити знак “ –”. Наприклад: -6 + (- 2) = -(6 + 2)= - 8; -4+ (-3) = -7
Йоганн (Ян) Видман Його головна праця, в якому вперше з'явилися знаки операцій додавання і віднімання, називався «Швидкий і приємний рахунок для всіх торговців» (нім. Behende und hubsche Rechenung auff allen Kauffmanschafft), опублікований в Лейпцигу в 1489 році. Книга містила багатий практичний матеріал і довгий час користувалася попитом. Німецький математик (1462 – 1505).
Завдання № 2 Замініть зірочки знаками ”+” або ”-” так, щоб утворились правильні рівності: а) 7,2 * (-5,3) = 7,2 – (-5,3)= 7,2 + 5,3 = 12,5; б) 3,6 * 8,1 = 3,6 – 8,1 = 3,6 + (- 8,1) = -4,5; в) -6,1 * (-2,3) * 3,8 = -6,1 – (-2,3)+ 3,8 = -6,1+2,3+3,8 =0; г) -3,7* (-6,9) = -3,7 + (- 6,9) = -10,1; д) -4,9 * 1,7 = -4,9 + 1,7 = -(4,9 – 1,7) = -3,2; є) 3,9 * 7,4 * (-9,3) = 3,9 – 7,4 + (-9,3) = -12,8. Завдання № 3 Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності: а) -8 – 13 = 10 - □; 31 б) – 2 - □ = □ – 3; 1 в) □ – 8 = 15 - □; 15 і 8 г) □ + □ = -10; - 5 д) □ - □ = -10. 0 і -10